vytisknout velikost písma Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky

Najpredávanejšie malé auto v Európe prešlo vlani faceliftom, čo ďalej sprístupnilo ojazdené autá tejto rady širšiemu spektru zákazníkov. Vyskúšali sme dobre vybavenú ojazdenú Fiestu 1,4i s automatom.
Test jazdenky Ford Fiesta 1,4 i / AT: bestseller na dosah ruky
Zoznam kapitol
  1. Ford Fiesta 1,4i/AT v kocke
  2. Fiesta šiestykrát, Moderná technika, Rozporuplné motory
  3. Medzi(polo)generačné porovnanie, Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Horší prístup, Pohodlné sedenie
  5. Na ceste, Záver, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Aktuálna generácia Fiesty bola predstavená v roku 2008 a pôvodne sa pre ňu zvažovalo označenie Verve podľa koncepčnej štúdie z frankfurtského autosalónu v roku 2007. V Európe sa ponúka ako troj a päťdverový hatchback, ale v skutočnosti ide o skutočne "globálny" automobil, ktorý stále patrí k najpredávanejším autám planéty. Fiesta šiestej generácie zastala na podlahovej plošine s označením B2E, navrhnutá bola v Hirošime a prvý raz použitá v Mazde 2. Spomínaný facelift Fieste ďalej pomohol, len za prvý štvrťrok tohto roka sa v Európe predalo 85 639 vozidiel tohto radu, čo v danom segmente znamená jednoznačné prvenstvo.

Dnes možno tento model hodnotiť už ako osvedčený a nie je pochýb o tom, že ide o jedno z najlepších vozidiel svojej kategórie. To isté pritom platí aj pre jazdenky, ktoré sa technicky od najmodernejšieho prevedenia nijako zásadne nelíšia a v perspektívnom stave ich možno kúpiť už za nejakých 4-5 tisíc eur. Z ponuky autobazáru AAA Auto sme tentoraz vybrali Fiestu z roku 2009 v kombinácii najvyššej výbavy Titanium, zážihového motora 1,4 i a samočinnej prevodovky. Najazdené mala necelých 38 tis. km a bola vo veľmi dobrom stave, takže zrejme jedinou vadou na kráse by mohla byť jej len trojdverová karoséria. Poďme sa jej ale pozrieť pod sukňu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY