vytisknout velikost písma Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšieho materiálu

Bežné Mondeo je typický flotilový model, avšak s verziou Vignale chce Ford osloviť zákazníkov, ktorí túžia po niečom luxusnejšom. Hlavným magnetom majú byť špeciálne služby a osobná starostlivosť u dealera, ale čo samotný produkt?
Test Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost: Punc lepšieho materiálu
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu – viac než stupeň výbavy
  2. Interiér a vnútorný priestor
  3. Dynamika a správanie na ceste
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Pod menom niekdajšej karosárne spustil Ford program produktov a služieb zameraných na náročnejšiu (a bonitnejšiu) klientelu. V dohľadnej budúcnosti sa z Vignale stane celá modelová rada - Ford na nedávnom autosalóne v Ženeve vystavoval S-Max, Edge aj kuģu v prevedení Vignale. Štartovacím modelom projektu je ale Mondeo.

Ford Mondeo Vignale 213.jpgFord Mondeo Vignale 194.jpgFord Mondeo Vignale 203.jpgFord Mondeo Vignale 197.jpgFord Mondeo Vignale 196.jpgFord Mondeo Vignale 212.jpg
Mondeo Vignale je prvou volavkou novej rady, s ktorou Ford cieli na bonitnejších zákazníkov

Ford nechce, aby ste Vignale považovali len za ďalší stupeň výbavy nad úrovňou Titanium. Na zákazníkov preto čaká v showroomoch "manažér Vignale", ktorý ich uvedie do "kútika Vignale", uvarí im kávu (bohužiaľ z kapsúl, takže coffee nazis si budú musieť priniesť fair-trade bio kenskú kávu, mlynček, aeropress a povýšený výraz so sebou) a celkovo sa bude snažiť, aby zákazník cítil, že si ho tu vážia viac než radového záujemcu o bežné modely.

Nadštandardné služby budú pokračovať aj po podpísaní kúpnej zmluvy. Dealer napríklad zaistí odvoz auta do servisu aj jeho pristavenie späť, zákazníkom je k dispozícii špeciálna asistenčná linka a aby ste sa cítili naozaj dôležito, Ford vám sprostredkuje návštevu French Open, Veľkej ceny Monaka a ďalších prestížnych podujatí zo športu i kultúry. (Zaplatiť si ich však musíte sami.)

Špeciálnu starostlivosť venuje firma aj autám. Modely Vignale prechádzajú rozšírenou výstupnou kontrolou kvality, zameranú na drobné kozmetické nedokonalosti laku, kože či švov, a vedľa bohatšej sériovej výbavy majú napríklad aj dôkladnejšiu akustickú izoláciu. A asi aby podčiarkol výnimočnosť, od spustenia programu ponúkal Ford model Mondeo Vignale len s karosériou sedan. Tá v bežných verziách vôbec vo výrobnom programe nie je, má ju len hybrid. (A až teraz v Ženeve značka oznámila rozšírenie radu Vignale o Mondeo liftback.)

Ford Mondeo Vignale 233.jpgFord Mondeo Vignale 243.jpgFord Mondeo Vignale 234.jpgFord Mondeo Vignale 239.jpgFord Mondeo Vignale 240.jpgFord Mondeo Vignale 241.jpgModely Vignale sa technicky nelíšia od bežných Fordov, ponúkajú však bohatú štandardnú výbavu, lepšiu akustickú izoláciu a aj lepšie materiály v interiéri

Prečo to všetko? Vo Forde si samozrejme nemyslia, že sa vzdáte nároku na služobné BMW a namiesto neho si pobežíte kúpiť luxusné Mondeo. Aj keď by ich to nepochybne neurazilo. Primárnym cieľom programu je udržať zákazníkov, ktorí stúpajú po kariérnom aj príjmovom rebríčku a vo Forde sú spokojní, ale odchádzajú k inej značke, pretože už nemajú kam upgradovať. Vignale ich má udržať pri modrom ovále ešte jeden dva cykly operatívneho lízingu - a po príchode SUV Ford Edge Vignale možno aj dlhšie. (Ak v tom čase zostanú v Európe ešte nejaké firmy, ktorých car policy nezakazuje služobné vozidlá z kategórie SUV.)

Ford Mondeo Vignale 218.jpgFord Mondeo Vignale 220.jpgFord Mondeo Vignale 217.jpg
Mondeo Vignale je pre nás zaujímavé aj tým, že je to sedan (nie liftback) a pod kapotou má zážihový motor 2.0 EcoBoost s výkonom 176 kW (240 k)

My kožu a lak väčšinou netestujeme, ale Mondeo Vignale nás zaujímalo nielen ako marketingový experiment. Videli sme v ňom aj možnosť, ako vyskúšať Mondeo s trojpriestorovou karosériou a vrcholným zážihovým motorom 2.0 EcoBoost. Avšak začneme práve tou kožou a lakom, obrazne povedané. V nasledujúcej kapitole si najskôr prezrieme exteriér a interiér Mondea Vignale.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY