vytisknout velikost písma Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...

Dacia Duster si zatiaľ cenu drží dobre. Ako to však vyzerá, keď má za sebou poriadnu porciu kilometrov?
Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Dacia Duster: Úvod
  2. Ojazdená Dacia Duster: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Dacia Duster: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Dacia Duster: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojazdená Dacia Duster: kompletná fotogaléria

Dacia Duster. Pre niekoho príšerne lacná obluda hodná pozornosti, pre iného poctivý pracant, na ktorého nedá dopustiť. Sú ľudia, ktorí svoju Daciu považujú za najspoľahlivejšie auto, aké kedy mali. Hovoria o nej ako o aute, ktoré ich skoro nič nestojí. A aj to je možno dôvod, prečo je Dacia Duster medzi ojazdenými autami pomerne vzácnym tovarom. Ľudia sa ich neradi zbavujú a keď už, v bazáre sa Duster ani neohreje.

Pre Duster je ale špecifické aj to, že sa vlastne jedná o najlacnejšiu cestu k modernému SUV s pohonom 4x4, aj keď slovíčko "moderné" tú berte s veľkou rezervou. Technika rumunského SUV je natoľko tradičná a jednoduchá, že to v dnešnej dobe s určitými požiadavkami na bezpečnosť a ekológiu snáď jednoduchšie ani nejde.

Čo je kľúčové

  • Rozmyslieť si, či skutočne chcete obetovať komfort a bezpečnosť
  • Dôkladne preveriť podvozok
  • Kúpiť auto len s jasnou históriou a pôvodom
  • Pripraviť si peniaze bokom na prvý veľký servis
  • Zmieriť sa s chudobnou výbavou a neriešiť drobnosti
  • Poskytovať autu pravidelný servis a starostlivosť, zaslúži si ich

Ojazdené autá už z veľkej časti prišli o svoju nepopierateľnú výhodu - továrenskú záruku. Avšak ak dobre vyberáte a dáte si pozor na niektoré detaily, nemusí byť ani kúpa ojazdeného Dusteru veľký prúser. Ako príklad nám poslúži tento modrý exemplár s motorom 1.5 dCi, manuálnym šesťkvaltom a pohonom 4x4, ktorý sme si k testu požičali v českom Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o ktorej by ste pokojne mohli povedať, že optikou cieľového zákazníka mala luxusnú a skoro až márnivú výbavu, bola vyrobená v roku 2011, mala najazdených 138 000 km a predajca si ju cenil na 229 000 českých korún (v prepočte 8 474 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY