vytisknout velikost písma Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné

Prvý motor radu Earth Dreams sa po Civicu objavil tiež vo väčšom CR-V. Aká je kombinácia SUV, základného dieselu a pohonu predných kolies v praxi?
Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC: pohodlie a spotreba, nič viac nie je potrebné
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Oficiálne: za necelých päť litrov
  2. Jedna-šestka pod drobnohledem
  3. Prax poteší, Aj spotreba poteší
  4. A jinak?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Ťažko povedať, akou cestou v Honde dospeli k označeniu nových motorov s názvom Earth Dreams. Osobne by som ale možno s trochou zveličenia jeden tip týkajúci sa testovanej Hondy CR-V predsa len mal.

Kategórie SUV sa stále tešia z nejakého dôvodu veľkej obľube. Čo je trochu prekvapujúce, to je fakt, že sa aj v tomto segmente teší veľkej obľube aj verzia s pohonom iba prednej nápravy. Taký Renault sa pri Capture vôbec neobťažoval štvorkolku ponúkať, Nissan pre zmenu pri novom Qashqai vyhodil z cenníka všetky predchádzajúce kombinácie a štvorkolku ponúka iba s jediným motorom. Osemdesiat percent kupujúcich totiž chcelo predokolku.

Takže tu máme auto obľúbenej kategórie, s obľúbenou verziou pohonu. Keď k tomu pridám naftový motor, ktorý má v technických tabuľkách zapísané hodnoty spotreby pod hranicou piatich litrov, tak to možno dohromady naozaj dá sen hŕbe motoristov. No, celosvetovo to asi platiť nebude, ale tu u nás v SR, respektíve v Európe, je výsledkom veľmi lákavý mix. Ten je ešte navyše podčiarknutý jedným nie celkom nepodstatným faktom. Súčasné CR-V ako také sa veľmi podarilo.

honda_crv_08.JPGhonda_crv_10.JPG
Minulý rok prišiel medzi SUV rad noviniek. Honda CR-V určite patrí k tým najpodarenejším. 

Oficiálne: za necelých päť litrov

Pretože Honda CR-V nie je žiadnou horúcou novinkou a pretože sme si ju už skôr podrobnejšie predstavili preskočme obvyklé úvody a poďme priamo k jadru veci. To dnes nepredstavuje nič iné ako veľmi úsporný motor. Už kolega Jiří Duchoň vo svojom teste Hondy Civic písal, že ide o vydarenú kombináciu, ja to môžem len potvrdiť. Avšak o čo presne ide?

Honda predstavila novú naftovú jedna-šestku slovenským zákazníkom v marci minulého roka spolu s decentným faceliftom Civicu. Konkrétne sa bavíme o štvorvalcami s objemom 1597 ccm. Jeho výkonové maximum má hodnotu 120 koní pri 4000 ot./min, krútiaci moment končí na 300 Nm pri 2000 ot./min. V spojení s Hondou CR-V stačia schopnosti novej jednotky k akcelerácii z nuly na stovku za 11,2 s a k maximálnej rýchlosti 182 km/h.

honda_crv_16.JPGhonda_crv_17.JPG 
Naftová jedna-šestka sa najprv ukázala v Civicu, CR-V je jej druhé angažmán. Motor je to tichý, kultivovaný, úsporný a tiež pre veľké CR-V výkonovo dostatočný.

O to tu ale samozrejme nejde ani v prvej, ani v druhej rade. To hlavné, čo nás jednoznačne u malého dieselu zaujíma najviac, je spotreba paliva a tá vyzerá viac než sľubne. Oficiálne čísla udávajú ako maximum 4,8 l/100 km v meste, minimum je 4,3 l/100 km mimo mesto.

Objem nádrže je 58 litrov, takže si ľahko spočítame, že dojazd prekračuje hranicu jedného tisíce kilometrov. Už teraz môžem smelo prehlásiť nasledovné: realita príliš vzdialená od týchto továrenských sľubov nie je.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY