vytisknout velikost písma Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú
  2. Prvý dojem
  3. Za volantom
  4. Praktickosť a štatistická spoľahlivosť
  5. Čo sa na nich kazí
  6. Peniaze a servis
  7. Celkové zhodnotenie
  8. Fotogaléria: Porovnanie jazdeniek Mondeo vs Insignia vs Passat

Ešte pred niekoľkými rokmi ste tieto autá našli v bežnom cenníku automobiliek a ak ste mali o niektoré z nich záujem, spravidla ste museli zaplatiť minimálne okolo 27 tisíc eur. Dnes sa na trhu ojazdených áut tieto vozidlá dostali do kategórie, kedy je možné zaobstarať ich za menej ako jedenásť tisíc. Ktoré z nich je ale najlepšie?

mondeo vs insignia vs passat (7).jpgmondeo vs insignia vs passat (10).jpgmondeo vs insignia vs passat (13).jpgObháji Passat najvyššiu cenovku? Presvedčí Mondeo jazdnými vlastnosťami? Stane sa Insignia čiernym koňom testu? Sami na začiatku nevieme, ako to všetko dopadne.

Dnes nebudeme hodnotiť tak podrobné parametre ako pri našom nedávnom porovnávacom megateste naftových kombíkov. Zameriame sa predovšetkým na to, ako tieto autá na trhu ojazdených áut stoja, za koľko sa predávajú, čo sa na nich kazí a koľko vás bude stáť servis. Zhodnotíme ale aj správanie sa na ceste a subjektívne dojmy z áut.

Súpery sa predstavujú

Cieľ znel jasne: k Volkswagenu Passat, jednému z najvyhľadávanejších ojazdených áut, postaviť konkurenčné Ford Mondeo. Ale koho vybrať ako tretieho do partie? Nakoniec sme zvolili Opel Insignia, ktorý má svojim nemeckým pôvodom k súperom asi najbližšie. Ale neverili by ste, aké ťažké je zohnať Opel s naftovým motorom.

"Insignia je horúci tovar, prakticky ihneď ide z výkupu k novému majiteľovi," vysvetľuje Vladimír Pospíšil, manažér Autocentra ESA, v ktorom sme si tieto tri autá požičali na porovnávací test. Naftová Insignia jednoducho nebola, ani konkurenčná Mazda6 alebo Toyota Avensis. Nezostalo než urobiť ústupok a vziať k testu benzínovú Insigniu s motorom 2.0 Turbo s výkonom 162 kW (220 k). O porovnaní troch konkrétnych áut ale dnes toľko nejde, chceme skôr priblížiť modely ako také.

mondeo vs insignia vs passat (38).jpgmondeo vs insignia vs passat (21).jpgmondeo vs insignia vs passat (32).jpgNaftová Insignia jednoducho k testu nebola. Je o ne tak veľký záujem, že idú prakticky ihneď k novému majiteľovi.

Testovaný Opel Insignia v karosérii liftback je z roku 2009, má najazdených 138 000 km a autobazár za neho chce 8 999 eur.

Volkswagen Passat dorazil v prevedení sedan s obvyklým naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k) a v najvyššej výbave Highline. Je z roku 2011 a má najazdených už poctivých 176 000 km. To je za tri roky veľmi slušná porcia kilometrov a rýchly prepočet ukazuje, že auto bolo v dennej permanencii. Napriek tomu za neho chce autobazár 12 830 eur. Je to najmladšie a tiež najdrahšie auto v teste, ale zas má najviac najazdené. Síce by sa viac hodil starší Passat pred modernizáciou s nižšou cenovkou, ale iné auto k dispozícii v čase testu nebolo.

Ford Mondeo v karosérii liftback mal byť pôvodne aj v dvojlitrovej motorizácii, ale s výbavou Titanium bol nakoniec k dispozícii iba motor 1.8 TDCI s výkonom 92 kW (125 k). Je z roku 2010 a má najazdených 151 000 km. Autobazár si ho cení na 9 025 eur. Všetky vozidlá v teste sú vybavené šesťstupňovou mechanickou prevodovkou.

Čo sa postavenia na trhu týka, Autocentrum ESA nám poskytlo predajné štatistiky týchto troch modelov za tento rok od januára do októbra. Volkswagen Passat vedie s podielom 46%, Ford Mondeo je druhý so 40% a Opel Insignia posledný s podielom 14%. "Drvivá väčšina sú dieselové motorizácie, tých sa v tejto trojici predalo hneď 95,6%," dopĺňa Pospíšil k obľube vznetových motorov. Pohonné jednotky týchto troch modelov predávaných v Auto ESA majú z 90% zdvihový objem nad 1950 cm3.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY