vytisknout velikost písma Test Infiniti Q50 2.2d Sport: exot s príliš známym srdcom

Je skvelé, keď sa v dnešnej unifikovanej dobe objaví vozidlo, ktoré je schopné vyniknúť. Škoda len, že všadeprítomná globalizácia tento skvelý dojem môže nakoniec tak trochu pokaziť...
Test Infiniti Q50 2.2d Sport: exot s príliš známym srdcom
Zoznam kapitol
  1. Infiniti Q50 v kocke
  2. Internacionálny útok, Vlastnou cestou, Testované vozidlo
  3. Na prvý pohľad, Na palube, Za volantom
  4. Ďalšia minimalizácia…?, K štartu pripraviť…, Na ceste
  5. Elektronické riadenie skutočností!, A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Infiniti Q50 je vynikajúcim vozidlom, ktoré je v Európe postavené proti modelom BMW 3, Mercedes-Benz triedy C a Audi A4. Ide o konzistentne pôsobiaci celok, ktorý kombinuje svojrázny dizajn na špici súčasných trendov značky Infiniti, resp. Nissan, s moderným usporiadaním ovládacích a kontrolných prvkov a rozsiahlou bezpečnostnou a komfortnou výbavou.

Rad Q50 nie je nijako závratne drahý, začína na 31 tisícoch eur, čo mu umožňuje efektívne konkurovať zavedenej konkurencii najmä nemeckých prémiových značiek. K dispozicii je u nás ale len v dvoch verziách, pokiaľ teda nechcete platiť 47 tisíc eur za hybrid s šesťvalcom 3,5 l (VQ35HR), jediným variantom zostáva vznetový štvorvalec Mercedes - Benz 2,2 l (OM651). Infiniti Q50 však ponúka celú škálu bezpečnostných a asistenčných prvkov v užívateľsky znamenite ovládateľnom balení.

Ba čo viac, je tu tiež historicky zrejme vôbec prvé elektronické riadenie bez mechanickej väzby medzi volantom a prednými kolesami (DAS). Aj to sme v tomto testovacom vozidle vyskúšali...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY