vytisknout velikost písma Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážne veľmi dobré

Nový Ford Mondeo je vážne veľmi dobré auto. Nájde sa ale pár záporných vecí, ktoré by vás nakoniec od prípadného nákupu mohli odradiť.
Test Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Dobré, vážne veľmi dobré
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn sa podaril, nie že nie
  2. Interiér: tri novinky, Dva problémy z kategórie zásadných
  3. Ako je na tom kufor?, Jazda: K čomu tie náreky?
  4. Adaptívny podvozok?, Cena, Dobré, skutočne veľmi dobré, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Trvalo to dlho, ale nakoniec sa Európa dočkala a nová generácia Fordu Mondeo konečne dorazila aj na miestne trhy. V porovnaní s generáciou predchádzajúcou priváža rad dôležitých noviniek, ktoré by mali urobiť tento kedysi európsky bestseller pre zákazníkov opäť atraktívnejší.

Bohužiaľ nová generácia sa presne trafila do doby, kedy prichádza nový Passat. Ak sa ten ukáže ako lepšie auto, Mondeo sa dobrovoľne pripravilo o svoju chvíľku slávy, ktorú si mohlo užívať ako úplne nový zástupca strednej triedy v časoch, keď nikto ďalší nový práve do predaja neprichádzal. A ja sa obávam, že v tomto smere má nový Ford dosť smolu.

V poradí štvrtá generácia Fordu Mondeo prichádza ako prvý európsky Ford na novej platforme pre vozidlá strednej triedy. Platforma to je globálna, pretože táto automobilka razí taktiku jedného auta pre všetkých, čo má svoje úskalia, ale zníži to náklady na výrobu. S novou platformou potom súvisí aj nižšia hmotnosť (-25 kg), ale zároveň tuhšia karoséria (zlepšenie o desať percent).

Mondeo takisto dostalo vôbec prvýkrát vo svojej histórii elektromechanický posilňovač riadenia s úplne klasickými odôvodnením odkazujúcim sa na nižšiu hmotnosť a nižšiu produkciu emisií. Ďalšiu dôležitú novinku predstavuje zadná náprava typu Integral Link.

_DSC0139.JPG_DSC0096.JPG
Nová generácia svoje americké korene nezaprie. Na pohľad na vás zapôsobí predovšetkým veľkosť auta. 

Dizajn sa podaril, nie že nie

Až stretnete nové Mondeo v reálnej prevádzke (ak sa tak už nestalo), stavím sa, že na vás zapôsobí. Vzhľad sa totiž nadmieru podaril. Ako som tak prezeral testované kombi, občas ma prepadli myšlienky na päťkové BMW. Tento Ford totiž vyzerá snáď až prekvapivo majestátne a prémiové (v tom dobrom slova zmysle).

Okrem úzkych svetlometov, v našom prevedení diódových, a masky á la Aston Martin je dôvodom vizuálnej príťažlivosti rad chrómových detailov a predovšetkým rozmery auta ako takého. Mondeo je jedným slovom obrovské. S dĺžkou 4867 mm prerastá nový Passat o rovných sto milimetrov, zároveň je tiež o dva centimetre širší a aby sme boli úplní, väčší je aj rázvor náprav. Ten dosahuje u Fordu na 2850 mm (Passat ponúkne 2791 mm). Avšak Mondeo najväčšie v tejto kategórii nie je. Taká Insignia s karosériou kombi dosahuje dĺžkou na 4920 mm.

getthumbnail (3).jpggetthumbnail (6).jpg
Dvadsaťpaprskové osemnásťpalcové kolesá autu náramne pristanú. Priplatíte za ne rozumných 300 eur a na komforte sa ich prítomnosť nijako neprejaví. Ideálne. 

Naše prevedenie s vrcholnou výbavou Titanium nabralo pár kladných bodov za vzhľad aj vďaka atraktívnym diskom. Tie ale nie sú štandardom ani pre túto výbavu, štandardom sú kolesá o palec menšie. Testovaná verzia obúva pneumatiky 235/45 R18 a má plných dvadsať lúčov. Príplatok činí zhruba 300 eur a ak môžem poradiť, určite si priplaťte. Autu náramne pristanú.

Sčítané a podčiarknuté, na pohľad vyzerá nové Mondeo veľmi k svetu. A to je vždy dobre.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY