vytisknout velikost písma Test jazdenky BMW 750Li: Osemvalcová pohoda za cenu holej Fabie

Iste, servisné náklady vás môžu priviesť na mizinu, ale ak nemáte úplne obmedzený rozpočet a budete trpezliví pri hľadaní kvalitnej jazdenky, je toto úplne skvelá kúpa.
Test jazdenky BMW 750Li: Osemvalcová pohoda za cenu holej Fabie
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené BMW 750Li: Úvod
  2. Ojazdené BMW 750Li: Čo od neho čakať
  3. Ojazdené BMW 750Li: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené BMW 750Li: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené BMW 750Li: Verdikt
  6. Fotogaléria: BMW 750Li E66

Existuje mnoho spôsobov, ako minúť 9 tisíc eur za auto. Môžete si ísť kúpiť úplne nové, ktoré ale bude pravdepodobne len s veľmi chudobnou výbavou a tým najslabším trojvalcovým motorom pod kapotou, navyše nebude asi príliš dobre jazdiť. Ak ale chcete niečo dobre vybaveného a dynamicky schopného, môžete ísť do autobazáru a zaobstarať si osemvalcovú limuzínu s bohatou výbavou a výkonom 367 koní.

Už vás počujem, ako namietate, že toto sa predsa vôbec nedá porovnávať, že to sú jablká a hrušky a že prevádzkové náklady osemvalcovej limuzíny prémiovej značky budú doslova brutálne. Áno, môžu byť, ale aj nemusia. Záleží na tom, aké auto si kúpite a akú má za sebou históriu. A keď vás zaujíma luxusná limuzína s veľkým benzínovým motorom, asi práve nepatríte do kategórie klientov "chcem to najlacnejšie, čo máte, a keď mi z toho vyberiete koberčeky a rezervu, dáte mi zľavu?".

Čo je kľúčové

  • Kontrola vozidla so skúseným mechanikom

  • Dôkladná testovacia jazda

  • Jasný pôvod a prehľadná servisná história

  • Hladký chod automatickej prevodovky

  • Nastavená geometria a vyvážené kolesá

  • Bezproblémová funkcia základnej elektroniky

V prospech prestížnej osemvalcovej limuzíny hovorí aj niečo úplne iné. Tieto autá tu už čoskoro nebudú. Než ale zoberiete odvahu a rozbijete prasiatko, mali by ste vedieť, čo vás pri kúpe (a hneď po nej) v prípade takéhoto auta čaká.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY