vytisknout velikost písma Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého

Bol to najluxusnejší cestovný automobil, aký francúzsky automobilový priemysel v uplynulých dekádach vyrobil. Ponúka nedostihnuteľný komfort cestovania, pritom ho dnes kúpite za ceny vskutku ľudové...
Test jazdenky Citroën C6: prezidentský luxus pre každého
Zoznam kapitol
  1. Citroën C6 v kocke
  2. Ak sa nudíte…, Dlhé čakanie, Ponuka verzii
  3. Testované vozidlo, Technická prehliadka
  4. Na prvý pohľad, Na palube
  5. Štartujeme, Za volantom
  6. Vystupujeme, Technické údaje, Naměřené hodnoty
  7. Fotogaléria

Reprezentačný sedan Citroën C6 bol predstavený v roku 2005, teda plných päť rokov po ukončení produkcie radu XM. Priviezol celú radu primátov, a to nielen francúzskych. Množstvom svojich vlastností a rysov drvivo deklasoval konkurenčné modely Renault Vel Satis a Peugeot 607 a stal sa oficiálnym vozidlom francúzskych prezidentov. Nedočkavý Jacques Chirac dokonca spočiatku jazdil jedným z predsériových prototypov a priebežne obmieňaná flotila vozidiel C6 v Elyzejskom paláci slúžila aj Nicolasovi Sarkozymu.

Citroën C6 nadviazal na to najlepšie z dejín značky Citroën vrátane progresívneho, originálneho dizajnu a vyhláseného plynokvapalinového pruženia, samozrejme v jeho najdokonalejším prevedení Hydracitve 3 +. Hneď od počiatku výroby ponúkal adaptívne bi-xenónové svetlomety, head-up displej aj stráženie nechceného opustenia jazdného pruhu, ale hlavne mimoriadne komfortné cestovanie. Dejiny modelu Citroën C6 sa uzavreli v roku 2012 s pomerne žalostným výsledkom: celkom vzniklo len 23 400 vozidiel tohto typu, pričom výrobca pôvodne počítal s ročným odbytom 20 000 kusov...

Tento francúzsky sedan dnes kúpite už za ceny pod 6 tisíc eur, za ktoré môžete mať vozidlo, za ktorým sa každý otočí a v ktorom budú vaši pasažieri omdlievať nemým úžasom. V AAA Auto sme si k testu vybrali Citroën C6 z roku 2007 s vtedy najvýkonnejším, dvojicou turbodúchadiel preplňovaným motorom 2,7 HDi známym napríklad z Jaguaru S-Type...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY