vytisknout velikost písma Test jazdenky Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka do 10 tisíc eur

Nepostačuje roadster rodinným potrebám? Toto Audi by mohla byť relatívne dostupná cesta, ako odviezť rodinu a zároveň nepoľaviť z požiadaviek na dynamiku.
Test jazdenky Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka do 10 tisíc eur
Zoznam kapitol
  1. Ojazdené Audi S4 Avant: Úvod
  2. Ojazdené Audi S4 Avant: Úvod Audi S4 Avant: Čo od neho očakávať
  3. Ojazdené Audi S4 Avant: Ako sa s ním jazdí
  4. Ojazdené Audi S4 Avant: Na čo si dať pozor
  5. Ojazdené Audi S4 Avant: Verdikt
  6. Ojazdené Audi S4 Avant: Fotogaléria

To sa tak niekedy stane, že z ničoho nič očakávate príchod prvého potomka. Zrazu ale zistíte, že je vaše kupé alebo kabriolet úplne k ničomu. Lenže čo potom? Predsa len tak nezľavíte z požiadaviek na dynamiku a nebudete voziť rodinu nudným naftovým MPV. Môže to znieť ako klišé, ale túto dilemu riešilo veľa ľudí. Dokonca aj ja sám.

ojeté Audi S4 Avant (20).JPGojeté Audi S4 Avant (28).JPGojeté Audi S4 Avant (32).JPGNa prvý pohľad je to len obyčajné rodinné kombi. Absencia krídel, výduchov na kapote a červených značiek robí z Audi S4 Avant skutočne nenápadné rýchle auto, ktoré vytrestá nepozorné Porsche. Navyše sa Audi robilo aj s použiteľným automatom

V rodine som si síce BMW M3 E46 udržal, ale dlho som bojoval s myšlienkou, či by som si predsa len nemal kúpiť nejaké praktickejšie rodinné auto. Práve Audi S4 Avant bolo jedným z kandidátov, ktorým inak skvelú emtrojku nahradiť. Predsa len je to poriadny päťmiestny kombík a nie len nepraktické kupé, do ktorého sa nedá poriadne namontovať detská sedačka.

Čo je kľúčové

  • Hľadajte originálne nevytuningované auto s jasnou históriou a minulosťou
  • Dôkladná kontrola vykonaná špecialistom
  • Nastavenie podvozku a investície do nových originálnych alebo odporúčaných dielov
  • Preventívna investícia do repasu automatickej prevodovky
  • Preverenie funkcie pohonu všetkých kolies
  • Vyčlenenie peňazí na pravidelný servis a radšej aj na poistenie

Dobre som ale urobil, že som si klasického bavoráka nechal. Ďalej sa pokúsim vysvetliť, prečo je Audi S4 síce solídne, ale rozhodne nie športové auto. Avšak ak vás kúpa rýchleho nenápadného kombíku láka, nie je toto zlá cesta, ako minúť necelých desať tisíc eur. Musíte ale vedieť, do čoho idete a s množstvom vecí musíte počítať. Tak si poďme ojazdené Audi S4 Avant s osemvalcom predstaviť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY