vytisknout velikost písma Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu

Na prvý pohľad nezaprie gény legendárneho Eva X, ale inak je to celkom obyčajné auto. A niekedy plné protikladov. Vyskúšali sme päťdverový Sportback z roku 2009.
Test jazdenky Mitsubishi Lancer 1,8i Sportback: cena za originalitu
Zoznam kapitol
  1. Lancer v kocke
  2. Dlhé čakanie, Ponuka verzií, Evo X a Ralliart
  3. Testované vozidlo, Na technickej prehliadke, Športové gény
  4. Praktický, ale s výhradami, Pracovisko šoféra, Na ceste
  5. Verdikt, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (+ 74x foto)

Sedan Mitsubishi Lancer aktuálnej generácie s prívlastkom "Sports" oslávil svoju premiéru na detroitskom autosalóne v roku 2007, no päťdverový hatchback, označený Sportback, sa na európske trhy dostal až na začiatku roka 2009. Sportback je trochu prekvapivo o 15 mm dlhší ako Sports Sedan a svojimi rozmermi stojí na samom hornom konci nižšej strednej triedy.

V porovnaní s vtedajšou Škodou Octaviou II je Lancer Sportback o 13 mm dlhší a má o plných 57 mm dlhší rázvor náprav, ponúka však prakticky polovičný objem batožinového priestoru (v základnom usporiadaní).

V autobazáre AAA Auto sme tentoraz k testu ojazdeného auta vybrali strieborný Sportback s motorom 1,8i/105 kW, ktorý bol svojho času najvýkonnejším atmosféricky plneným motorom pre rad Lancer. Voz sme si samozrejme opäť dôkladne preklepli po technickej stránke, ale hlavne nás zaujímalo, čím zatiaľ posledný z rodu Lancer dokáže osloviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY