vytisknout velikost písma Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkaj času

V dnešnej dobe, kedy na nás každý druhý týždeň čaká k testu auto honosiace sa skvelou nízkou spotrebou, systémom štart/stop, prípadne rovno prítomnosťou elektromotora, nie je naozaj nič lepšie, než keď vám na stole pristanú kľúčiky od päťlitrového Fordu Mustang. Tento kabriolet má veľa chýb, ale rozhodne sa zatiaľ nepodriadil bruselskému emisne prehnanému diktátu. No a to je viac než dobré.
Test Ford Mustang 5.0 GT Convertible - dočkaj času
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Jednoducho Amerika
  2. Viete, ako je to s tým objemom, Rovno alebo bokom
  3. Záver, Technické údaje
  4. Fotogaléria

Ford Mustang je ikona. Bez debát. Toto meno figuruje na trhu už takmer päťdesiat rokov, čo automobilka pred nedávnom oslávila zverejnením pôvodného press kitu z roku 1964, v ktorom nájdete veľmi zaujímavé informácie týkajúce sa generácie prvej. Aktuálna európska situácia je taká, že sa sem tento model stále nedováža, lenže to by sa malo onedlho zmeniť.

S predbežnou cenovkou zhruba 25 tisíc eur by sa aj u nás mohol objaviť päťlitrový kabriolet s takýmto charakterom, o ktorom už si môže veľa ostatných len tak nechať zdať. Iste, praktický moc nie je, s jazdnými výkonmi to tiež nie je nič extra a o spracovaní interiéru ani nehovoriac. Lenže (vopred sa ospravedlňujem za použitý výraz). Mustang proste má to, čo mnoho iných automobilov dnešnej doby stratilo. Tušíte správne, toto auto jednoducho má "gule".

Mám menovať dôvody? Tak predovšetkým sa stačí len a len pozrieť na to, ako posledné vydanie legendárneho auta vyzerá. Môžem vám garantovať, že keď sa vám objaví tá tlama v spätnom zrkadle, ešte radi a ochotne zájdete k strane, aby vás Mustang mohol predbehnúť.

msut.jpg_DSC0010.JPG 
Mustang včera a dnes. Prevedenie pre modelový rok 2014 po stránke designu pritvrdilo. V reáli vyzerá výborne.

V našom prípade nebezpečný výzor ešte ďalej podtrhuje prifúknutá kapota a samozrejme neprehliadnuteľná je aj farba karosérie v štýle Focusu RS. Na môj vkus je to už trochu príliš, ale kto chce zaručenú pozornosť, ten by nič iného voliť nemal.

Tým najlepším je však pohonná jednotka, respektíve hnací reťazec. Päťlitrový benzínový osemvalec nemá žiadne turbo, nemá ani žiaden štart/stop systém. Ponúkne maximálny výkon 420 koní a vrchol krútiaceho momentu 530 Nm. Nič tak prevratného. Papierová spotreba tiež nie je zrelá na zápisy do knihy rekordov. V kombinovanom cykle sa pohybuje okolo pätnásť litrov. Lenže nemá tak veľký rozptyl, ako preplňované jednotky a hlavne udávané číslo zodpovedá realite.

Tak nejako automaticky som pred testom počítal s prítomnosťou automatu, takže som bol skoro až v šoku, keď som nakukol do interiéru a tam medzi sedadlami zahliadol miniatúrnu radiacu páku. Tak si to zhrňme, atmosférický päťlitrový osemvalec, manuál, cena cca 25 tisíc eur a neopakovateľný charakter. Ako povedal istý pán politík : "A kto z vás (európskych konkurentov) to má?"

_DSC0031.JPG_DSC0056.JPG
Dizajn obsahuje veľa detailov odkazujúcich do minulosti. Všetko podčiarkujú v našom prípade devätnásťpalcové kolesá s pneumatikami o rozmere 255/40 ZR19.

Jednoducho Amerika

Ford Mustang je síce legenda, ale zároveň to je klasický americký automobil a ako je známe, tie len veľmi výnimočne znesú porovnanie spracovania interiéru so svojimi európskymi konkurentmi. Tento kabriolet výnimku netvorí, akokoľvek bude určite prípadných európskych záujemcov lákať na bohatú, ak nie priamo kompletnú výbavu. Po nasadnutí do interiéru sa mi z nejakého dôvodu vybavil Chevrolet Aveo.

Staré displeje, všade kam sa pozriete plast, nie práve prehľadný stredový panel... Samozrejme Mustang nie je Aveo, ale čo do poňatia a prevedenia kabíny nemá k Chevroletom príliš ďaleko. Nedá sa svietiť, je to klasická "Amerika". Ale podobné autá sa nekupujú kvôli ponuke luxusu vnútri, takže to nechajme tak.

_DSC0073.JPG_DSC0090.JPG 
Výbava je bohatá, ale interiér ako taký je skôr priemerný. Zvyknúť si musíte na horší výhľad z vozidla.

Čo je dôležitejšie a na čo som si musel spočiatku zvykať, to je výhľad von. Pomerne malé čelné okno (navyše obria kapota), pomerne malé zrkadlá, o smere vzad ani nehovoriac. Človek si je v prvých chvíľach celkom neistý, ale je to otázka zvyku. A zvyknete si radi. Vodič má k dispozícii trojramenný volant nešportovo veľkých rozmerov a bez akéhokoľvek tvarovania. Znova, je to klasika , tu nie sú žiadne sploštené spodné časti vítané.

Za volantom na vás čaká prístrojový štít, ktorý mi pre zmenu pripomenul spracovaním hlavných budíkov vodičské začiatky, ktoré sa v mojom prípade niesli v spojení so zástavou 101. Budem sa opakovať, jednoduchá klasika, horšie je číslovanie v míľach. Medzi budíkmi je potom farebný displej palubného počítača ponúkajúci veľké množstvo údajov a to vrátane možnosti zmerania zrýchlenia alebo spomalenia. Vzadu síce nájdete ešte dve miesta na sedenie, avšak priestor (podľa očakávania) chýba.

_DSC0300.JPG_DSC0301.JPG_DSC0302.JPG
Na farebnom displeji palubného počítača sa dá zmerať rôzne zrýchlenie, spomalenie, k dispozícii sú aj údaje o teplotách (napríklad hlavy motora) alebo životnosti oleja.

Testujeme kabriolet, preto by bola veľká chyba, nespomenúť plátenú strechu. Tá je na európsku konkurenciu pomerne pomalá, skladá sa za zadné sedačky (nie do kufra), musí sa ručne odistiť a ak ju chcete mať pekne schovanú, je potrebné vybaliť zo strešného nosiča akýsi ľudovo povedané "futrál" a tým strechu prikryť (samozrejme ručne) .

Aerodynamika nie je z najlepších. Pri rýchlejšej jazde bez strechy trochu fúka aj na predných sedačkách. Lenže kto by všetky tieto drobnosti mal autu, akým je Ford Mustang, za zlé, že áno.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY