vytisknout velikost písma Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Veľmi štýlové „Mondeo“

Ford Mustang novej generácie sa vám bude páčiť aj so štvorvalcom pod kapotou, musíte si ale hneď od začiatku pripustiť dve veci. Nie je to športové vozidlo a už vôbec to nie je prémiový automobil.
Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Veľmi štýlové „Mondeo“
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Interiér je sklamanie, Priestor: Dozadu radšej neliezť
  3. Štvorvalec neurazí, Nameraná dynamika a brzdy
  4. Jazda chce zvyk
  5. Cena, Verdikt, Technické údaje
  6. Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Fotogaléria

Nespomínam si, kedy naposledy som testoval automobil, ktorý by budil takú pozornosť ako nový Mustang. Už keď som si auto bral, dostalo sa mi upozornenie na nebývalý obdiv okoloidúcich a že nešlo o prehnané reči, to bolo jasné po pár kilometroch. Ľudia sa za Mustangom otáčajú, prezerajú si ho a samozrejme, ako je v dnešnej dobe zvykom, ochotne tasia svoje mobilné zariadenia a zásobujú Facebook a podobné siete vlastnými snímkami. A viete čo, ja sa tomu vôbec nečudujem, pretože dôvodov je hneď niekoľko.

Tak predovšetkým Mustang oficiálne dorazil na slovenský trh až tento týždeň, hoci už sa nejakú dobu predáva. Druhým a dôležitejším faktom je skutočnosť, že tento rok zamierilo do našej republiky iba niekoľko desiatok áut, ktoré boli počas malej chvíle rozpredané a ďalšie prídu pravdepodobne až budúci rok. Zatiaľ určite nehrozí, že by ste Mustangy stretávali na každom rohu. No a potom tu je ešte tretí dôvod. Nový Mustang sa dizajnovo veľmi vydaril.

___must-16.jpg___must-22.jpgMustang novej generácie je dizajnovo veľmi pekné auto. Nemožno sa čudovať tomu, že na cestách budí veľký rozruch

Aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, najnovšia verzia tejto legendy sa taktiež svojím dizajnom odkazuje na vôbec prvú generáciu, hoci tak robí iba v detailoch. Ide napríklad o výrazné prelisy na kapote alebo rebrovanie v predných svetlometoch a ostrú hranu tiahnucu sa po celom boku vozidla. Ale to už sme si povedali po medzinárodnej prezentácii v Nemecku.

Každopádne vyzerá celok vyvážene, agresívne, atraktívne a originálne. Toto sa skrátka podarilo a nezáleží na tom, či sa budeme baviť o Fastbacku alebo o testovanom kabriolete.

Špeciálne zmienku si však zaslúžia rozmery a hmotnosť vozidla. Ono to síce takto na fotkách vôbec nevyzerá, ale keď potom prídete s Mustangom pred dom a zaparkujete ho kolmo k chodníku do radu, naplno si uvedomíte, o ako obrovské auto sa vlastne jedná.

Ak ste si po prečítaní titulku hovorili, čo má asi tak legendárny Ford spoločného s Mondeom, potom sme práve narazili na prvú vec. S dĺžkou 4784 mm je tento kabriolet iba o 83 mm kratší ako Mondeo kombi.

___must-78.jpg___must-86.jpgVeľkosť auta naplno odhalí napríklad moment, keď sa na neho pozriete pri jazde z boku. Človek je v aute utopený a pred sebou aj za sebou má poriadnu masu kovu

Rozmerom Mustangu potom samozrejme zodpovedá aj hmotnosť. Tá pohotovostná je v štvorvalcovom kabriolete poctivých 1,7 tony. Tú celkovú pre istotu Ford v tabuľkách radšej ani neuvádza. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY