vytisknout velikost písma Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu

V dnešnej dobe si človek občas hovorí, že sú tie autá nejaké bezcharakterný. Tým skôr, ak sa budeme baviť o dieselových štvorvalcoch. Ale výnimky našťastie stále existujú. Dôkazom je Jaguar XE.
Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Nie je pomalý?
  3. Vie to roztočiť, Meranie: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radosť skončila, Dizajn a pár vychytávok navyše
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogaléria

Testujeme jedno auto za druhým, v redakcii sa každoročne otočí mnoho desiatok modelov, ale v pamäti ich nakoniec zostane len pár. Dôvodom môže byť buď to, že je auto veľmi zlé, čo sa príliš často nestáva, alebo naopak výborné a niečím výnimočné. Druhý prípad sa stáva snáď ešte menej ako ten prvý, pretože v čase, keď každá automobilka má potrebu vyrábať všetko a chce ponúkať to, čo ostatní, už je taký ten najčastejšie testovaný "stredný prúd" v podstate rovnaký. Len pre upresnenie, bavíme sa o relatívne normálnych autách, nie o špeciáloch typu 911 4 GTS.

A tak vám nakoniec pod prívalom ďalších a ďalších modelov všetko splynie v jedno. Našťastie, a ja som za to úprimne rád, sa občas objavia výnimka. Výnimka, ktorej postačí celkom obyčajný naftový štvorvalec, s celkom obyčajnou dynamikou a s celkom obyčajným výkonom. Presne to je prípad testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm).

_DSC0395.jpg_DSC0383.jpgMôže byť auto, ktoré používa dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom iba 180 koní zaujímavé? Áno, môže. Jaguar XE je toho jasným dôkazom

Tento dizajnovo podarený britský sedan v našej konkrétnej testovanej verzii vlastne nie je takto na prvý pohľad v ničom výnimočný. Podobný naftový motor konkurencia tiež vie ponúknuť, a to pokojne aj s vyšším výkonom, auto vás neohromí priestorom, prevratne veľkým batožinovým priestorom, alebo precíznym spracovaním vnútri. Jaguar ako keby rezignoval na veci povrchné a marketingovo dobre predajné a namiesto toho sa sústredil na veci úplne obyčajné. Napríklad na to, aby XE dobre jazdilo.

Niektoré iné značky občas vyzerajú, že pri všetkých tých skvelých aplikáciách, honbou za tisíckami bezpečnostnými asistentov a tabletov namiesto tlačidiel zabúdajú, že auto nie je mobil. Autom sa predsa jazdí, nekontrolujú sa v ňom primárne facebook. A tak sa stane, že na prvý pohľad úplne obyčajný sedan typu Jaguaru XE je vlastne úplne výnimočný. Prečo? No jednoducho pretože skvele jazdí. Čo skvele, jazdí tak, ako to žiadne iné auto v tomto segmente nedokáže. A preto sa mi tak páči.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY