vytisknout velikost písma Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na prvý pohľad nezaprie gény legendárneho Eva X, ale inak je to celkom obyčajné auto. A niekedy plné protikladov. Vyskúšali sme päťdverový Sportback z roku 2009.
Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu
Zoznam kapitol
  1. Lancer v kocke
  2. Dlhé čakanie, Ponuka verzií, Evo X a Ralliart
  3. Testované vozidlo, Na technickej prehliadke, Športové gény
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracovisko šoféra, Na ceste
  5. Verdikt, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuálnej generácie s prívlastkom "Sports" oslávil svoju premiéru na detroitskom autosalóne v roku 2007, no päťdverový hatchback, označený Sportback, sa na európske trhy dostal až na začiatku roka 2009. Sportback je trochu prekvapivo o 15 mm dlhší ako Sports Sedan a svojimi rozmermi stojí na samom hornom konci nižšej strednej triedy.

V porovnaní s vtedajšou Škodou Octaviou II je Lancer Sportback o 13 mm dlhší a má o plných 57 mm dlhší rázvor náprav, ponúka však prakticky polovičný objem batožinového priestoru (v základnom usporiadaní).

V autobazáre AAA Auto sme tentoraz k testu ojazdeného auta vybrali strieborný Sportback s motorom 1,8i/105 kW, ktorý bol svojho času najvýkonnejším atmosféricky plneným motorom pre rad Lancer. Voz sme si samozrejme opäť dôkladne preklepli po technickej stránke, ale hlavne nás zaujímalo, čím zatiaľ posledný z rodu Lancer dokáže osloviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY