vytisknout velikost písma Test jazdenky Honda Legend: excentrik na pomedzí svetov

Kúpiť si ojazdenú Hondu Legend? To je šialenstvo. Napriek tomu nakoniec nájdete veľa dôvodov, prečo takú bláznivú vec urobiť...
Test jazdenky Honda Legend: excentrik na pomedzí svetov
Zoznam kapitol
  1. Honda Legend v kostce
  2. Genéza, Kratší, no aj tak väčší, Testované vozidlo
  3. Technická prehliadka, Vyspelá technika, Bezkonkurenčná štandardná výbava
  4. Na palube, Za volantom, Na ceste
  5. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  6. Fotogaléria

Táto Honda Legend sa na našom trhu objavila v polovici roku 2006 a vo svojej štvrtej generácii sa mala konečne výrazne presadiť proti zavedenej nemeckej konkurencii. Nakoniec sa jej to až tak úplne nepodarilo, napriek tomu vybavená k tomuto zámeru bola dokonale. V štandarde prinášala aj prvky, ktoré konkurencia niekedy neponúkala ani za príplatok, bol tu znamenitý pohon všetkých kolies SH-AWD, adaptívny tempomat, ventilovaná sedadlé a veľa ďalšieho.

K dispozícii bol jediný motor v podobe šesťvalca s objemom 3,5 l a výkonom takmer 300 koní, no vozidlo vďaka svojej hmotnosti dychberúcou dynamikou neoplývalo, zato vynikalo veľmi vysokou spotrebou. V hustej mestskej premávke jazdí pohodlne na 18 l/100 km a pod hranicu 10 l/100 km ho nemožno zraziť prakticky v žiadnom normálnom jazdnom režime. Tieto skutočnosti priniesli priepastný prepad na poli ojazdených áut, ktorý naopak nahráva prípadnému záujemcovi o použitý automobil. V AAA Auto sme si k testu jazdenky vybrali automobil z roku 2007 a ​​tu sú naše skúsenosti.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY