vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen

Ford S-Max sa stal revolúciou. Európskemu publiku sa pokúsil ukázať, že praktické MPV vie jazdiť ako kvalitné osobné auto. A podarilo sa...
Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen
Zoznam kapitol
  1. Ford S-Max v kocke
  2. Bod zlomu, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Technická prehliadka, Hlavne diesely…, Ako si vybrať?
  4. Praktik, Na ceste
  5. Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (80x foto)

Len pred niekoľkými dňami na parížskom autosalóne oslávila svoju premiéru druhá generácia modelu Ford S-Max, pri tejto príležitosti sa ponúka zaspomínať na tú prvú. Tá bola predstavená spolu so spriazneným modelom Galaxy v roku 2006 v Ženeve. Kým Galaxy vychádzala z rovnomenného konceptu z Frankfurtu v roku 2005, S-Max sa stal reminiscenciou štúdie SAV Concept prezentovanej o niekoľko mesiacov skôr v Ženeve. Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Galaxy sa pre tento model stalo partnerstvo s Volkswagenom nakoniec vlastne požehnaním, rozhodnutie vydať sa v roku 2006 vlastnou cestou bolo pre Ford skutočnou výhrou. 

Autá Ford S-Max a Galaxy patria teraz na trhu s ojazdenými MPV medzi veľmi vyhľadávané, donedávna drahé autá sa totiž s odstupom času stávajú prístupné širokému spektru zákazníkov. Ceny najstarších S-Maxu začínajú na hodnote 5 tisíc eur, pričom prakticky všetky sú osadené vznetovými motormi 1,8 a 2,0 TDCi. K testu jazdenky sme teraz v autobazáru AAA Auto vybrali sedemmiestny S-Max s motorom 2,0 TDCi, ktorý bol vyrobený v roku 2007 a ​​na tachometri niesol hodnotu mierne nad hranicou 130 000 km. Pokúsili sme sa zistiť, ako s odstupom času tento konkrétny voz funguje a čo prípadnému zákazníkovi ponúkne. Samozrejme aj tentoraz sme si riadne posvietili na jeho technický stav...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY