vytisknout velikost písma Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...

Dacia Duster si zatiaľ cenu drží dobre. Ako to však vyzerá, keď má za sebou poriadnu porciu kilometrov?
Test jazdenky Dacia Duster: Čo ju nezabije...
Zoznam kapitol
  1. Ojazdená Dacia Duster: Úvod
  2. Ojazdená Dacia Duster: Čo od nej čakať
  3. Ojazdená Dacia Duster: Ako sa s ňou jazdí
  4. Ojazdená Dacia Duster: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdená Dacia Duster: Verdikt
  6. Ojazdená Dacia Duster: kompletná fotogaléria

Dacia Duster. Pre niekoho príšerne lacná obluda hodná pozornosti, pre iného poctivý pracant, na ktorého nedá dopustiť. Sú ľudia, ktorí svoju Daciu považujú za najspoľahlivejšie auto, aké kedy mali. Hovoria o nej ako o aute, ktoré ich skoro nič nestojí. A aj to je možno dôvod, prečo je Dacia Duster medzi ojazdenými autami pomerne vzácnym tovarom. Ľudia sa ich neradi zbavujú a keď už, v bazáre sa Duster ani neohreje.

Pre Duster je ale špecifické aj to, že sa vlastne jedná o najlacnejšiu cestu k modernému SUV s pohonom 4x4, aj keď slovíčko "moderné" tú berte s veľkou rezervou. Technika rumunského SUV je natoľko tradičná a jednoduchá, že to v dnešnej dobe s určitými požiadavkami na bezpečnosť a ekológiu snáď jednoduchšie ani nejde.

Čo je kľúčové

  • Rozmyslieť si, či skutočne chcete obetovať komfort a bezpečnosť
  • Dôkladne preveriť podvozok
  • Kúpiť auto len s jasnou históriou a pôvodom
  • Pripraviť si peniaze bokom na prvý veľký servis
  • Zmieriť sa s chudobnou výbavou a neriešiť drobnosti
  • Poskytovať autu pravidelný servis a starostlivosť, zaslúži si ich

Ojazdené autá už z veľkej časti prišli o svoju nepopierateľnú výhodu - továrenskú záruku. Avšak ak dobre vyberáte a dáte si pozor na niektoré detaily, nemusí byť ani kúpa ojazdeného Dusteru veľký prúser. Ako príklad nám poslúži tento modrý exemplár s motorom 1.5 dCi, manuálnym šesťkvaltom a pohonom 4x4, ktorý sme si k testu požičali v českom Auto ESA.

Testovaná Dacia Duster, o ktorej by ste pokojne mohli povedať, že optikou cieľového zákazníka mala luxusnú a skoro až márnivú výbavu, bola vyrobená v roku 2011, mala najazdených 138 000 km a predajca si ju cenil na 229 000 českých korún (v prepočte 8 474 eur).

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY