vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen

Ford S-Max sa stal revolúciou. Európskemu publiku sa pokúsil ukázať, že praktické MPV vie jazdiť ako kvalitné osobné auto. A podarilo sa...
Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen
Zoznam kapitol
  1. Ford S-Max v kocke
  2. Bod zlomu, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Technická prehliadka, Hlavne diesely…, Ako si vybrať?
  4. Praktik, Na ceste
  5. Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (80x foto)

Len pred niekoľkými dňami na parížskom autosalóne oslávila svoju premiéru druhá generácia modelu Ford S-Max, pri tejto príležitosti sa ponúka zaspomínať na tú prvú. Tá bola predstavená spolu so spriazneným modelom Galaxy v roku 2006 v Ženeve. Kým Galaxy vychádzala z rovnomenného konceptu z Frankfurtu v roku 2005, S-Max sa stal reminiscenciou štúdie SAV Concept prezentovanej o niekoľko mesiacov skôr v Ženeve. Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Galaxy sa pre tento model stalo partnerstvo s Volkswagenom nakoniec vlastne požehnaním, rozhodnutie vydať sa v roku 2006 vlastnou cestou bolo pre Ford skutočnou výhrou. 

Autá Ford S-Max a Galaxy patria teraz na trhu s ojazdenými MPV medzi veľmi vyhľadávané, donedávna drahé autá sa totiž s odstupom času stávajú prístupné širokému spektru zákazníkov. Ceny najstarších S-Maxu začínajú na hodnote 5 tisíc eur, pričom prakticky všetky sú osadené vznetovými motormi 1,8 a 2,0 TDCi. K testu jazdenky sme teraz v autobazáru AAA Auto vybrali sedemmiestny S-Max s motorom 2,0 TDCi, ktorý bol vyrobený v roku 2007 a ​​na tachometri niesol hodnotu mierne nad hranicou 130 000 km. Pokúsili sme sa zistiť, ako s odstupom času tento konkrétny voz funguje a čo prípadnému zákazníkovi ponúkne. Samozrejme aj tentoraz sme si riadne posvietili na jeho technický stav...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY