vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky

Najpredávanejšie malé auto v Európe prešlo vlani faceliftom, čo ďalej sprístupnilo ojazdené autá tejto rady širšiemu spektru zákazníkov. Vyskúšali sme dobre vybavenú ojazdenú Fiestu 1,4i s automatom.
Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky
Zoznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kocke
  2. Fiesta šiestykrát, Moderná technika, Rozporuplné motory
  3. Medzi(polo)generačné porovnanie, Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Horší prístup, Pohodlné sedenie
  5. Na ceste, Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Aktuálna generácia Fiesty bola predstavená v roku 2008 a pôvodne sa pre ňu zvažovalo označenie Verve podľa koncepčnej štúdie z frankfurtského autosalónu v roku 2007. V Európe sa ponúka ako troj a päťdverový hatchback, ale v skutočnosti ide o skutočne "globálny" automobil, ktorý stále patrí k najpredávanejším autám planéty. Fiesta šiestej generácie zastala na podlahovej plošine s označením B2E, navrhnutá bola v Hirošime a prvý raz použitá v Mazde 2. Spomínaný facelift Fieste ďalej pomohol, len za prvý štvrťrok tohto roka sa v Európe predalo 85 639 vozidiel tohto radu, čo v danom segmente znamená jednoznačné prvenstvo.

Dnes možno tento model hodnotiť už ako osvedčený a nie je pochýb o tom, že ide o jedno z najlepších vozidiel svojej kategórie. To isté pritom platí aj pre jazdenky, ktoré sa technicky od najmodernejšieho prevedenia nijako zásadne nelíšia a v perspektívnom stave ich možno kúpiť už za nejakých 4-5 tisíc eur. Z ponuky autobazáru AAA Auto sme tentoraz vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinácii najvyššej výbavy Titanium, zážihového motora 1,4 i a samočinnej prevodovky. Najazdené mala necelých 38 tis. km a bola vo veľmi dobrom stave, takže zrejme jedinou vadou na kráse by mohla byť jej len trojdverová karoséria. Poďme sa jej ale pozrieť pod sukňu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY