vytisknout velikost písma Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde

Nošovické SUV bolo nahradené novou generáciou pomenovanou Tucson. Model ix35 tak teraz čaká bazárová kariéra.
Test jazdenky Hyundai ix35: Poteší spoľahlivými dieselmi, sklame pri jazde
Zoznam kapitol
  1. Ojazdený Hyundai ix35: Úvod
  2. Ojazdený Hyundai ix35: Čo od neho čakať
  3. Ojazdený Hyundai ix35: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdený Hyundai ix35: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdený Hyundai ix35: Verdikt
  6. Ojazdený Hyundai ix35: Fotogaléria

Kategória pseudo terénnych áut urobila za posledných niekoľko rokov obrovský posun vpred. Už to nie sú nepohodlné uskákané rebriňáky, ale normálne autá s bohatou výbavou, slušným komfortom a kvalitou. A aj keď si na kamenistom riečnom dne vylámu zuby, aspoň základnými schopnosťami mimo spevnenej cesty stále disponujú. A nič viac prakticky nikto nepotrebuje.

Ľudia drsné off-roady nechcú, ale civilné vozidlá kategórie SUV sú v kurze. Preto sa množia aj ponuka relatívne mladých a málo ojazdených SUV v bazároch. Jedným z veľmi obľúbených a žiadaných zástupcov tejto obchodnej triedy je Hyundai ix35, tak sa na neho poďme pozrieť.

Čo je kľúčové?

  • Skontrolovať spodok vozidla, či nie je poškodený od jazdy v teréne
  • Vyskúšať všetky funkcie od klimatizácie po prípojku na USB
  • Otestovať spínanie medzinápravovej spojky pri pohone 4x4
  • Vyberať medzi vozidlami s transparentnou servisnou históriou a pôvodom
  • Trvať na naozaj dôkladnej testovacej jazde

SUV Hyundai ix35 sa na trhu objavuje prvýkrát v marci 2010 s benzínovým dvojlitrom a naftovou jednotkou 2.0 CRDI v dvoch výkonnostných prevedeniach. Neskôr dorazil ešte slabší diesel 1.7 CRDI a benzínová jednotka 1.6 GDI s priamym vstrekovaním paliva. Posledná modernizácia sa týkala benzínového dvojlitra, ktorý tiež prešiel na priame vstrekovanie.

Ako je to pri týchto "mestských" SUV zvykom, Hyundai ix35 sa predával aj v prevedení s pohonom predných kolies. Prednokolku ste dostali k benzínovým motorom alebo k základnému dieselu, dvojlitre potom boli na prianie alebo v základe s pohonom 4x4 v závislosti na verzii. Ako príklad jazdenky nám poslúži červená ix35 s motorom 2.0 D-CVVT, pohonom 4x4 a päťstupňovým manuálom, zapožičaná v českom Auto ESA. Auto je z roku 2010, najazdené malo ľahko cez 95 000 km a predajca si ho cenil na 310 000 českých korún (11 472 eur podľa kurz NBS 2.2.2016).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY