vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen

Ford S-Max sa stal revolúciou. Európskemu publiku sa pokúsil ukázať, že praktické MPV vie jazdiť ako kvalitné osobné auto. A podarilo sa...
Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen
Zoznam kapitol
  1. Ford S-Max v kocke
  2. Bod zlomu, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Technická prehliadka, Hlavne diesely…, Ako si vybrať?
  4. Praktik, Na ceste
  5. Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (80x foto)

Len pred niekoľkými dňami na parížskom autosalóne oslávila svoju premiéru druhá generácia modelu Ford S-Max, pri tejto príležitosti sa ponúka zaspomínať na tú prvú. Tá bola predstavená spolu so spriazneným modelom Galaxy v roku 2006 v Ženeve. Kým Galaxy vychádzala z rovnomenného konceptu z Frankfurtu v roku 2005, S-Max sa stal reminiscenciou štúdie SAV Concept prezentovanej o niekoľko mesiacov skôr v Ženeve. Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Galaxy sa pre tento model stalo partnerstvo s Volkswagenom nakoniec vlastne požehnaním, rozhodnutie vydať sa v roku 2006 vlastnou cestou bolo pre Ford skutočnou výhrou. 

Autá Ford S-Max a Galaxy patria teraz na trhu s ojazdenými MPV medzi veľmi vyhľadávané, donedávna drahé autá sa totiž s odstupom času stávajú prístupné širokému spektru zákazníkov. Ceny najstarších S-Maxu začínajú na hodnote 5 tisíc eur, pričom prakticky všetky sú osadené vznetovými motormi 1,8 a 2,0 TDCi. K testu jazdenky sme teraz v autobazáru AAA Auto vybrali sedemmiestny S-Max s motorom 2,0 TDCi, ktorý bol vyrobený v roku 2007 a ​​na tachometri niesol hodnotu mierne nad hranicou 130 000 km. Pokúsili sme sa zistiť, ako s odstupom času tento konkrétny voz funguje a čo prípadnému zákazníkovi ponúkne. Samozrejme aj tentoraz sme si riadne posvietili na jeho technický stav...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY