vytisknout velikost písma Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde

Nošovické SUV bolo nahradené novou generáciou pomenovanou Tucson. Model ix35 tak teraz čaká bazárová kariéra.
Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde
Zoznam kapitol
  1. Ojazdený Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojazdený Hyundai ix35: Čo od neho čakať
  3. Ojazdený Hyundai ix35: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdený Hyundai ix35: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdený Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojazdený Hyundai ix35: Fotogaléria

Kategória pseudo terénnych áut urobila za posledných niekoľko rokov obrovský posun vpred. Už to nie sú nepohodlné uskákané rebriňáky, ale normálne autá s bohatou výbavou, slušným komfortom a kvalitou. A aj keď si na kamenistom riečnom dne vylámu zuby, aspoň základnými schopnosťami mimo spevnenej cesty stále disponujú. A nič viac prakticky nikto nepotrebuje.

Ľudia drsné off-roady nechcú, ale civilné vozidlá kategórie SUV sú v kurze. Preto sa množia aj ponuka relatívne mladých a málo ojazdených SUV v bazároch. Jedným z veľmi obľúbených a žiadaných zástupcov tejto obchodnej triedy je Hyundai ix35, tak sa na neho poďme pozrieť.

Čo je kľúčové?

  • Skontrolovať spodok vozidla, či nie je poškodený od jazdy v teréne
  • Vyskúšať všetky funkcie od klimatizácie po prípojku na USB
  • Otestovať spínanie medzinápravovej spojky pri pohone 4x4
  • Vyberať medzi vozidlami s transparentnou servisnou históriou a pôvodom
  • Trvať na naozaj dôkladnej testovacej jazde

SUV Hyundai ix35 sa na trhu objavuje prvýkrát v marci 2010 s benzínovým dvojlitrom a naftovou jednotkou 2.0 CRDI v dvoch výkonnostných prevedeniach. Neskôr dorazil ešte slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva. Posledná modernizácia sa týkala benzínového dvojlitra, ktorý tiež prešiel na priame vstrekovanie.

Ako je to pri týchto "mestských" SUV zvykom, Hyundai ix35 sa predával aj v prevedení s pohonom predných kolies. Prednokolku ste dostali k benzínovým motorom alebo k základnému dieselu, dvojlitre potom boli na prianie alebo v základe s pohonom 4x4 v závislosti na verzii. Ako príklad jazdenky nám poslúži červená ix35 s motorom 2.0 D-CVVT, pohonom 4x4 a päťstupňovým manuálom, zapožičaná v českom Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené malo ľahko cez 95 000 km a predajca si ho cenil na 310 000 českých korún (11 472 eur podľa kurz NBS 2.2.2016).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY