vytisknout velikost písma Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého

Bol to najluxusnejší cestovný automobil, aký francúzsky automobilový priemysel v uplynulých dekádach vyrobil. Ponúka nedostihnuteľný komfort cestovania, pritom ho dnes kúpite za ceny vskutku ľudové...
Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého
Zoznam kapitol
  1. Citroën C6 v kocke
  2. Ak sa nudíte…, Dlhé čakanie, Ponuka verzii
  3. Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Na palube
  5. Štartujeme, Za volantom
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogaléria

Reprezentačný sedan Citroën C6 bol predstavený v roku 2005, teda plných päť rokov po ukončení produkcie radu XM. Priviezol celú radu primátov, a to nielen francúzskych. Množstvom svojich vlastností a rysov drvivo deklasoval konkurenčné modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal sa oficiálnym vozidlom francúzskych prezidentov. Nedočkavý Jacques Chirac dokonca spočiatku jazdil jedným z predsériových prototypov a priebežne obmieňaná flotila vozidiel C6 v Elyzejskom paláci slúžila aj Nicolasovi Sarkozymu.

Citroën C6 nadviazal na to najlepšie z dejín značky Citroën vrátane progresívneho, originálneho dizajnu a vyhláseného plynokvapalinového pruženia, samozrejme v jeho najdokonalejším prevedení Hydracitve 3 +. Hneď od počiatku výroby ponúkal adaptívne bi-xenónové svetlomety, head-up displej aj stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu, ale hlavne mimoriadne komfortné cestovanie. Dejiny modelu Citroën C6 sa uzavreli v roku 2012 s pomerne žalostným výsledkom: celkom vzniklo len 23 400 vozidiel tohto typu, pričom výrobca pôvodne počítal s ročným odbytom 20 000 kusov...

Tento francúzsky sedan dnes kúpite už za ceny pod 6 tisíc eur, za ktoré môžete mať vozidlo, za ktorým sa každý otočí a v ktorom budú vaši pasažieri omdlievať nemým úžasom. V AAA Auto sme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s vtedy najvýkonnejším, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným motorom 2,7 HDi známym napríklad z Jaguaru S-Type...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY