vytisknout velikost písma Test Jaguar XF 30d: Jednoducho dobré auto

Automobilka Jaguar ide v posledných rokoch veľmi hore a nová generácia modelu XF je toho ďalším dôkazom.
Test Jaguar XF 30d: Jednoducho dobré auto
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Na prvý pohľad nezaujme
  2. Krútiaceho momentu na rozdávanie
  3. Dynamika konkrétne
  4. Podvozok nemá slabé miesto, Cena
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XF 30d: Fotogaléria

Jaguaru sa v poslednej dobe darí. Športový F-Type si celkom rýchlo získal mnoho priaznivcov, sedan XE tiež patrí k veľmi podareným autám a rovnako na tom je aj nová generácia XF, ktorú som dostal do testu s trojlitrovým naftovým šesťvalcom s výkonom 221 kW (300 koní). Na prvý pohľad toto auto síce vyzerá práve ako XE a áno, nájdu sa aj detaily, ktoré vás u podobne drahého auta veľmi nepotešia, lenže na všetko má nová generácia XF jednoduchú odpoveď. Proste dobre jazdí.

XF novej generácie sme si podrobne predstavili v auguste minulého roka. Tak ako u všetkých svojich nových modelov, aj tu Jaguar prezentoval hlavne podstatne nižšiu hmotnosť. Možno si spomeniete na odhalenie tejto novinky, v rámci ktorej novej XF prešlo rieku na lanách. Základnú platformu zdieľa auto práve s menším XE (a jazdí na nej aj F-Pace), ktoré dostalo túto techniku ako vôbec prvý Jaguar.

_DSC0174.jpg_DSC0142.jpg
XF rozhodne nevyzerá zle, ale snáď až príliš sa na prvý pohľad podobá menšiemu XE. Až príde nová generácia XJ, opäť môžeme čakať prakticky totožný dizajn

Musím sa priznať k tomu, že ma na prvý pohľad nové XF trochu sklamalo. Snáď až príliš ľahko ho môžete zameniť za menšie XE. Je to všeobecný trend, ktorý nájdete v Audi, BMW, Mercedese... Proste všade. Tak trochu sa nám z toho stáva situácia, ktorú hodnotí kolega Dalibor slovami "dajte mi o pol metra auta navyše", ale s tým nič neurobíme. Predovšetkým to tiež ešte neznamená, že by nové XF bolo škaredé. Je to práve naopak.

Nová generácia Jaguaru XF je veľmi dynamicky tvarovaný sedan, ktorý okrem všetkých možných detailov typu hlavy Jaguaru na ventiloch u kolies zaujme svojou siluetou. XF je nízke, široké a má krásne tvarovanú zadnú časť. Keby ho automobilka označila za štvordverové kupé, asi by nikto neprotestoval. Aj keď, kde vlastne začína sedan a kde už je to kupé?

_DSC0150.jpg_DSC0163.jpg_DSC0161.jpg
Jaguar si dáva záležať na každom detaile. Podpis automobilky nájdete napríklad vo svetlách, alebo dokonca na ventilčeku na kolesách

Nižšie v tabuľke nájdete základné miery a porovnanie s Audi A6 a BMW radu 5. Ako je vidieť, XF vyniká dĺžkou, šírkou i rázvorom náprav.

Jaguar XF: Základné porovnanie s konkurentmi (mm)
  Jaguar XF Audi A6 BMW 5 Mercedes-Benz E
Dĺžka  4954 4933 4907 4923
Šírka  1880 1874 1860 1852
Výška 1457 1455 1464 1468
Rázvor náprav 2960 2912 2968 2939

Na prvý pohľad nezaujme

Priznajme si, že po otvorení dverí Jaguar XF tak úplne nezaujme. Automobilka síce dáva k dispozícii mnoho rôznych príplatkov, takže môžete mať aj efektnejšie prevedenie, než čo predstavoval náš celkom nenápadný exemplár, lenže ako BMW, tak predovšetkým Audi alebo Mercedes vie ponúknuť čo do spracovania interiéru viac.

Jaguar rozhodne nie je zlý, tiež ukazuje efektné drobnosti typu otvárajúcich sa výduchov ventilácie a vychádzajúceho voliča automatickej prevodovky, lenže konkurencia je tvrdá a ja sa obávam, že je stále ďalej.

_DSC0236.jpg_DSC0231.jpg_DSC0228.jpg_DSC0218.jpg_DSC0219.jpg_DSC0220.jpg
Interiér rozhodne nie je zlý, ničmenej konkurencia je v tejto kategórii veľmi nekompromisná a autá typu Audi A6 skrátka vedia ponúknuť ešte precíznejšie spracovanie a efektnejší vzhľad

Jaguaru tiež neprospieva ani stále dookola kritizovaný multimediálny systém, čo opäť ukázalo aj nové XF. Osobne ale na tento detail príliš nehľadíte, pretože automobilka postupne zavádza do svojich modelov novšiu a podstatne lepšiu verziu a hlavne pretože si myslím, že aj v dnešnej dobe by mal automobil predovšetkým dobre jazdiť a v cenovej kategórii, o ktorej sa tu bavíme, by tiež mal ponúkať adekvátne pohodlie. Ako sa dočítate ďalej, XF rozhodne dobre jazdiť vie a nedostatkom pohodlia naozaj netrpí.

Sedačky ako také sú však pohodlné a bohato dimenzované, priestoru pre hlavu nie je na rozdávanie, ale to nie je vzhľadom k tvaru karosérie nič prekvapujúce. S miestom vzadu potom problémy nečakajte. Dlhý rázvor kombinovaný s kompaktnou zadnou nápravou typu IntegraLink v praxi znamená dosť miesta aj pre kolená. Ostatne sa môžete presvedčiť v ďalšej z našich tabuliek.

Jaguar XF: Rozmery interiéru (cm)

Šírka v úrovni lakťov vpredu
153
Šírka v úrovni lakťov vzadu
147
Priestor pre hlavu vpredu min.
91
Priestor pre hlavu vpredu max.
97
Priestor pre hlavu vzadu
89
Dĺžka sedáku vpredu (od operadla)
51
Dĺžka operadla vpredu
61
Min. šírka sedáku vpredu
31
Dĺžka sedáku vzadu (od operadla)
51
Dĺžka operadla vzadu
66
Šírka sedáku vzadu
26
Priestor pre nohy vzadu min.
16
Priestor pre nohy vzadu vodič 178 cm
25
Priestor pre nohy vzadu vodič 190 cm
20
Priestor pre nohy vzadu max. 39
Rozsah posuvu sedadla vodiča 23

Po stránke ergonómie je XF úplnou klasikou, ktorá nechce byť tabletom, ako sa o to snažia napríklad najnovšie modely Volvo. A tak je to dobre, pretože vodič v podstate vie, čím čo ovládať, bez toho aby musel dlho študovať návody. A ak to nevie, tak to veľmi rýchlo a veľmi ľahko zistí. Prístup automobilky Jaguar, ktorá proste urobí auto tak, aby sa v ňom cítil vodič dobre a ktorá nekladie prehnaný dôraz na zbytočnosti typu displejov, farebného podsvietenia, uvítacích melódií a tak podobne, sa mi veľmi páči.

Páči sa mi tak veľmi, že XF odpustím aj drobné nedostatky v spracovaní.
Kufor asi nebude to hlavné, čo by budúcich majiteľov zaujímalo (minimálne nie v klasickom sedanu), takže ho ohodnotím stručne ako veľký. Kto chce vedieť viac, ten môže využiť ďalšiu tabuľku.

Jaguar XF: Rozmery batožinového priestoru (cm)
Minimálna šírka batožinového priestoru
90
Maximálna šírka batožinového priestoru
126
Výška po plato
48
Výška nakladacieho otvoru
47
Dĺžka ložnej plochy
119
Výška nakladacej hrany
70
Šírka nakladacieho otvoru
96
Max. dĺžka nákladu 
(k prednému operadlu spolujazdca)
228
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY