vytisknout velikost písma Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné

Prvý motor radu Earth Dreams sa po Civicu objavil tiež vo väčšom CR-V. Aká je kombinácia SUV, základného dieselu a pohonu predných kolies v praxi?
Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálne: za necelých päť litrov
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Prax poteší, Aj spotreba poteší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Ťažko povedať, akou cestou v Honde dospeli k označeniu nových motorov s názvom Earth Dreams. Osobne by som ale možno s trochou zveličenia jeden tip týkajúci sa testovanej Hondy CR-V predsa len mal.

Kategórie SUV sa stále tešia z nejakého dôvodu veľkej obľube. Čo je trochu prekvapujúce, to je fakt, že sa aj v tomto segmente teší veľkej obľube aj verzia s pohonom iba prednej nápravy. Taký Renault sa pri Capture vôbec neobťažoval štvorkolku ponúkať, Nissan pre zmenu pri novom Qashqai vyhodil z cenníka všetky predchádzajúce kombinácie a štvorkolku ponúka iba s jediným motorom. Osemdesiat percent kupujúcich totiž chcelo predokolku.

Takže tu máme auto obľúbenej kategórie, s obľúbenou verziou pohonu. Keď k tomu pridám naftový motor, ktorý má v technických tabuľkách zapísané hodnoty spotreby pod hranicou piatich litrov, tak to možno dohromady naozaj dá sen hŕbe motoristov. No, celosvetovo to asi platiť nebude, ale tu u nás v SR, respektíve v Európe, je výsledkom veľmi lákavý mix. Ten je ešte navyše podčiarknutý jedným nie celkom nepodstatným faktom. Súčasné CR-V ako také sa veľmi podarilo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok prišiel medzi SUV rad noviniek. Honda CR-V určite patrí k tým najpodarenejším. 

Oficiálne: za necelých päť litrov

Pretože Honda CR-V nie je žiadnou horúcou novinkou a pretože sme si ju už skôr podrobnejšie predstavili preskočme obvyklé úvody a poďme priamo k jadru veci. To dnes nepredstavuje nič iné ako veľmi úsporný motor. Už kolega Jiří Duchoň vo svojom teste Hondy Civic písal, že ide o vydarenú kombináciu, ja to môžem len potvrdiť. Avšak o čo presne ide?

Honda predstavila novú naftovú jedna-šestku slovenským zákazníkom v marci minulého roka spolu s decentným faceliftom Civicu. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcami s objemom 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní pri 4000 ot./min, krútiaci moment končí na 300 Nm pri 2000 ot./min. V spojení s Hondou CR-V stačia schopnosti novej jednotky k akcelerácii z nuly na stovku za 11,2 s a k maximálnej rýchlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka sa najprv ukázala v Civicu, CR-V je jej druhé angažmán. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a tiež pre veľké CR-V výkonovo dostatočný.

O to tu ale samozrejme nejde ani v prvej, ani v druhej rade. To hlavné, čo nás jednoznačne u malého dieselu zaujíma najviac, je spotreba paliva a tá vyzerá viac než sľubne. Oficiálne čísla udávajú ako maximum 4,8 l/100 km v meste, minimum je 4,3 l/100 km mimo mesto.

Objem nádrže je 58 litrov, takže si ľahko spočítame, že dojazd prekračuje hranicu jedného tisíce kilometrov. Už teraz môžem smelo prehlásiť nasledovné: realita príliš vzdialená od týchto továrenských sľubov nie je.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY