vytisknout velikost písma Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné

Prvý motor radu Earth Dreams sa po Civicu objavil tiež vo väčšom CR-V. Aká je kombinácia SUV, základného dieselu a pohonu predných kolies v praxi?
Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálne: za necelých päť litrov
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Prax poteší, Aj spotreba poteší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Ťažko povedať, akou cestou v Honde dospeli k označeniu nových motorov s názvom Earth Dreams. Osobne by som ale možno s trochou zveličenia jeden tip týkajúci sa testovanej Hondy CR-V predsa len mal.

Kategórie SUV sa stále tešia z nejakého dôvodu veľkej obľube. Čo je trochu prekvapujúce, to je fakt, že sa aj v tomto segmente teší veľkej obľube aj verzia s pohonom iba prednej nápravy. Taký Renault sa pri Capture vôbec neobťažoval štvorkolku ponúkať, Nissan pre zmenu pri novom Qashqai vyhodil z cenníka všetky predchádzajúce kombinácie a štvorkolku ponúka iba s jediným motorom. Osemdesiat percent kupujúcich totiž chcelo predokolku.

Takže tu máme auto obľúbenej kategórie, s obľúbenou verziou pohonu. Keď k tomu pridám naftový motor, ktorý má v technických tabuľkách zapísané hodnoty spotreby pod hranicou piatich litrov, tak to možno dohromady naozaj dá sen hŕbe motoristov. No, celosvetovo to asi platiť nebude, ale tu u nás v SR, respektíve v Európe, je výsledkom veľmi lákavý mix. Ten je ešte navyše podčiarknutý jedným nie celkom nepodstatným faktom. Súčasné CR-V ako také sa veľmi podarilo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok prišiel medzi SUV rad noviniek. Honda CR-V určite patrí k tým najpodarenejším. 

Oficiálne: za necelých päť litrov

Pretože Honda CR-V nie je žiadnou horúcou novinkou a pretože sme si ju už skôr podrobnejšie predstavili preskočme obvyklé úvody a poďme priamo k jadru veci. To dnes nepredstavuje nič iné ako veľmi úsporný motor. Už kolega Jiří Duchoň vo svojom teste Hondy Civic písal, že ide o vydarenú kombináciu, ja to môžem len potvrdiť. Avšak o čo presne ide?

Honda predstavila novú naftovú jedna-šestku slovenským zákazníkom v marci minulého roka spolu s decentným faceliftom Civicu. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcami s objemom 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní pri 4000 ot./min, krútiaci moment končí na 300 Nm pri 2000 ot./min. V spojení s Hondou CR-V stačia schopnosti novej jednotky k akcelerácii z nuly na stovku za 11,2 s a k maximálnej rýchlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka sa najprv ukázala v Civicu, CR-V je jej druhé angažmán. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a tiež pre veľké CR-V výkonovo dostatočný.

O to tu ale samozrejme nejde ani v prvej, ani v druhej rade. To hlavné, čo nás jednoznačne u malého dieselu zaujíma najviac, je spotreba paliva a tá vyzerá viac než sľubne. Oficiálne čísla udávajú ako maximum 4,8 l/100 km v meste, minimum je 4,3 l/100 km mimo mesto.

Objem nádrže je 58 litrov, takže si ľahko spočítame, že dojazd prekračuje hranicu jedného tisíce kilometrov. Už teraz môžem smelo prehlásiť nasledovné: realita príliš vzdialená od týchto továrenských sľubov nie je.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY