vytisknout velikost písma Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého

Bol to najluxusnejší cestovný automobil, aký francúzsky automobilový priemysel v uplynulých dekádach vyrobil. Ponúka nedostihnuteľný komfort cestovania, pritom ho dnes kúpite za ceny vskutku ľudové...
Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého
Zoznam kapitol
  1. Citroën C6 v kocke
  2. Ak sa nudíte…, Dlhé čakanie, Ponuka verzii
  3. Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Na palube
  5. Štartujeme, Za volantom
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogaléria

Reprezentačný sedan Citroën C6 bol predstavený v roku 2005, teda plných päť rokov po ukončení produkcie radu XM. Priviezol celú radu primátov, a to nielen francúzskych. Množstvom svojich vlastností a rysov drvivo deklasoval konkurenčné modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal sa oficiálnym vozidlom francúzskych prezidentov. Nedočkavý Jacques Chirac dokonca spočiatku jazdil jedným z predsériových prototypov a priebežne obmieňaná flotila vozidiel C6 v Elyzejskom paláci slúžila aj Nicolasovi Sarkozymu.

Citroën C6 nadviazal na to najlepšie z dejín značky Citroën vrátane progresívneho, originálneho dizajnu a vyhláseného plynokvapalinového pruženia, samozrejme v jeho najdokonalejším prevedení Hydracitve 3 +. Hneď od počiatku výroby ponúkal adaptívne bi-xenónové svetlomety, head-up displej aj stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu, ale hlavne mimoriadne komfortné cestovanie. Dejiny modelu Citroën C6 sa uzavreli v roku 2012 s pomerne žalostným výsledkom: celkom vzniklo len 23 400 vozidiel tohto typu, pričom výrobca pôvodne počítal s ročným odbytom 20 000 kusov...

Tento francúzsky sedan dnes kúpite už za ceny pod 6 tisíc eur, za ktoré môžete mať vozidlo, za ktorým sa každý otočí a v ktorom budú vaši pasažieri omdlievať nemým úžasom. V AAA Auto sme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s vtedy najvýkonnejším, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným motorom 2,7 HDi známym napríklad z Jaguaru S-Type...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY