vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky

Najpredávanejšie malé auto v Európe prešlo vlani faceliftom, čo ďalej sprístupnilo ojazdené autá tejto rady širšiemu spektru zákazníkov. Vyskúšali sme dobre vybavenú ojazdenú Fiestu 1,4i s automatom.
Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky
Zoznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kocke
  2. Fiesta šiestykrát, Moderná technika, Rozporuplné motory
  3. Medzi(polo)generačné porovnanie, Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Horší prístup, Pohodlné sedenie
  5. Na ceste, Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Aktuálna generácia Fiesty bola predstavená v roku 2008 a pôvodne sa pre ňu zvažovalo označenie Verve podľa koncepčnej štúdie z frankfurtského autosalónu v roku 2007. V Európe sa ponúka ako troj a päťdverový hatchback, ale v skutočnosti ide o skutočne "globálny" automobil, ktorý stále patrí k najpredávanejším autám planéty. Fiesta šiestej generácie zastala na podlahovej plošine s označením B2E, navrhnutá bola v Hirošime a prvý raz použitá v Mazde 2. Spomínaný facelift Fieste ďalej pomohol, len za prvý štvrťrok tohto roka sa v Európe predalo 85 639 vozidiel tohto radu, čo v danom segmente znamená jednoznačné prvenstvo.

Dnes možno tento model hodnotiť už ako osvedčený a nie je pochýb o tom, že ide o jedno z najlepších vozidiel svojej kategórie. To isté pritom platí aj pre jazdenky, ktoré sa technicky od najmodernejšieho prevedenia nijako zásadne nelíšia a v perspektívnom stave ich možno kúpiť už za nejakých 4-5 tisíc eur. Z ponuky autobazáru AAA Auto sme tentoraz vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinácii najvyššej výbavy Titanium, zážihového motora 1,4 i a samočinnej prevodovky. Najazdené mala necelých 38 tis. km a bola vo veľmi dobrom stave, takže zrejme jedinou vadou na kráse by mohla byť jej len trojdverová karoséria. Poďme sa jej ale pozrieť pod sukňu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY