vytisknout velikost písma Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – ďalší klinec na scéne

Jaguar urobil pri svojej ceste za nemeckou konkurenciou ďalší dôležitý krok. Začal ponúkať model XF tiež s karosériou kombi.
Test Jaguar XF Sportbrake 2.2D – ďalší klinec na scéne
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Nehnevajte sa na mňa, ale toto sa podarilo
  2. Staré známé XF?, Praktický s rezervami, Základ nesklame
  3. Podvozok na úrovni, Ďalší klinec, ale rozhodne nie posledný, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Jaguar sa v jednom kuse snaží dohnať nemeckú prémiovú konkurenciu. Je to celkom ťažká úloha a rozhodne ide o beh na veľmi dlhú trať, ale vyzerá to, že sa pomaly tento cieľ napĺňa. V prípade modelu XF urobila britská automobilka prvý krok v momente, kedy predstavila veľmi dobre vyzerajúci facelift a začala ponúkať základný štvorvalcový diesel v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Kto čítal test tohto modelu, ten si asi spomenie, že nejde o úplne ideálny pár, ale to na prvý pohľad nie je zas tak dôležité. Štvorvalcový diesel plus osem rýchlostných stupňov rovná sa čo? No predsa veľmi nízka spotreba a tá európska tabuľková je jedným slovom parádna, obzvlášť, keď je motor doplnený ešte o systém štart / stop.

jaguar_xf_sportbrake_04.JPGjaguar_xf_sportbrake_05.JPG 
Jednou z tých vôbec najsilnejších stránok nového kombi je bezpochyby dizajn. Vzhľadovo sa automobil veľmi podaril. Navyše za pomoci niekoľkých príplatkov môže vyzerať ešte lepšie.

XF si môžete tiež kúpiť v ostrej verzii XFR, o ktorom sa ale bohužiaľ v našich končinách moc nehovorí, čo samozrejme neznamená, že ide o zlé auto. Je to práve naopak. Nebude to navyše dlho trvať a do predaja dorazí dokonca XFR-S. Špeciálne tento automobil dobre poslúži na to, aby pritiahol pozornosť, lenže klasický Európan bude hľadať niečo úplne iné a to "niečo" donedávna Jaguaru chýbalo. Tam ta da dá ... Privítajte XF s karosériou kombi.

Ak to Jaguar myslí s útokom na európske prémiovky vážne, potom nemohol urobiť lepší krok, ako predstaviť kombi. Pár praktických verzií by sme v histórii automobilky našli, napríklad X-Type Estate, ktorý mimochodom vyzeral veľmi dobre (čo je bohužiaľ snáď jediný dôvod, prečo si ho ľudia kupujú ako ojazdené auto). Spočítané a podčiarknuté, aktuálne máme úsporný diesel, podarený automat, karosériu kombi. To by mohlo na Európanov fungovať. Jednoducho povedané, Angličania predstavili ďalší klinec, ktorý v spolupráci s indickým vlastníkom iste s chuťou zatlčú do konkurenčnej rakve.

jaguar_xf_sportbrake_06.JPGjaguar_xf_sportbrake_09.JPG 
Kombi je o päť milimetrov dlhšie než sedan, celková dĺžka dosahuje takmer päť metrov. Na pohľad ale Sportbrake rozhodne nevyzerá tak veľký, aký v skutočnosti je.

Nehnevajte sa na mňa, ale toto sa podarilo

Vzhľad auta nie je téma, ktorá by si zaslúžila nejaké dlhé rozpisovanie, a preto ho tiež obvykle s chuťou preskakujem. Ale tentoraz si dovolím výnimku. XF Sportbrake totiž vyzerá bez debát výborne. Už sedan s maskou súčasného XJ sa veľmi vydaril, toto je ale z nejakého zvláštneho dôvodu oveľa lepší. Nehovorím to len preto, že sa mi auto páči. On sa páči, respektíve počas testu tomu tak bolo, takmer každému okoloidúcemu.

V porovnaní so základným sedanom je Sportbrake rovnaký až po B-stĺpik. Ďalej už sa líši. Inak tvarovaná strecha priniesla okrem praktickejšieho kufra predovšetkým o 48 mm viac miesta nad hlavami zadných pasažierov. To je dobre, pretože zadné miesta v sedane naozaj nie sú kto vie ako priestranné.

jaugar_xf_sportbrake_ext_01.JPGjaugar_xf_sportbrake_ext_02.JPG 
Vpredu ani vzadu nesmú chýbať LED svetlá. Testovacie XF Sportbrake mal vo výbave navyše aktívne bi-xenóny za vyše 600 €. Fungujú veľmi dobre.

Čo sa samotných rozmerov týka, na dĺžku meria XF Sportbrake 4966 mm (o päť milimetrov viac ako sedan). Stavím sa s vami, že toľko by ste mu takto od pohľadu asi nehádali. Na výšku pribral dvadsať milimetrov (1480 mm) a šírka 1877 mm bez zrkadiel zostala rovnako ako rázvor 2909 mm nezmenená. Samozrejme za väčšiu výšku v porovnaní so sedanom môžu koľajnice pre uchytenie strešného nosiča.

Aby som zhrnul tému dizajnu, Jaguar XF Sportbrake sa stopercentne podaril. Komu by to náhodou nestačilo, ten si môže ešte zaobstarať aerodynamický balík alebo až dvadsaťpalcové zliatinové kolesá. Vrcholný Sportbrake 3.0 V6 Diesel S vybavený týmito doplnkami podľa môjho názoru len ťažko hľadá konkurenciu, aspoň čo sa vzhľadu týka. Osobne dúfam, že Jaguar raz príde tiež aspoň s XFR Sportbrake, pretože to by mohlo byť veľmi zaujímavé.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY