vytisknout velikost písma Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malé vylepšenia veľkého významu

Kompaktný crossover Hyundai ix35 sa podrobil faceliftu. Pri obvyklej štylistickej retuši to ale našťastie neskončilo.
Test Hyundai ix35 2,0 CRDi: malé vylepšenia veľkého významu
Zoznam kapitol
  1. Vyhladenie rysov, Pre každého niečo, Proste „plná palba“
  2. Ladenie detailov, Svetlo a komfort, Za volantom
  3. Batožinový priestor, V prevádzke, Na ceste
  4. Mimo cestu, Verdikt, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

Vyhladenie rysov

Nástupca známeho modelu Hyundai Tucson bol pod novým menom ix35 predstavený na prelome roku 2009 a oproti predchodcovi ponúkol nielen iný názov, ale aj moderný, hoci trochu bacuľatý dizajn a výraznejšie zameranie na európsku klientelu. Pre jej potreby sa vyrába výhradne v moravských Nošoviciach a v pôvodnom prevedení už vzniklo takmer štvrť milióna vozidiel tohto typu.

Modernizované prevedenie bolo verejnosti oficiálne predstavené na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve a Slovensku sa ukázalo už na aprílovom autosalóne v Inchebe, po boku väčšieho modelu Hyundai Gran Santa Fe. Na prvý pohľad sa toho veľa nezmenilo, teda až na obvyklé prvky vrátane nových svetlometov, masky a prepracovanej kapoty. Viac noviniek sa objavilo pod kapotou.

Z ponuky zmizol pôvodný zážihový "dvojliter", na ktorého miesto nastúpila nová, opäť atmosféricky plnená jednotka 2,0 D - CVVT s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 166 koní (122 kW). Čiastkovými modifikáciami zameranými (ako inak) hlavne na zníženie spotreby paliva prešiel aj vznetový štvorvalec 2,0 CRDI VGT dodávaný vo výkonových verziách 136 a 184 koní (100, resp. 135 kW).

IMG_0540.JPGIMG_0541.JPGIMG_0564.JPG
Hyundai ix35 vo svojom novom, faceliftovanom prevedení

Modernizácia sa premietla aj do interiéru a naladenie podvozku, ale k tomu sa dostaneme až neskôr.

Pre každého niečo

Základom ponuky omladeného radu ix35 je stupeň výbavy Classic štartujúci na cene 17 490 € a zahŕňajúci všetko potrebné od elektrického ovládania všetkých okien a zrkadiel cez diaľkové centrálne zamykanie a palubný počítač až po klimatizáciu s manuálnou reguláciou. K dispozicii sú len z predchádzajúcej verzie prevzaté motory 1,6 GDI/99 kW a 1,7 CRDi/85 kW .

Pravdou je, že samotná existencia stupňa Classic je pre nás celkom záhadou, vyššia (a zároveň aj najvyššia) verzia Trikolor je totiž len o pár stoviek eur drahšia a pridáva možnosť voľby spomínaného nového motora 2,0 GDI (oproti 1,6 GDI sa za neho pripláca len okolo 500 eur). Výbava proti Classic je pritom v Trikolor nepomerne veľkorysejšia a zahŕňa napríklad vyhrievanie predných aj zadných (!) sedadiel, hmlovky, kožené poťahy volantu a radiacej páky, parkovací asistent vzadu, Bluetooth či tempomat.

Trikolor zároveň rozširuje škálu prvkov príplatkovej výbavy, ktorá je ale bohužiaľ (na rozdiel od sesterskej Kie) prevažne rozdelená do paketov Plus, Style a Premium. Cenovo je to určite výhodnejšie, ale do auta dostanete aj to, o čo vyslovený záujem nemáte. Vznetové dvojlitre v oboch výkonových verziách sú v ponuke výhradne v kombinácii s pohonom všetkých kolies.

Prevodovky sú vo všetkých prípadoch manuálne radené šesťstupňové, pre všetky dvojlitre sú na želanie k dispozícii skrine samočinné, opäť šesťstupňové .

Proste „plná palba“

Jednoznačnou úlohou nami testovaného vozidla bolo ohromiť nás aj čitateľa tým, čo všetko faceliftovaný ix35 "vie". Na snímkach tak vidíte najdrahšie prevedenie Trikolor 4x4 v kombinácii s najvýkonnejším dostupným motorom v podobne vznetového štvorvalca 2,0 CRDi s výkonom 184 koní (135 kW). Cena tohto prevedenia začína na 28 090 €, avšak tým to zďaleka nekončí.

Tento Hyundai ix35 bol totiž doplnený všetkými prvkami, ktoré ponúka zoznam príplatkovej výbavy, a keď všetkými, tak všetkými. Áno, aj keby ste sa snažili akokoľvek, bohatšie vybavený ix35 skrátka nedostanete. Z najdôležitejších prvkov menujme aspoň samočinnú prevodovku, presklenú a čiastočne elektricky posuvnú strechu, metalízu, poloautomatický parkovací asistent, ale predovšetkým rozsiahly paket Premium.

IMG_0572.JPGIMG_0573.JPGIMG_0555.JPG
Testovaný kus bol vybavený úplne všetkým, čím tento rad vybavený môže byť

Ak vás cena sady Premium, stanovená na 3 tisíc eur vydesí, máte k dispozícii aj lacnejšie pakety Plus a Style (1 000, resp. 1 500 €). Rozsah prvkov sady Premium je však veľmi rozsiahly a zahŕňa napríklad bezkľúčové zamykanie a štartovanie, bi-xenónové svetlomety, osemnásťpalcové zliatinové kolesá, celokožené čalúnenie, vstavanú navigáciu, cúvaciu kameru či lepšiu audiosystém so subwooferom za podbehom pravého zadného kolesa.

Testovaný voz bol s ohľadom na danú kategóriu vybavený naozaj veľmi komfortne a prepychovo, ale ako už to tak býva, každá sranda niečo stojí. Ak by ste si chceli kúpiť rovnaké auto, ktoré sme testovali my, museli by ste si na neho podľa oficiálneho cenníka odložiť 30 tisíc eur. A to už stojí za zváženie, pretože napríklad také BMW X1 xDrive20d s rovnako výkonným motorom a pohonom všetkých kolies (hoci v základnom prevedení) kúpite za tú istú ak nie nižšiu cenu...

Hyundai ix35 Trikolor 4x4 2,0 CRDi
Rok výroby2013
Cena testovaného vozidla (s DPH)30 640 €
Cena základného prevedenia (s DPH)28 090 €
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno, s trojstupňovým účinkom
Airbagy5x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, ESP, HBA, TCS, HAC, DBC
Centrálne zamykanieAno, na DO, bezkľúčové
El. ovládanie okienAno, 4x, aut. u šoféra
El. ovládanie zrkadielAno, vr. vyhrievania a priklápania
Čalúneniekoža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaÁno
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Delené zadné operadláÁno
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, USB, AUX
BluetoothÁno
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyÁno
Denné svietenieÁno (LED)
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu i vzadu, aut., s kamerou
Štart/stop systémNie
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY