vytisknout velikost písma Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4: Bratranec z USA

Kuga sa zmenila zo štýlového, ale stiesneného crossoveru na SUV, ktoré sa prakticky nelíši od amerického Fordu Escape. Našťastie má európsky diesel, európsku prevodovku a tiež veľmi európske jazdné vlastnosti.
Test Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW PowerShift 4x4: Bratranec z USA

Prvý Ford Kuga prišiel na trh začiatkom roka 2008 ako trochu oneskorený pokus naskočiť do vlaku kompaktných SUV, ktorý už vtedy uháňal plnou rýchlosťou.

V SR sa po počiatočnom zaváhaní, spôsobenom nerealisticky nastavenými cenami, Kuga slušne ujala - ale faktom je, že produktové oddelenie európskeho Fordu nastavilo priority modelu trochu inak, než by typický záujemca o kompaktné SUV chcel. Výborné jazdné vlastnosti sú predsa len chabou náplasťou na kufor sotva porovnateľný s hatchbackmi segmentu C.

IMG_1541.jpgIMG_1544.jpgIMG_1557.jpg
Ford ponúka Kugu druhej generácie s motormi 1.6 EcoBoost a 2.0 TDCi

Ford Kuga druhej generácie je z iného súdka. Už nepôsobí tak športovo ako predchádzajúci model, ktorého profil šéfdizajnér európskeho Fordu Martin Smith s obľubou prirovnával k bežeckej topánke, ale sľubuje viac miesta pre posádku a jej batožinu. Na medzigeneračný vývoj rozmerov sa pozrieme v jednej z nasledujúcich kapitol.

Zatiaľ čo prvý model Kuga využíval platformu európskeho Focusu druhej generácie, nový model stojí na rovnakej globálnej platforme Fordu pre autá nižšej strednej triedy ako modely Focus a C-MAX/Grand C-MAX. V Amerike sa veľmi úspešne predáva ako Ford Escape. Áno, Kuga už nie je výhradne európskym modelom.

Jeden Ford pre všetkých

Plán One Ford, ktorý razí šéf celého Fordu Alan Mulally, velí postupne zjednocovať ponuku značky po celom svete a dosahovať úspory z rozsahu prechodom na globálnej platformy pre jednotlivé modelové rady. Práve vďaka tejto stratégii sa v európskej ponuke Fordu konečne objaví Mustang. A Focus je najpredávanejším autom na svete.

V Európe dostanete Ford Kuga s dvoma motormi, každý v dvoch stupňoch výkonu. Zážihový 1.6 EcoBoost "vytiahne" 150 alebo 182 koní, pričom krútiaci moment má v oboch prípadoch rovnakú hodnotu: 240 Nm od 1600 do 4000, respektíve 5000 ot./min. Diesel 2.0 TDCi dosahuje najvyšší výkon 140, prípadne 163 koní.

Slabšia verzia EcoBoost ponúka Ford výhradne s predným pohonom a manuálnou prevodovkou, silnejšia naopak len ako štvorkolku s automatom. Záujemcovia o 2.0 TDCi 140 koní majú na výber medzi jednou a dvoma poháňanými nápravami, silnejšie prevedenie sa dodáva vždy ako AWD. Na želanie je k dispozícii automatická dvojspojková prevodovka PowerShift, ktorú vyrába spoločný podnik firiem Ford a Getrag v slovenských Košiciach.

IMG_1596.jpgIMG_1586.jpgIMG_1595.jpg
Testovaná Kuga mala voliteľný pohon všetkých kolies a dvojspojkovú prevodovku

Exempláru, ktorý nám začiatkom februára týždeň robil spoločnosť, chýbalo k vrcholnému prevedeniu len 23 koní, ale mal štvorkolku aj automat. Odtiaľ trochu krkolomné modelové označenie: Ford Kuga 2.0 TDCi 103 kW 4x4 PowerShift Titanium.

Ako auto s tak dlhým názvom funguje (nielen) na ceste, rozoberieme postupne v nasledujúcich kapitolách:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Dlho očakávaný test: Porsche Macan 2.0T

Nájdu sa mnohí, ktorí odošlú Porsche kvôli štvorvalcovému crossoveru kade ľahšie. Faktom ale je, že toto auto svoj predajný zmysel má a funguje veľmi dobre.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Volkswagen Golf VII je skvelý, ale dieselu by sme sa vyhli

Test jazdenky: Volkswagen Golf VII

Ak vás moderný Golf VII láka ako ojazdené auto, dobre si rozmyslite, čo chcete.

26. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY