vytisknout velikost písma Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – ďalší klinec na scéne

Jaguar urobil pri svojej ceste za nemeckou konkurenciou ďalší dôležitý krok. Začal ponúkať model XF tiež s karosériou kombi.
Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – ďalší klinec na scéne
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nehnevajte sa na mňa, ale toto sa podarilo
  2. Staré známé XF?, Praktický s rezervami, Základ nesklame
  3. Podvozok na úrovni, Ďalší klinec, ale rozhodne nie posledný, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Jaguar sa v jednom kuse snaží dohnať nemeckú prémiovú konkurenciu. Je to celkom ťažká úloha a rozhodne ide o beh na veľmi dlhú trať, ale vyzerá to, že sa pomaly tento cieľ napĺňa. V prípade modelu XF urobila britská automobilka prvý krok v momente, kedy predstavila veľmi dobre vyzerajúci facelift a začala ponúkať základný štvorvalcový diesel v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Kto čítal test tohto modelu, ten si asi spomenie, že nejde o úplne ideálny pár, ale to na prvý pohľad nie je zas tak dôležité. Štvorvalcový diesel plus osem rýchlostných stupňov rovná sa čo? No predsa veľmi nízka spotreba a tá európska tabuľková je jedným slovom parádna, obzvlášť, keď je motor doplnený ešte o systém štart / stop.

jaguar_xf_sportbrake_04.JPGjaguar_xf_sportbrake_05.JPG 
Jednou z tých vôbec najsilnejších stránok nového kombi je bezpochyby dizajn. Vzhľadovo sa automobil veľmi podaril. Navyše za pomoci niekoľkých príplatkov môže vyzerať ešte lepšie.

XF si môžete tiež kúpiť v ostrej verzii XFR, o ktorom sa ale bohužiaľ v našich končinách moc nehovorí, čo samozrejme neznamená, že ide o zlé auto. Je to práve naopak. Nebude to navyše dlho trvať a do predaja dorazí dokonca XFR-S. Špeciálne tento automobil dobre poslúži na to, aby pritiahol pozornosť, lenže klasický Európan bude hľadať niečo úplne iné a to "niečo" donedávna Jaguaru chýbalo. Tam ta da dá ... Privítajte XF s karosériou kombi.

Ak to Jaguar myslí s útokom na európske prémiovky vážne, potom nemohol urobiť lepší krok, ako predstaviť kombi. Pár praktických verzií by sme v histórii automobilky našli, napríklad X-Type Estate, ktorý mimochodom vyzeral veľmi dobre (čo je bohužiaľ snáď jediný dôvod, prečo si ho ľudia kupujú ako ojazdené auto). Spočítané a podčiarknuté, aktuálne máme úsporný diesel, podarený automat, karosériu kombi. To by mohlo na Európanov fungovať. Jednoducho povedané, Angličania predstavili ďalší klinec, ktorý v spolupráci s indickým vlastníkom iste s chuťou zatlčú do konkurenčnej rakve.

jaguar_xf_sportbrake_06.JPGjaguar_xf_sportbrake_09.JPG 
Kombi je o päť milimetrov dlhšie než sedan, celková dĺžka dosahuje takmer päť metrov. Na pohľad ale Sportbrake rozhodne nevyzerá tak veľký, aký v skutočnosti je.

Nehnevajte sa na mňa, ale toto sa podarilo

Vzhľad auta nie je téma, ktorá by si zaslúžila nejaké dlhé rozpisovanie, a preto ho tiež obvykle s chuťou preskakujem. Ale tentoraz si dovolím výnimku. XF Sportbrake totiž vyzerá bez debát výborne. Už sedan s maskou súčasného XJ sa veľmi vydaril, toto je ale z nejakého zvláštneho dôvodu oveľa lepší. Nehovorím to len preto, že sa mi auto páči. On sa páči, respektíve počas testu tomu tak bolo, takmer každému okoloidúcemu.

V porovnaní so základným sedanom je Sportbrake rovnaký až po B-stĺpik. Ďalej už sa líši. Inak tvarovaná strecha priniesla okrem praktickejšieho kufra predovšetkým o 48 mm viac miesta nad hlavami zadných pasažierov. To je dobre, pretože zadné miesta v sedane naozaj nie sú kto vie ako priestranné.

jaugar_xf_sportbrake_ext_01.JPGjaugar_xf_sportbrake_ext_02.JPG 
Vpredu ani vzadu nesmú chýbať LED svetlá. Testovacie XF Sportbrake mal vo výbave navyše aktívne bi-xenóny za vyše 600 €. Fungujú veľmi dobre.

Čo sa samotných rozmerov týka, na dĺžku meria XF Sportbrake 4966 mm (o päť milimetrov viac ako sedan). Stavím sa s vami, že toľko by ste mu takto od pohľadu asi nehádali. Na výšku pribral dvadsať milimetrov (1480 mm) a šírka 1877 mm bez zrkadiel zostala rovnako ako rázvor 2909 mm nezmenená. Samozrejme za väčšiu výšku v porovnaní so sedanom môžu koľajnice pre uchytenie strešného nosiča.

Aby som zhrnul tému dizajnu, Jaguar XF Sportbrake sa stopercentne podaril. Komu by to náhodou nestačilo, ten si môže ešte zaobstarať aerodynamický balík alebo až dvadsaťpalcové zliatinové kolesá. Vrcholný Sportbrake 3.0 V6 Diesel S vybavený týmito doplnkami podľa môjho názoru len ťažko hľadá konkurenciu, aspoň čo sa vzhľadu týka. Osobne dúfam, že Jaguar raz príde tiež aspoň s XFR Sportbrake, pretože to by mohlo byť veľmi zaujímavé.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY