vytisknout velikost písma Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde

Nošovické SUV bolo nahradené novou generáciou pomenovanou Tucson. Model ix35 tak teraz čaká bazárová kariéra.
Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde
Zoznam kapitol
  1. Ojazdený Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojazdený Hyundai ix35: Čo od neho čakať
  3. Ojazdený Hyundai ix35: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdený Hyundai ix35: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdený Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojazdený Hyundai ix35: Fotogaléria

Kategória pseudo terénnych áut urobila za posledných niekoľko rokov obrovský posun vpred. Už to nie sú nepohodlné uskákané rebriňáky, ale normálne autá s bohatou výbavou, slušným komfortom a kvalitou. A aj keď si na kamenistom riečnom dne vylámu zuby, aspoň základnými schopnosťami mimo spevnenej cesty stále disponujú. A nič viac prakticky nikto nepotrebuje.

Ľudia drsné off-roady nechcú, ale civilné vozidlá kategórie SUV sú v kurze. Preto sa množia aj ponuka relatívne mladých a málo ojazdených SUV v bazároch. Jedným z veľmi obľúbených a žiadaných zástupcov tejto obchodnej triedy je Hyundai ix35, tak sa na neho poďme pozrieť.

Čo je kľúčové?

  • Skontrolovať spodok vozidla, či nie je poškodený od jazdy v teréne
  • Vyskúšať všetky funkcie od klimatizácie po prípojku na USB
  • Otestovať spínanie medzinápravovej spojky pri pohone 4x4
  • Vyberať medzi vozidlami s transparentnou servisnou históriou a pôvodom
  • Trvať na naozaj dôkladnej testovacej jazde

SUV Hyundai ix35 sa na trhu objavuje prvýkrát v marci 2010 s benzínovým dvojlitrom a naftovou jednotkou 2.0 CRDI v dvoch výkonnostných prevedeniach. Neskôr dorazil ešte slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva. Posledná modernizácia sa týkala benzínového dvojlitra, ktorý tiež prešiel na priame vstrekovanie.

Ako je to pri týchto "mestských" SUV zvykom, Hyundai ix35 sa predával aj v prevedení s pohonom predných kolies. Prednokolku ste dostali k benzínovým motorom alebo k základnému dieselu, dvojlitre potom boli na prianie alebo v základe s pohonom 4x4 v závislosti na verzii. Ako príklad jazdenky nám poslúži červená ix35 s motorom 2.0 D-CVVT, pohonom 4x4 a päťstupňovým manuálom, zapožičaná v českom Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené malo ľahko cez 95 000 km a predajca si ho cenil na 310 000 českých korún (11 472 eur podľa kurz NBS 2.2.2016).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY