vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky

Najpredávanejšie malé auto v Európe prešlo vlani faceliftom, čo ďalej sprístupnilo ojazdené autá tejto rady širšiemu spektru zákazníkov. Vyskúšali sme dobre vybavenú ojazdenú Fiestu 1,4i s automatom.
Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky
Zoznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kocke
  2. Fiesta šiestykrát, Moderná technika, Rozporuplné motory
  3. Medzi(polo)generačné porovnanie, Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Horší prístup, Pohodlné sedenie
  5. Na ceste, Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Aktuálna generácia Fiesty bola predstavená v roku 2008 a pôvodne sa pre ňu zvažovalo označenie Verve podľa koncepčnej štúdie z frankfurtského autosalónu v roku 2007. V Európe sa ponúka ako troj a päťdverový hatchback, ale v skutočnosti ide o skutočne "globálny" automobil, ktorý stále patrí k najpredávanejším autám planéty. Fiesta šiestej generácie zastala na podlahovej plošine s označením B2E, navrhnutá bola v Hirošime a prvý raz použitá v Mazde 2. Spomínaný facelift Fieste ďalej pomohol, len za prvý štvrťrok tohto roka sa v Európe predalo 85 639 vozidiel tohto radu, čo v danom segmente znamená jednoznačné prvenstvo.

Dnes možno tento model hodnotiť už ako osvedčený a nie je pochýb o tom, že ide o jedno z najlepších vozidiel svojej kategórie. To isté pritom platí aj pre jazdenky, ktoré sa technicky od najmodernejšieho prevedenia nijako zásadne nelíšia a v perspektívnom stave ich možno kúpiť už za nejakých 4-5 tisíc eur. Z ponuky autobazáru AAA Auto sme tentoraz vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinácii najvyššej výbavy Titanium, zážihového motora 1,4 i a samočinnej prevodovky. Najazdené mala necelých 38 tis. km a bola vo veľmi dobrom stave, takže zrejme jedinou vadou na kráse by mohla byť jej len trojdverová karoséria. Poďme sa jej ale pozrieť pod sukňu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY