vytisknout velikost písma Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Prečo nechcieť Škodu Fabia?

Pokiaľ chce slovenský zákazník malý hatchback, väčšinou skončí pri Fabii. Len mizivé percento siahne po exotike typu Hondy Jazz, lenže aj tá má celkom rázne odpovede na otázku, prečo nechcieť tuzemský evergreen.
Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Prečo nechcieť Škodu Fabia?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Krásna nie je, ale je neprehliadnuteľná
  2. Prečo chcieť Jazz? Pretože má priestranný interiér
  3. Prečo chcieť Jazz? Pretože je variabilný
  4. Motor ktorý nejazdí? Ale prosím vás, Je úsporný
  5. Cena = problém?, Verdikt?, Technické údaje
  6. Honda Jazz 1.3 i-VTEC: Fotogaléria

Je Škoda Fabia naozaj tak dobrá, že takým rozdielom valcuje všetkých ostatných? To sa vážne nenájdu zaujímavé alternatívy? Ale nájdu a jednu taká má aj Honda, ktorá pred časom začala predávať novú generáciu modelu Jazz.

Hlavná otázka tohto testu je celkom jasná. Existujú vôbec nejaké dôvody, prečo nechcieť väčšinovo obľúbenú Fabiu?

Krásna nie je, ale je neprehliadnuteľná

Prvým dôvodom môže byť prostý fakt, že nechcete zapadnúť v dave. Tento exemplár sa u nás predal len v niekoľkých desiatkách kusov. Horšie sa u nás predávajú už len špeciality typu DS3, Alfy Romeo MiTo alebo Smartu ForFour. Takže keď si kúpite malý hatchback od Hondy, rozhodne do prúdu väčšiny nezapadnete.

_DSC1626.jpg_DSC1632.jpg
To je ona, tretia generácia Hondy Jazz. Predovšetkým zadná časť vyzerá dost zvláštne. Koncept malého MPV japonská automobilka zachovala a urobila dobre

Nie je to ale len tým, ako sa Honda predáva, príčinou je aj dizajn samotný. Úprimne, automobil to je na pohľad zvláštny a ak to mám povedať úplne na rovinu, obe dve staršie generácie mi prídu celkom jednoznačne krajšie.

Predná časť má byť moderná, nadväzuje na vysoko ekologický Insight, zozadu potom naplno vynikne, ako je auto vlastne úzke. Skrátka a dobre, moja estetická šálka kávy to nie je, ale ak ste iného názoru, rozhodne sa s vami o vnadách tejto Hondy prieť nebudem.

Dôležitejšie sú ale faktické veci. Súčasná, v poradí už tretia generácia Hondy Jazz celkovo meria na dĺžku 3955 mm, široká je 1694 mm (vrátane zrkadiel) a vysoká 1550 mm. Rázvor náprav dosahuje na 2530 mm. To preložene znamená, že sa vozidlo medzigeneračne natiahlo o poctivých 95 mm a o rovné tri centimetre dostalo väčší rázvor.

Ako si stojí nová Honda Jazz v porovnaní s trojicou konkurentov v podobe Škody Fabia, Mazdy2 a občas opomínaného Ria, to ukazuje tabuľka základných rozmerov. V nej dobre vidíte, že je Jazz najkratší a tiež takmer najužší. O to väčšie prekvapenie na vás čaká v interiéri.

Honda Jazz vs. Mazda2 vs. Fabia vs. Rio: Základné rozmery [mm]
  Honda Jazz Kia Rio Mazda2 Škoda Fabia
Dĺžka 3995 4050 4060 3992
Šírka 1694 1720 1983 1732
Výška 1550 1455 1495 1467
Rázvor náprav  2530 2570 2570 2470
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY