vytisknout velikost písma Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné

Prvý motor radu Earth Dreams sa po Civicu objavil tiež vo väčšom CR-V. Aká je kombinácia SUV, základného dieselu a pohonu predných kolies v praxi?
Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálne: za necelých päť litrov
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Prax poteší, Aj spotreba poteší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Ťažko povedať, akou cestou v Honde dospeli k označeniu nových motorov s názvom Earth Dreams. Osobne by som ale možno s trochou zveličenia jeden tip týkajúci sa testovanej Hondy CR-V predsa len mal.

Kategórie SUV sa stále tešia z nejakého dôvodu veľkej obľube. Čo je trochu prekvapujúce, to je fakt, že sa aj v tomto segmente teší veľkej obľube aj verzia s pohonom iba prednej nápravy. Taký Renault sa pri Capture vôbec neobťažoval štvorkolku ponúkať, Nissan pre zmenu pri novom Qashqai vyhodil z cenníka všetky predchádzajúce kombinácie a štvorkolku ponúka iba s jediným motorom. Osemdesiat percent kupujúcich totiž chcelo predokolku.

Takže tu máme auto obľúbenej kategórie, s obľúbenou verziou pohonu. Keď k tomu pridám naftový motor, ktorý má v technických tabuľkách zapísané hodnoty spotreby pod hranicou piatich litrov, tak to možno dohromady naozaj dá sen hŕbe motoristov. No, celosvetovo to asi platiť nebude, ale tu u nás v SR, respektíve v Európe, je výsledkom veľmi lákavý mix. Ten je ešte navyše podčiarknutý jedným nie celkom nepodstatným faktom. Súčasné CR-V ako také sa veľmi podarilo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok prišiel medzi SUV rad noviniek. Honda CR-V určite patrí k tým najpodarenejším. 

Oficiálne: za necelých päť litrov

Pretože Honda CR-V nie je žiadnou horúcou novinkou a pretože sme si ju už skôr podrobnejšie predstavili preskočme obvyklé úvody a poďme priamo k jadru veci. To dnes nepredstavuje nič iné ako veľmi úsporný motor. Už kolega Jiří Duchoň vo svojom teste Hondy Civic písal, že ide o vydarenú kombináciu, ja to môžem len potvrdiť. Avšak o čo presne ide?

Honda predstavila novú naftovú jedna-šestku slovenským zákazníkom v marci minulého roka spolu s decentným faceliftom Civicu. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcami s objemom 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní pri 4000 ot./min, krútiaci moment končí na 300 Nm pri 2000 ot./min. V spojení s Hondou CR-V stačia schopnosti novej jednotky k akcelerácii z nuly na stovku za 11,2 s a k maximálnej rýchlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka sa najprv ukázala v Civicu, CR-V je jej druhé angažmán. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a tiež pre veľké CR-V výkonovo dostatočný.

O to tu ale samozrejme nejde ani v prvej, ani v druhej rade. To hlavné, čo nás jednoznačne u malého dieselu zaujíma najviac, je spotreba paliva a tá vyzerá viac než sľubne. Oficiálne čísla udávajú ako maximum 4,8 l/100 km v meste, minimum je 4,3 l/100 km mimo mesto.

Objem nádrže je 58 litrov, takže si ľahko spočítame, že dojazd prekračuje hranicu jedného tisíce kilometrov. Už teraz môžem smelo prehlásiť nasledovné: realita príliš vzdialená od týchto továrenských sľubov nie je.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY