vytisknout velikost písma Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na prvý pohľad nezaprie gény legendárneho Eva X, ale inak je to celkom obyčajné auto. A niekedy plné protikladov. Vyskúšali sme päťdverový Sportback z roku 2009.
Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu
Zoznam kapitol
  1. Lancer v kocke
  2. Dlhé čakanie, Ponuka verzií, Evo X a Ralliart
  3. Testované vozidlo, Na technickej prehliadke, Športové gény
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracovisko šoféra, Na ceste
  5. Verdikt, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuálnej generácie s prívlastkom "Sports" oslávil svoju premiéru na detroitskom autosalóne v roku 2007, no päťdverový hatchback, označený Sportback, sa na európske trhy dostal až na začiatku roka 2009. Sportback je trochu prekvapivo o 15 mm dlhší ako Sports Sedan a svojimi rozmermi stojí na samom hornom konci nižšej strednej triedy.

V porovnaní s vtedajšou Škodou Octaviou II je Lancer Sportback o 13 mm dlhší a má o plných 57 mm dlhší rázvor náprav, ponúka však prakticky polovičný objem batožinového priestoru (v základnom usporiadaní).

V autobazáre AAA Auto sme tentoraz k testu ojazdeného auta vybrali strieborný Sportback s motorom 1,8i/105 kW, ktorý bol svojho času najvýkonnejším atmosféricky plneným motorom pre rad Lancer. Voz sme si samozrejme opäť dôkladne preklepli po technickej stránke, ale hlavne nás zaujímalo, čím zatiaľ posledný z rodu Lancer dokáže osloviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY