vytisknout velikost písma Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážne veľmi dobré

Nový Ford Mondeo je vážne veľmi dobré auto. Nájde sa ale pár záporných vecí, ktoré by vás nakoniec od prípadného nákupu mohli odradiť.
Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážne veľmi dobré
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn sa podaril, nie že nie
  2. Interiér: tri novinky, Dva problémy z kategórie zásadných
  3. Ako je na tom kufor?, Jazda: K čomu tie náreky?
  4. Adaptívny podvozok?, Cena, Dobré, skutočne veľmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Trvalo to dlho, ale nakoniec sa Európa dočkala a nová generácia Fordu Mondeo konečne dorazila aj na miestne trhy. V porovnaní s generáciou predchádzajúcou priváža rad dôležitých noviniek, ktoré by mali urobiť tento kedysi európsky bestseller pre zákazníkov opäť atraktívnejší.

Bohužiaľ nová generácia sa presne trafila do doby, kedy prichádza nový Passat. Ak sa ten ukáže ako lepšie auto, Mondeo sa dobrovoľne pripravilo o svoju chvíľku slávy, ktorú si mohlo užívať ako úplne nový zástupca strednej triedy v časoch, keď nikto ďalší nový práve do predaja neprichádzal. A ja sa obávam, že v tomto smere má nový Ford dosť smolu.

V poradí štvrtá generácia Fordu Mondeo prichádza ako prvý európsky Ford na novej platforme pre vozidlá strednej triedy. Platforma to je globálna, pretože táto automobilka razí taktiku jedného auta pre všetkých, čo má svoje úskalia, ale zníži to náklady na výrobu. S novou platformou potom súvisí aj nižšia hmotnosť (-25 kg), ale zároveň tuhšia karoséria (zlepšenie o desať percent).

Mondeo takisto dostalo vôbec prvýkrát vo svojej histórii elektromechanický posilňovač riadenia s úplne klasickými odôvodnením odkazujúcim sa na nižšiu hmotnosť a nižšiu produkciu emisií. Ďalšiu dôležitú novinku predstavuje zadná náprava typu Integral Link.

_DSC0139.JPG_DSC0096.JPG
Nová generácia svoje americké korene nezaprie. Na pohľad na vás zapôsobí predovšetkým veľkosť auta. 

Dizajn sa podaril, nie že nie

Až stretnete nové Mondeo v reálnej prevádzke (ak sa tak už nestalo), stavím sa, že na vás zapôsobí. Vzhľad sa totiž nadmieru podaril. Ako som tak prezeral testované kombi, občas ma prepadli myšlienky na päťkové BMW. Tento Ford totiž vyzerá snáď až prekvapivo majestátne a prémiové (v tom dobrom slova zmysle).

Okrem úzkych svetlometov, v našom prevedení diódových, a masky á la Aston Martin je dôvodom vizuálnej príťažlivosti rad chrómových detailov a predovšetkým rozmery auta ako takého. Mondeo je jedným slovom obrovské. S dĺžkou 4867 mm prerastá nový Passat o rovných sto milimetrov, zároveň je tiež o dva centimetre širší a aby sme boli úplní, väčší je aj rázvor náprav. Ten dosahuje u Fordu na 2850 mm (Passat ponúkne 2791 mm). Avšak Mondeo najväčšie v tejto kategórii nie je. Taká Insignia s karosériou kombi dosahuje dĺžkou na 4920 mm.

getthumbnail (3).jpggetthumbnail (6).jpg
Dvadsaťpaprskové osemnásťpalcové kolesá autu náramne pristanú. Priplatíte za ne rozumných 300 eur a na komforte sa ich prítomnosť nijako neprejaví. Ideálne. 

Naše prevedenie s vrcholnou výbavou Titanium nabralo pár kladných bodov za vzhľad aj vďaka atraktívnym diskom. Tie ale nie sú štandardom ani pre túto výbavu, štandardom sú kolesá o palec menšie. Testovaná verzia obúva pneumatiky 235/45 R18 a má plných dvadsať lúčov. Príplatok činí zhruba 300 eur a ak môžem poradiť, určite si priplaťte. Autu náramne pristanú.

Sčítané a podčiarknuté, na pohľad vyzerá nové Mondeo veľmi k svetu. A to je vždy dobre.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY