vytisknout velikost písma Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu

V dnešnej dobe si človek občas hovorí, že sú tie autá nejaké bezcharakterný. Tým skôr, ak sa budeme baviť o dieselových štvorvalcoch. Ale výnimky našťastie stále existujú. Dôkazom je Jaguar XE.
Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Nie je pomalý?
  3. Vie to roztočiť, Meranie: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radosť skončila, Dizajn a pár vychytávok navyše
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogaléria

Testujeme jedno auto za druhým, v redakcii sa každoročne otočí mnoho desiatok modelov, ale v pamäti ich nakoniec zostane len pár. Dôvodom môže byť buď to, že je auto veľmi zlé, čo sa príliš často nestáva, alebo naopak výborné a niečím výnimočné. Druhý prípad sa stáva snáď ešte menej ako ten prvý, pretože v čase, keď každá automobilka má potrebu vyrábať všetko a chce ponúkať to, čo ostatní, už je taký ten najčastejšie testovaný "stredný prúd" v podstate rovnaký. Len pre upresnenie, bavíme sa o relatívne normálnych autách, nie o špeciáloch typu 911 4 GTS.

A tak vám nakoniec pod prívalom ďalších a ďalších modelov všetko splynie v jedno. Našťastie, a ja som za to úprimne rád, sa občas objavia výnimka. Výnimka, ktorej postačí celkom obyčajný naftový štvorvalec, s celkom obyčajnou dynamikou a s celkom obyčajným výkonom. Presne to je prípad testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm).

_DSC0395.jpg_DSC0383.jpgMôže byť auto, ktoré používa dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom iba 180 koní zaujímavé? Áno, môže. Jaguar XE je toho jasným dôkazom

Tento dizajnovo podarený britský sedan v našej konkrétnej testovanej verzii vlastne nie je takto na prvý pohľad v ničom výnimočný. Podobný naftový motor konkurencia tiež vie ponúknuť, a to pokojne aj s vyšším výkonom, auto vás neohromí priestorom, prevratne veľkým batožinovým priestorom, alebo precíznym spracovaním vnútri. Jaguar ako keby rezignoval na veci povrchné a marketingovo dobre predajné a namiesto toho sa sústredil na veci úplne obyčajné. Napríklad na to, aby XE dobre jazdilo.

Niektoré iné značky občas vyzerajú, že pri všetkých tých skvelých aplikáciách, honbou za tisíckami bezpečnostnými asistentov a tabletov namiesto tlačidiel zabúdajú, že auto nie je mobil. Autom sa predsa jazdí, nekontrolujú sa v ňom primárne facebook. A tak sa stane, že na prvý pohľad úplne obyčajný sedan typu Jaguaru XE je vlastne úplne výnimočný. Prečo? No jednoducho pretože skvele jazdí. Čo skvele, jazdí tak, ako to žiadne iné auto v tomto segmente nedokáže. A preto sa mi tak páči.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY