vytisknout velikost písma Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat

Nie je to zas tak dávno, kedy sa tieto autá objavovali v testoch noviniek. Dnes sa na ne pozrieme podrobnejšie pri porovnávacom teste jazdeniek. Ktoré z nich je najlepšia kúpa?
Test jazdeniek s cenou okolo 10 tisíc eur: Ford Mondeo, Opel Insignia, VW Passat
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú
  2. Prvý dojem
  3. Za volantom
  4. Praktickosť a štatistická spoľahlivosť
  5. Čo sa na nich kazí
  6. Peniaze a servis
  7. Celkové zhodnotenie
  8. Fotogaléria: Porovnanie jazdeniek Mondeo vs Insignia vs Passat

Ešte pred niekoľkými rokmi ste tieto autá našli v bežnom cenníku automobiliek a ak ste mali o niektoré z nich záujem, spravidla ste museli zaplatiť minimálne okolo 27 tisíc eur. Dnes sa na trhu ojazdených áut tieto vozidlá dostali do kategórie, kedy je možné zaobstarať ich za menej ako jedenásť tisíc. Ktoré z nich je ale najlepšie?

mondeo vs insignia vs passat (7).jpgmondeo vs insignia vs passat (10).jpgmondeo vs insignia vs passat (13).jpgObháji Passat najvyššiu cenovku? Presvedčí Mondeo jazdnými vlastnosťami? Stane sa Insignia čiernym koňom testu? Sami na začiatku nevieme, ako to všetko dopadne.

Dnes nebudeme hodnotiť tak podrobné parametre ako pri našom nedávnom porovnávacom megateste naftových kombíkov. Zameriame sa predovšetkým na to, ako tieto autá na trhu ojazdených áut stoja, za koľko sa predávajú, čo sa na nich kazí a koľko vás bude stáť servis. Zhodnotíme ale aj správanie sa na ceste a subjektívne dojmy z áut.

Súpery sa predstavujú

Cieľ znel jasne: k Volkswagenu Passat, jednému z najvyhľadávanejších ojazdených áut, postaviť konkurenčné Ford Mondeo. Ale koho vybrať ako tretieho do partie? Nakoniec sme zvolili Opel Insignia, ktorý má svojim nemeckým pôvodom k súperom asi najbližšie. Ale neverili by ste, aké ťažké je zohnať Opel s naftovým motorom.

"Insignia je horúci tovar, prakticky ihneď ide z výkupu k novému majiteľovi," vysvetľuje Vladimír Pospíšil, manažér Autocentra ESA, v ktorom sme si tieto tri autá požičali na porovnávací test. Naftová Insignia jednoducho nebola, ani konkurenčná Mazda6 alebo Toyota Avensis. Nezostalo než urobiť ústupok a vziať k testu benzínovú Insigniu s motorom 2.0 Turbo s výkonom 162 kW (220 k). O porovnaní troch konkrétnych áut ale dnes toľko nejde, chceme skôr priblížiť modely ako také.

mondeo vs insignia vs passat (38).jpgmondeo vs insignia vs passat (21).jpgmondeo vs insignia vs passat (32).jpgNaftová Insignia jednoducho k testu nebola. Je o ne tak veľký záujem, že idú prakticky ihneď k novému majiteľovi.

Testovaný Opel Insignia v karosérii liftback je z roku 2009, má najazdených 138 000 km a autobazár za neho chce 8 999 eur.

Volkswagen Passat dorazil v prevedení sedan s obvyklým naftovým motorom 2.0 TDI s výkonom 103 kW (140 k) a v najvyššej výbave Highline. Je z roku 2011 a má najazdených už poctivých 176 000 km. To je za tri roky veľmi slušná porcia kilometrov a rýchly prepočet ukazuje, že auto bolo v dennej permanencii. Napriek tomu za neho chce autobazár 12 830 eur. Je to najmladšie a tiež najdrahšie auto v teste, ale zas má najviac najazdené. Síce by sa viac hodil starší Passat pred modernizáciou s nižšou cenovkou, ale iné auto k dispozícii v čase testu nebolo.

Ford Mondeo v karosérii liftback mal byť pôvodne aj v dvojlitrovej motorizácii, ale s výbavou Titanium bol nakoniec k dispozícii iba motor 1.8 TDCI s výkonom 92 kW (125 k). Je z roku 2010 a má najazdených 151 000 km. Autobazár si ho cení na 9 025 eur. Všetky vozidlá v teste sú vybavené šesťstupňovou mechanickou prevodovkou.

Čo sa postavenia na trhu týka, Autocentrum ESA nám poskytlo predajné štatistiky týchto troch modelov za tento rok od januára do októbra. Volkswagen Passat vedie s podielom 46%, Ford Mondeo je druhý so 40% a Opel Insignia posledný s podielom 14%. "Drvivá väčšina sú dieselové motorizácie, tých sa v tejto trojici predalo hneď 95,6%," dopĺňa Pospíšil k obľube vznetových motorov. Pohonné jednotky týchto troch modelov predávaných v Auto ESA majú z 90% zdvihový objem nad 1950 cm3.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY