vytisknout velikost písma Test Infiniti Q50 2.2d Sport: exot s príliš známym srdcom

Je skvelé, keď sa v dnešnej unifikovanej dobe objaví vozidlo, ktoré je schopné vyniknúť. Škoda len, že všadeprítomná globalizácia tento skvelý dojem môže nakoniec tak trochu pokaziť...
Test Infiniti Q50 2.2d Sport: exot s príliš známym srdcom
Zoznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kocke
  2. Internacionálny útok, Vlastnou cestou, Testované vozidlo
  3. Na prvý pohľad, Na palube, Za volantom
  4. Ďalšia minimalizácia…?, K štartu pripraviť…, Na ceste
  5. Elektronické riadenie skutočností!, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Infiniti Q50 je vynikajúcim vozidlom, ktoré je v Európe postavené proti modelom BMW 3, Mercedes-Benz triedy C a Audi A4. Ide o konzistentne pôsobiaci celok, ktorý kombinuje svojrázny dizajn na špici súčasných trendov značky Infiniti, resp. Nissan, s moderným usporiadaním ovládacích a kontrolných prvkov a rozsiahlou bezpečnostnou a komfortnou výbavou.

Rad Q50 nie je nijako závratne drahý, začína na 31 tisícoch eur, čo mu umožňuje efektívne konkurovať zavedenej konkurencii najmä nemeckých prémiových značiek. K dispozicii je u nás ale len v dvoch verziách, pokiaľ teda nechcete platiť 47 tisíc eur za hybrid s šesťvalcom 3,5 l (VQ35HR), jediným variantom zostáva vznetový štvorvalec Mercedes - Benz 2,2 l (OM651). Infiniti Q50 však ponúka celú škálu bezpečnostných a asistenčných prvkov v užívateľsky znamenite ovládateľnom balení.

Ba čo viac, je tu tiež historicky zrejme vôbec prvé elektronické riadenie bez mechanickej väzby medzi volantom a prednými kolesami (DAS). Aj to sme v tomto testovacom vozidle vyskúšali...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY