vytisknout velikost písma Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Veľmi štýlové „Mondeo“

Ford Mustang novej generácie sa vám bude páčiť aj so štvorvalcom pod kapotou, musíte si ale hneď od začiatku pripustiť dve veci. Nie je to športové vozidlo a už vôbec to nie je prémiový automobil.
Test Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Veľmi štýlové „Mondeo“
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Video
  2. Interiér je sklamanie, Priestor: Dozadu radšej neliezť
  3. Štvorvalec neurazí, Nameraná dynamika a brzdy
  4. Jazda chce zvyk
  5. Cena, Verdikt, Technické údaje
  6. Ford Mustang 2.3 EcoBoost Convertible: Fotogaléria

Nespomínam si, kedy naposledy som testoval automobil, ktorý by budil takú pozornosť ako nový Mustang. Už keď som si auto bral, dostalo sa mi upozornenie na nebývalý obdiv okoloidúcich a že nešlo o prehnané reči, to bolo jasné po pár kilometroch. Ľudia sa za Mustangom otáčajú, prezerajú si ho a samozrejme, ako je v dnešnej dobe zvykom, ochotne tasia svoje mobilné zariadenia a zásobujú Facebook a podobné siete vlastnými snímkami. A viete čo, ja sa tomu vôbec nečudujem, pretože dôvodov je hneď niekoľko.

Tak predovšetkým Mustang oficiálne dorazil na slovenský trh až tento týždeň, hoci už sa nejakú dobu predáva. Druhým a dôležitejším faktom je skutočnosť, že tento rok zamierilo do našej republiky iba niekoľko desiatok áut, ktoré boli počas malej chvíle rozpredané a ďalšie prídu pravdepodobne až budúci rok. Zatiaľ určite nehrozí, že by ste Mustangy stretávali na každom rohu. No a potom tu je ešte tretí dôvod. Nový Mustang sa dizajnovo veľmi vydaril.

___must-16.jpg___must-22.jpgMustang novej generácie je dizajnovo veľmi pekné auto. Nemožno sa čudovať tomu, že na cestách budí veľký rozruch

Aj keď to na prvý pohľad nevyzerá, najnovšia verzia tejto legendy sa taktiež svojím dizajnom odkazuje na vôbec prvú generáciu, hoci tak robí iba v detailoch. Ide napríklad o výrazné prelisy na kapote alebo rebrovanie v predných svetlometoch a ostrú hranu tiahnucu sa po celom boku vozidla. Ale to už sme si povedali po medzinárodnej prezentácii v Nemecku.

Každopádne vyzerá celok vyvážene, agresívne, atraktívne a originálne. Toto sa skrátka podarilo a nezáleží na tom, či sa budeme baviť o Fastbacku alebo o testovanom kabriolete.

Špeciálne zmienku si však zaslúžia rozmery a hmotnosť vozidla. Ono to síce takto na fotkách vôbec nevyzerá, ale keď potom prídete s Mustangom pred dom a zaparkujete ho kolmo k chodníku do radu, naplno si uvedomíte, o ako obrovské auto sa vlastne jedná.

Ak ste si po prečítaní titulku hovorili, čo má asi tak legendárny Ford spoločného s Mondeom, potom sme práve narazili na prvú vec. S dĺžkou 4784 mm je tento kabriolet iba o 83 mm kratší ako Mondeo kombi.

___must-78.jpg___must-86.jpgVeľkosť auta naplno odhalí napríklad moment, keď sa na neho pozriete pri jazde z boku. Človek je v aute utopený a pred sebou aj za sebou má poriadnu masu kovu

Rozmerom Mustangu potom samozrejme zodpovedá aj hmotnosť. Tá pohotovostná je v štvorvalcovom kabriolete poctivých 1,7 tony. Tú celkovú pre istotu Ford v tabuľkách radšej ani neuvádza. 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY