vytisknout velikost písma Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu

V dnešnej dobe si človek občas hovorí, že sú tie autá nejaké bezcharakterný. Tým skôr, ak sa budeme baviť o dieselových štvorvalcoch. Ale výnimky našťastie stále existujú. Dôkazom je Jaguar XE.
Test Jaguar XE 20d: Kompromis, ktorý nemá konkurenciu
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Nie je pomalý?
  3. Vie to roztočiť, Meranie: Dynamika a brzdy
  4. Interiér: Óda na radosť skončila, Dizajn a pár vychytávok navyše
  5. Verdikt, Technické údaje
  6. Jaguar XE 20d: Fotogaléria

Testujeme jedno auto za druhým, v redakcii sa každoročne otočí mnoho desiatok modelov, ale v pamäti ich nakoniec zostane len pár. Dôvodom môže byť buď to, že je auto veľmi zlé, čo sa príliš často nestáva, alebo naopak výborné a niečím výnimočné. Druhý prípad sa stáva snáď ešte menej ako ten prvý, pretože v čase, keď každá automobilka má potrebu vyrábať všetko a chce ponúkať to, čo ostatní, už je taký ten najčastejšie testovaný "stredný prúd" v podstate rovnaký. Len pre upresnenie, bavíme sa o relatívne normálnych autách, nie o špeciáloch typu 911 4 GTS.

A tak vám nakoniec pod prívalom ďalších a ďalších modelov všetko splynie v jedno. Našťastie, a ja som za to úprimne rád, sa občas objavia výnimka. Výnimka, ktorej postačí celkom obyčajný naftový štvorvalec, s celkom obyčajnou dynamikou a s celkom obyčajným výkonom. Presne to je prípad testovaného Jaguaru XE 20d (132 kW/180 k, 430 Nm).

_DSC0395.jpg_DSC0383.jpgMôže byť auto, ktoré používa dvojlitrový naftový štvorvalec s výkonom iba 180 koní zaujímavé? Áno, môže. Jaguar XE je toho jasným dôkazom

Tento dizajnovo podarený britský sedan v našej konkrétnej testovanej verzii vlastne nie je takto na prvý pohľad v ničom výnimočný. Podobný naftový motor konkurencia tiež vie ponúknuť, a to pokojne aj s vyšším výkonom, auto vás neohromí priestorom, prevratne veľkým batožinovým priestorom, alebo precíznym spracovaním vnútri. Jaguar ako keby rezignoval na veci povrchné a marketingovo dobre predajné a namiesto toho sa sústredil na veci úplne obyčajné. Napríklad na to, aby XE dobre jazdilo.

Niektoré iné značky občas vyzerajú, že pri všetkých tých skvelých aplikáciách, honbou za tisíckami bezpečnostnými asistentov a tabletov namiesto tlačidiel zabúdajú, že auto nie je mobil. Autom sa predsa jazdí, nekontrolujú sa v ňom primárne facebook. A tak sa stane, že na prvý pohľad úplne obyčajný sedan typu Jaguaru XE je vlastne úplne výnimočný. Prečo? No jednoducho pretože skvele jazdí. Čo skvele, jazdí tak, ako to žiadne iné auto v tomto segmente nedokáže. A preto sa mi tak páči.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY