vytisknout velikost písma Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu

V dnešnej dobe si človek občas hovorí, že sú tie autá nejaké bezcharakterný. Tým skôr, ak sa budeme baviť o dieselových štvorvalcoch. Ale výnimky našťastie stále existujú. Dôkazom je Jaguar XE.
Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Nie je pomalý?
  3. Vie to roztočiť, Meranie: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radosť skončila, Dizajn a pár vychytávok navyše
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogaléria

Testujeme jedno auto za druhým, v redakcii sa každoročne otočí mnoho desiatok modelov, ale v pamäti ich nakoniec zostane len pár. Dôvodom môže byť buď to, že je auto veľmi zlé, čo sa príliš často nestáva, alebo naopak výborné a niečím výnimočné. Druhý prípad sa stáva snáď ešte menej ako ten prvý, pretože v čase, keď každá automobilka má potrebu vyrábať všetko a chce ponúkať to, čo ostatní, už je taký ten najčastejšie testovaný "stredný prúd" v podstate rovnaký. Len pre upresnenie, bavíme sa o relatívne normálnych autách, nie o špeciáloch typu 911 4 GTS.

A tak vám nakoniec pod prívalom ďalších a ďalších modelov všetko splynie v jedno. Našťastie, a ja som za to úprimne rád, sa občas objavia výnimka. Výnimka, ktorej postačí celkom obyčajný naftový štvorvalec, s celkom obyčajnou dynamikou a s celkom obyčajným výkonom. Presne to je prípad testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm).

_DSC0395.jpg_DSC0383.jpgMôže byť auto, ktoré používa dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom iba 180 koní zaujímavé? Áno, môže. Jaguar XE je toho jasným dôkazom

Tento dizajnovo podarený britský sedan v našej konkrétnej testovanej verzii vlastne nie je takto na prvý pohľad v ničom výnimočný. Podobný naftový motor konkurencia tiež vie ponúknuť, a to pokojne aj s vyšším výkonom, auto vás neohromí priestorom, prevratne veľkým batožinovým priestorom, alebo precíznym spracovaním vnútri. Jaguar ako keby rezignoval na veci povrchné a marketingovo dobre predajné a namiesto toho sa sústredil na veci úplne obyčajné. Napríklad na to, aby XE dobre jazdilo.

Niektoré iné značky občas vyzerajú, že pri všetkých tých skvelých aplikáciách, honbou za tisíckami bezpečnostnými asistentov a tabletov namiesto tlačidiel zabúdajú, že auto nie je mobil. Autom sa predsa jazdí, nekontrolujú sa v ňom primárne facebook. A tak sa stane, že na prvý pohľad úplne obyčajný sedan typu Jaguaru XE je vlastne úplne výnimočný. Prečo? No jednoducho pretože skvele jazdí. Čo skvele, jazdí tak, ako to žiadne iné auto v tomto segmente nedokáže. A preto sa mi tak páči.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Prekvapivo dobrá

Optima GT pre Kiu v Európe je stále vlajkovou loďou. Štýlový model Stinger čaká za rohom. A to je ďalšia pieseň.

11. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY