vytisknout velikost písma Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Predsudky nechajte stranou

Skúsme na chvíľu zabudnúť na všetkých tých "susedov z Mladej Boleslavi", nechajme všetky predsudky bokom. Pretože keď tak urobíme, zistíme, že pred nami stojí veľmi podarené auto - nový Genesis.
Test Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Predsudky nechajte stranou
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn: Z každého rožku?
  2. Starostlivosť o každý detail, Keď si majiteľ urobí pohodlie
  3. Zamatový šesťvalec, Osem až príliš
  4. Komfort na prvom mieste, Cena maximálne lákavá
  5. Hlavný problém? Hyundai, Verdikt, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Veľký sedan Genesis prvej generácie sa Európe vyhol. Je to celkom pochopiteľné, hlavné zameranie tohto modelu je jednoznačne v Amerike a v Ázii. Európa býva pre modely tejto kategórie veľkým orieškom. Napokon taký Lexus by o tom mohol rozprávať.

Lenže druhá generácia sa dočkala dôkladnej starostlivosti (vývoj trval štyri roky, investície dosiahli na 342 miliónov eur) a výsledok by mal byť vo finále natoľko kvalitný, že by nemusel mať problémy ani so zavedenými automobilkami. A tak si prídu na svoje aj európski zákazníci, vrátane tých slovenských.

Vo svete sa predáva viac variantov, na slovenskom trhu je v ponuke jedna varianta. Zaobstarať si môžete prevedenie s atmosférickým šesťvalcom a objemom 3,8 litra, s automatickou osemstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Genesis navyše dostal veľmi sympatický cenník, kde nenájdete žiadny príplatok.

_DSC1162.JPG_DSC1146.JPG
Veľký, od pohľadu luxusný, dizajnovo zaujímavý - taký je nový Genesis, ktorý už dorazil aj na slovenský trh. 

Siahnuť môžete iba po výbave Exclusive zahŕňajúcej úplne všetko od navigácie, cez audio so sedemnástimi reproduktormi, zástup rôznych asistentov, panoramatické okno, elektricky nastaviteľné zadné sedadlá, až napríklad po klimatizáciu so senzorom koncentrácie CO2 v kabíne. To nie je zlý začiatok, čo poviete?

Genesis som až do doby testu poznal iba z fotografií a môžem vás ubezpečiť, že v praxi je auto oveľa väčšie, než sa zdá. Celkovo meria na dĺžku 4990 mm, široké je bez spätných zrkadiel 1890 mm a vysoké 1480 mm. Zaujímavým číslom disponuje hlavne rázvor náprav, ktorý ponúka 3010 mm. Len pre porovnanie, Audi A8 ponúka 2992 mm, sedmičkové BMW potom 3070 mm.

Áno, porovnávam Genesis s vrcholnými modelmi jednotlivých automobiliek a robím tak úplne zámerne, hoci je testovaný sedan kratší a cenovo zodpovedá BMW 5 / Audi A6 / Mercedesu-Benz triedy E. Lenže po týždennom testovaní som dospel k záveru, že porovnanie s touto trojicou by nebolo vzhľadom k tomu, čo Genesis ponúka, tak celkom fér. Hlavná otázka teda znie: Môžete dostať za cenu Audi A6 auto sa schopnosťami menej vybavenej A8?

_DSC1167.JPG_DSC1173.JPG
Maska nemá príliš ďaleko k Audi, logo Genesis pripomína Aston Martin, diódy denného svietenia zase Jaguar. 

Dizajn: Z každého rožku? 

Živé stretnutie s Genesis ma úplne úprimne prekvapilo. Rozmery aj dizajn na vás zapôsobia. Auto vyzerá zaujímavo a už od pohľadu od neho očakávate istú dávku luxusu. Podrobnejšie skúmanie môže sa ale môže ťažko vyhnúť dojmu, že sa dizajnéri inšpirovali všade možne okolo.

Logo je tak trochu Aston Martin, maska chladiča (ako hlavný symbol tohto modelu) je tak trochu Audi, "jéčka" denného svietenia sú pre zmenu tak trochu Jaguar. Je to zhoda náhod? Možno áno, možno nie. Objektívne by som ale Genesisu krivdil, keby som napísal, že sa dizajnovo nepodaril. Tvary karosérie majú navyše na svedomí nízky súčiniteľ odporu vzduchu cx = 0,26. Audi A8 alebo eskový Mercedes ponúkajú v tomto smere rovnakú hodnotu.

_DSC1142.JPG_DSC1143.JPG_DSC1152.JPG

Naozaj zaujímavé to ale začne byť až v momente, keď nastúpite. Tak predovšetkým vás na úvod uvíta logo Genesis premietnuté na vozovku, potom vezmete za masívne dvere, čo na vás tiež zapôsobí, ktoré sa za vami následne elektricky dovrú a vy sa ocitnete v absolútnej izolácii vo vnútri vozidla. A to vnútro nevyzerá vôbec zle. Neviem prečo, ale toto som nečakal.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY