vytisknout velikost písma Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na prvý pohľad nezaprie gény legendárneho Eva X, ale inak je to celkom obyčajné auto. A niekedy plné protikladov. Vyskúšali sme päťdverový Sportback z roku 2009.
Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu
Zoznam kapitol
  1. Lancer v kocke
  2. Dlhé čakanie, Ponuka verzií, Evo X a Ralliart
  3. Testované vozidlo, Na technickej prehliadke, Športové gény
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracovisko šoféra, Na ceste
  5. Verdikt, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuálnej generácie s prívlastkom "Sports" oslávil svoju premiéru na detroitskom autosalóne v roku 2007, no päťdverový hatchback, označený Sportback, sa na európske trhy dostal až na začiatku roka 2009. Sportback je trochu prekvapivo o 15 mm dlhší ako Sports Sedan a svojimi rozmermi stojí na samom hornom konci nižšej strednej triedy.

V porovnaní s vtedajšou Škodou Octaviou II je Lancer Sportback o 13 mm dlhší a má o plných 57 mm dlhší rázvor náprav, ponúka však prakticky polovičný objem batožinového priestoru (v základnom usporiadaní).

V autobazáre AAA Auto sme tentoraz k testu ojazdeného auta vybrali strieborný Sportback s motorom 1,8i/105 kW, ktorý bol svojho času najvýkonnejším atmosféricky plneným motorom pre rad Lancer. Voz sme si samozrejme opäť dôkladne preklepli po technickej stránke, ale hlavne nás zaujímalo, čím zatiaľ posledný z rodu Lancer dokáže osloviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY