vytisknout velikost písma Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...

Dacia Duster si zatiaľ cenu drží dobre. Ako to však vyzerá, keď má za sebou poriadnu porciu kilometrov?
Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Dacia Duster: Úvod
  2. Ojazdená Dacia Duster: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Dacia Duster: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Dacia Duster: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojazdená Dacia Duster: kompletná fotogaléria

Dacia Duster. Pre niekoho príšerne lacná obluda hodná pozornosti, pre iného poctivý pracant, na ktorého nedá dopustiť. Sú ľudia, ktorí svoju Daciu považujú za najspoľahlivejšie auto, aké kedy mali. Hovoria o nej ako o aute, ktoré ich skoro nič nestojí. A aj to je možno dôvod, prečo je Dacia Duster medzi ojazdenými autami pomerne vzácnym tovarom. Ľudia sa ich neradi zbavujú a keď už, v bazáre sa Duster ani neohreje.

Pre Duster je ale špecifické aj to, že sa vlastne jedná o najlacnejšiu cestu k modernému SUV s pohonom 4x4, aj keď slovíčko "moderné" tú berte s veľkou rezervou. Technika rumunského SUV je natoľko tradičná a jednoduchá, že to v dnešnej dobe s určitými požiadavkami na bezpečnosť a ekológiu snáď jednoduchšie ani nejde.

Čo je kľúčové

  • Rozmyslieť si, či skutočne chcete obetovať komfort a bezpečnosť
  • Dôkladne preveriť podvozok
  • Kúpiť auto len s jasnou históriou a pôvodom
  • Pripraviť si peniaze bokom na prvý veľký servis
  • Zmieriť sa s chudobnou výbavou a neriešiť drobnosti
  • Poskytovať autu pravidelný servis a starostlivosť, zaslúži si ich

Ojazdené autá už z veľkej časti prišli o svoju nepopierateľnú výhodu - továrenskú záruku. Avšak ak dobre vyberáte a dáte si pozor na niektoré detaily, nemusí byť ani kúpa ojazdeného Dusteru veľký prúser. Ako príklad nám poslúži tento modrý exemplár s motorom 1.5 dCi, manuálnym šesťkvaltom a pohonom 4x4, ktorý sme si k testu požičali v českom Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o ktorej by ste pokojne mohli povedať, že optikou cieľového zákazníka mala luxusnú a skoro až márnivú výbavu, bola vyrobená v roku 2011, mala najazdených 138 000 km a predajca si ju cenil na 229 000 českých korún (v prepočte 8 474 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY