vytisknout velikost písma Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého

Bol to najluxusnejší cestovný automobil, aký francúzsky automobilový priemysel v uplynulých dekádach vyrobil. Ponúka nedostihnuteľný komfort cestovania, pritom ho dnes kúpite za ceny vskutku ľudové...
Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého
Zoznam kapitol
  1. Citroën C6 v kocke
  2. Ak sa nudíte…, Dlhé čakanie, Ponuka verzii
  3. Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Na palube
  5. Štartujeme, Za volantom
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogaléria

Reprezentačný sedan Citroën C6 bol predstavený v roku 2005, teda plných päť rokov po ukončení produkcie radu XM. Priviezol celú radu primátov, a to nielen francúzskych. Množstvom svojich vlastností a rysov drvivo deklasoval konkurenčné modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal sa oficiálnym vozidlom francúzskych prezidentov. Nedočkavý Jacques Chirac dokonca spočiatku jazdil jedným z predsériových prototypov a priebežne obmieňaná flotila vozidiel C6 v Elyzejskom paláci slúžila aj Nicolasovi Sarkozymu.

Citroën C6 nadviazal na to najlepšie z dejín značky Citroën vrátane progresívneho, originálneho dizajnu a vyhláseného plynokvapalinového pruženia, samozrejme v jeho najdokonalejším prevedení Hydracitve 3 +. Hneď od počiatku výroby ponúkal adaptívne bi-xenónové svetlomety, head-up displej aj stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu, ale hlavne mimoriadne komfortné cestovanie. Dejiny modelu Citroën C6 sa uzavreli v roku 2012 s pomerne žalostným výsledkom: celkom vzniklo len 23 400 vozidiel tohto typu, pričom výrobca pôvodne počítal s ročným odbytom 20 000 kusov...

Tento francúzsky sedan dnes kúpite už za ceny pod 6 tisíc eur, za ktoré môžete mať vozidlo, za ktorým sa každý otočí a v ktorom budú vaši pasažieri omdlievať nemým úžasom. V AAA Auto sme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s vtedy najvýkonnejším, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným motorom 2,7 HDi známym napríklad z Jaguaru S-Type...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY