vytisknout velikost písma Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné

Prvý motor radu Earth Dreams sa po Civicu objavil tiež vo väčšom CR-V. Aká je kombinácia SUV, základného dieselu a pohonu predných kolies v praxi?
Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálne: za necelých päť litrov
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Prax poteší, Aj spotreba poteší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Ťažko povedať, akou cestou v Honde dospeli k označeniu nových motorov s názvom Earth Dreams. Osobne by som ale možno s trochou zveličenia jeden tip týkajúci sa testovanej Hondy CR-V predsa len mal.

Kategórie SUV sa stále tešia z nejakého dôvodu veľkej obľube. Čo je trochu prekvapujúce, to je fakt, že sa aj v tomto segmente teší veľkej obľube aj verzia s pohonom iba prednej nápravy. Taký Renault sa pri Capture vôbec neobťažoval štvorkolku ponúkať, Nissan pre zmenu pri novom Qashqai vyhodil z cenníka všetky predchádzajúce kombinácie a štvorkolku ponúka iba s jediným motorom. Osemdesiat percent kupujúcich totiž chcelo predokolku.

Takže tu máme auto obľúbenej kategórie, s obľúbenou verziou pohonu. Keď k tomu pridám naftový motor, ktorý má v technických tabuľkách zapísané hodnoty spotreby pod hranicou piatich litrov, tak to možno dohromady naozaj dá sen hŕbe motoristov. No, celosvetovo to asi platiť nebude, ale tu u nás v SR, respektíve v Európe, je výsledkom veľmi lákavý mix. Ten je ešte navyše podčiarknutý jedným nie celkom nepodstatným faktom. Súčasné CR-V ako také sa veľmi podarilo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok prišiel medzi SUV rad noviniek. Honda CR-V určite patrí k tým najpodarenejším. 

Oficiálne: za necelých päť litrov

Pretože Honda CR-V nie je žiadnou horúcou novinkou a pretože sme si ju už skôr podrobnejšie predstavili preskočme obvyklé úvody a poďme priamo k jadru veci. To dnes nepredstavuje nič iné ako veľmi úsporný motor. Už kolega Jiří Duchoň vo svojom teste Hondy Civic písal, že ide o vydarenú kombináciu, ja to môžem len potvrdiť. Avšak o čo presne ide?

Honda predstavila novú naftovú jedna-šestku slovenským zákazníkom v marci minulého roka spolu s decentným faceliftom Civicu. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcami s objemom 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní pri 4000 ot./min, krútiaci moment končí na 300 Nm pri 2000 ot./min. V spojení s Hondou CR-V stačia schopnosti novej jednotky k akcelerácii z nuly na stovku za 11,2 s a k maximálnej rýchlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka sa najprv ukázala v Civicu, CR-V je jej druhé angažmán. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a tiež pre veľké CR-V výkonovo dostatočný.

O to tu ale samozrejme nejde ani v prvej, ani v druhej rade. To hlavné, čo nás jednoznačne u malého dieselu zaujíma najviac, je spotreba paliva a tá vyzerá viac než sľubne. Oficiálne čísla udávajú ako maximum 4,8 l/100 km v meste, minimum je 4,3 l/100 km mimo mesto.

Objem nádrže je 58 litrov, takže si ľahko spočítame, že dojazd prekračuje hranicu jedného tisíce kilometrov. Už teraz môžem smelo prehlásiť nasledovné: realita príliš vzdialená od týchto továrenských sľubov nie je.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY