vytisknout velikost písma Test jazdenky Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka do 10 tisíc eur

Nepostačuje roadster rodinným potrebám? Toto Audi by mohla byť relatívne dostupná cesta, ako odviezť rodinu a zároveň nepoľaviť z požiadaviek na dynamiku.
Test jazdenky Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka do 10 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojazdené Audi S4 Avant: Úvod Audi S4 Avant: Čo od neho očakávať
  3. Ojazdené Audi S4 Avant: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Audi S4 Avant: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojazdené Audi S4 Avant: Fotogaléria

To sa tak niekedy stane, že z ničoho nič očakávate príchod prvého potomka. Zrazu ale zistíte, že je vaše kupé alebo kabriolet úplne k ničomu. Lenže čo potom? Predsa len tak nezľavíte z požiadaviek na dynamiku a nebudete voziť rodinu nudným naftovým MPV. Môže to znieť ako klišé, ale túto dilemu riešilo veľa ľudí. Dokonca aj ja sám.

ojeté Audi S4 Avant (20).JPGojeté Audi S4 Avant (28).JPGojeté Audi S4 Avant (32).JPGNa prvý pohľad je to len obyčajné rodinné kombi. Absencia krídel, výduchov na kapote a červených značiek robí z Audi S4 Avant skutočne nenápadné rýchle auto, ktoré vytrestá nepozorné Porsche. Navyše sa Audi robilo aj s použiteľným automatom

V rodine som si síce BMW M3 E46 udržal, ale dlho som bojoval s myšlienkou, či by som si predsa len nemal kúpiť nejaké praktickejšie rodinné auto. Práve Audi S4 Avant bolo jedným z kandidátov, ktorým inak skvelú emtrojku nahradiť. Predsa len je to poriadny päťmiestny kombík a nie len nepraktické kupé, do ktorého sa nedá poriadne namontovať detská sedačka.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte originálne nevytuningované auto s jasnou históriou a minulosťou
  • Dôkladná kontrola vykonaná špecialistom
  • Nastavenie podvozku a investície do nových originálnych alebo odporúčaných dielov
  • Preventívna investícia do repasu automatickej prevodovky
  • Preverenie funkcie pohonu všetkých kolies
  • Vyčlenenie peňazí na pravidelný servis a radšej aj na poistenie

Dobre som ale urobil, že som si klasického bavoráka nechal. Ďalej sa pokúsim vysvetliť, prečo je Audi S4 síce solídne, ale rozhodne nie športové auto. Avšak ak vás kúpa rýchleho nenápadného kombíku láka, nie je toto zlá cesta, ako minúť necelých desať tisíc eur. Musíte ale vedieť, do čoho idete a s množstvom vecí musíte počítať. Tak si poďme ojazdené Audi S4 Avant s osemvalcom predstaviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY