vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen

Ford S-Max sa stal revolúciou. Európskemu publiku sa pokúsil ukázať, že praktické MPV vie jazdiť ako kvalitné osobné auto. A podarilo sa...
Test jazdenky Ford S-Max 2.0 TDCi: oteckov sen
Zoznam kapitol
  1. Ford S-Max v kocke
  2. Bod zlomu, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  3. Technická prehliadka, Hlavne diesely…, Ako si vybrať?
  4. Praktik, Na ceste
  5. Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria (80x foto)

Len pred niekoľkými dňami na parížskom autosalóne oslávila svoju premiéru druhá generácia modelu Ford S-Max, pri tejto príležitosti sa ponúka zaspomínať na tú prvú. Tá bola predstavená spolu so spriazneným modelom Galaxy v roku 2006 v Ženeve. Kým Galaxy vychádzala z rovnomenného konceptu z Frankfurtu v roku 2005, S-Max sa stal reminiscenciou štúdie SAV Concept prezentovanej o niekoľko mesiacov skôr v Ženeve. Zatiaľ čo v prípade predchádzajúcej generácie Galaxy sa pre tento model stalo partnerstvo s Volkswagenom nakoniec vlastne požehnaním, rozhodnutie vydať sa v roku 2006 vlastnou cestou bolo pre Ford skutočnou výhrou. 

Autá Ford S-Max a Galaxy patria teraz na trhu s ojazdenými MPV medzi veľmi vyhľadávané, donedávna drahé autá sa totiž s odstupom času stávajú prístupné širokému spektru zákazníkov. Ceny najstarších S-Maxu začínajú na hodnote 5 tisíc eur, pričom prakticky všetky sú osadené vznetovými motormi 1,8 a 2,0 TDCi. K testu jazdenky sme teraz v autobazáru AAA Auto vybrali sedemmiestny S-Max s motorom 2,0 TDCi, ktorý bol vyrobený v roku 2007 a ​​na tachometri niesol hodnotu mierne nad hranicou 130 000 km. Pokúsili sme sa zistiť, ako s odstupom času tento konkrétny voz funguje a čo prípadnému zákazníkovi ponúkne. Samozrejme aj tentoraz sme si riadne posvietili na jeho technický stav...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY