vytisknout velikost písma Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde

Nošovické SUV bolo nahradené novou generáciou pomenovanou Tucson. Model ix35 tak teraz čaká bazárová kariéra.
Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde
Zoznam kapitol
  1. Ojazdený Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojazdený Hyundai ix35: Čo od neho čakať
  3. Ojazdený Hyundai ix35: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdený Hyundai ix35: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdený Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojazdený Hyundai ix35: Fotogaléria

Kategória pseudo terénnych áut urobila za posledných niekoľko rokov obrovský posun vpred. Už to nie sú nepohodlné uskákané rebriňáky, ale normálne autá s bohatou výbavou, slušným komfortom a kvalitou. A aj keď si na kamenistom riečnom dne vylámu zuby, aspoň základnými schopnosťami mimo spevnenej cesty stále disponujú. A nič viac prakticky nikto nepotrebuje.

Ľudia drsné off-roady nechcú, ale civilné vozidlá kategórie SUV sú v kurze. Preto sa množia aj ponuka relatívne mladých a málo ojazdených SUV v bazároch. Jedným z veľmi obľúbených a žiadaných zástupcov tejto obchodnej triedy je Hyundai ix35, tak sa na neho poďme pozrieť.

Čo je kľúčové?

  • Skontrolovať spodok vozidla, či nie je poškodený od jazdy v teréne
  • Vyskúšať všetky funkcie od klimatizácie po prípojku na USB
  • Otestovať spínanie medzinápravovej spojky pri pohone 4x4
  • Vyberať medzi vozidlami s transparentnou servisnou históriou a pôvodom
  • Trvať na naozaj dôkladnej testovacej jazde

SUV Hyundai ix35 sa na trhu objavuje prvýkrát v marci 2010 s benzínovým dvojlitrom a naftovou jednotkou 2.0 CRDI v dvoch výkonnostných prevedeniach. Neskôr dorazil ešte slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva. Posledná modernizácia sa týkala benzínového dvojlitra, ktorý tiež prešiel na priame vstrekovanie.

Ako je to pri týchto "mestských" SUV zvykom, Hyundai ix35 sa predával aj v prevedení s pohonom predných kolies. Prednokolku ste dostali k benzínovým motorom alebo k základnému dieselu, dvojlitre potom boli na prianie alebo v základe s pohonom 4x4 v závislosti na verzii. Ako príklad jazdenky nám poslúži červená ix35 s motorom 2.0 D-CVVT, pohonom 4x4 a päťstupňovým manuálom, zapožičaná v českom Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené malo ľahko cez 95 000 km a predajca si ho cenil na 310 000 českých korún (11 472 eur podľa kurz NBS 2.2.2016).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY