vytisknout velikost písma Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého

Bol to najluxusnejší cestovný automobil, aký francúzsky automobilový priemysel v uplynulých dekádach vyrobil. Ponúka nedostihnuteľný komfort cestovania, pritom ho dnes kúpite za ceny vskutku ľudové...
Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého
Zoznam kapitol
  1. Citroën C6 v kocke
  2. Ak sa nudíte…, Dlhé čakanie, Ponuka verzii
  3. Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Na palube
  5. Štartujeme, Za volantom
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogaléria

Reprezentačný sedan Citroën C6 bol predstavený v roku 2005, teda plných päť rokov po ukončení produkcie radu XM. Priviezol celú radu primátov, a to nielen francúzskych. Množstvom svojich vlastností a rysov drvivo deklasoval konkurenčné modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal sa oficiálnym vozidlom francúzskych prezidentov. Nedočkavý Jacques Chirac dokonca spočiatku jazdil jedným z predsériových prototypov a priebežne obmieňaná flotila vozidiel C6 v Elyzejskom paláci slúžila aj Nicolasovi Sarkozymu.

Citroën C6 nadviazal na to najlepšie z dejín značky Citroën vrátane progresívneho, originálneho dizajnu a vyhláseného plynokvapalinového pruženia, samozrejme v jeho najdokonalejším prevedení Hydracitve 3 +. Hneď od počiatku výroby ponúkal adaptívne bi-xenónové svetlomety, head-up displej aj stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu, ale hlavne mimoriadne komfortné cestovanie. Dejiny modelu Citroën C6 sa uzavreli v roku 2012 s pomerne žalostným výsledkom: celkom vzniklo len 23 400 vozidiel tohto typu, pričom výrobca pôvodne počítal s ročným odbytom 20 000 kusov...

Tento francúzsky sedan dnes kúpite už za ceny pod 6 tisíc eur, za ktoré môžete mať vozidlo, za ktorým sa každý otočí a v ktorom budú vaši pasažieri omdlievať nemým úžasom. V AAA Auto sme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s vtedy najvýkonnejším, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným motorom 2,7 HDi známym napríklad z Jaguaru S-Type...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY