vytisknout velikost písma Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa

Vyskúšali sme modernizovanú Fiestu s veľmi známym trojvalcom, samočinnou prevodovkou a (ako inak) prakticky najvyššou výbavou.
Test Ford Fiesta 1,0 EcoBoost Powershift: malá raketa
Zoznam kapitol
  1. Pokrok nezastavíš, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  2. Prešitý kabát, Vzadu len pre menších
  3. Za volantom, Čiperný a rýchly, Dynamický motor
  4. Dobrá práca, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

Pokrok nezastavíš

Existujúce prevedenie modelu Ford Fiesta sa predstavilo už v roku 2008 a pôvodne sa pre neho zvažovalo označenie Verve podľa koncepčnej štúdie z frankfurtského autosalónu v roku 2007. V Európe sa ponúka ako troj a päťdverový hatchback, ale v skutočnosti ide o skutočne "globálny" automobil, ktorý stále patrí k najpredávanejším autám planéty. Fiesta šiestej generácie zastala na podlahovej plošine s označením B2E, ktorá bola navrhnutá v Hirošime a prvý raz použitá v Mazde 2.

V porovnaní s ňou je však podvozok Fiesty paradoxne ladený športovejšie a má osloviť dynamickejšie zmýšľajúcu klientelu. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou potom vzrástla pohotovostná hmotnosť len o nejakých 15 kg, z ktorých väčšina pripadá na bezpečnostné prvky a výstuhy. Hoci sa dnes pri vyslovení hesla "fiesta" vybaví väčšine z vás hlavne športové prevedenie Ford Fiesta ST, svoje stále vie povedať aj jej civilná verzia.

IMG_3194.JPGIMG_3199.JPGIMG_3213.JPG
Ford Fiesta vo svojej aktuálnej podobe

Svoj podiel na tom má hlavne facelift z parížskeho autosalónu na jeseň roku 2012. Ten priniesol na prvý pohľad predovšetkým nový predok, ktorému od tej doby dominuje výrazná maska ​​chladiča svojím vzhľadom až nehanebne pripomínajúca vozidlá Aston Martin, čo má isté historické pozadie, ktorému sa ale teraz nemá zmysel venovať.

Príjemnou zmenou bola zástavba novej stredovej konzoly a úprava čalúnnických a obkladových materiálov v interiéri, ako aj omladená ponuka pohonných jednotiek, v ktorej sa objavil tiež titulom Motor roka 2012 ovenčený trojvalec 1,0 EcoBoost.

Ponuka verzií

Fiesta je v súčasnosti k dispozicii s cenami od 11 490 eur, s troj a päťdverovou karosériou a vo výbavových stupňoch Ambiente, Trend a Titanium X. Už Ambiente pritom ponúka potrebné sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča, rádio s CD, MP3, vstupy USB a AUX a ovládaním na volante, centrálne zamykanie alebo elektrické ovládanie predných okien a vyhrievaných spätných zrkadiel.

IMG_3222.JPGIMG_3221.JPGIMG_3205.JPG
Vyskúšali sme päťdverovú Fiestu s motorom EcoBoost a prevodovkou PowerShift

Trend přidává třeba palubní počítač, klimatizaci, kožený volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče či dálkové ovládání zámků ve sklopném klíči, přičemž nejvyšší úroveň Titanium je bohatší o lité ráfky, zdroje LED pro denní svícení nebo chromované dekorace. Pokud chcete Fiestu přizpůsobit svým požadavkům, máte k dispozici celou řadu zvýhodněných sad i samostatných prvků, mezi nimiž nechybí ani bezklíčkové zamykání a startování, tempomat či couvací kamera.

Základom sú atmosféricky plnené zážihové motory 1,2 l/44 kW, všetky ostatné majú priame vstrekovanie a preplňovanie. Ťažiskovým je už spomínaný trojvalcový EcoBoost s objemom 1,0 l a výkonom 74, alebo 92 kW, pričom slabšia verzia môže byť za príplatok opatrená samočinnou prevodovkou PowerShift (Dk6). Pre všetky motory, s výnimkou špičkového 1,6 EcoBoost pre Fiestu ST s "šesťkvaltom", sú štandardom päťstupňové manuálne prevodovky.

Pre zástancov vznetových motorov sú k dispozícii jednotky 1,5 TDCi/55 kW (iba pre Trend) a 1,6 TDCi/70 kW (len pre päťdverové Titanium).

Testované vozidlo

K testu sme si prevzali metalízou Hot Magenta výrazne sfarbenú päťdverovú Fiestu so zážihovým motorom 1,0 l EcoBoost/74 kW a dvojspojkovou prevodovkou PowerShift. Cena tohto prevedenia začína podľa cenníka na cene 15 690 eur, ale auto na snímkach bol doplnený prvkami príplatkovej výbavy až na úroveň 18 180 eur.

IMG_3224.JPGIMG_3225.JPGIMG_3226.JPG
Denné LED svietenie je štandardom verzie Titanium, samočinné prepínanie na stretávacie svetlá však nie

Spomenúť je potrebné najmä sadu Comfort Plus so samočinnou klimatizáciou, rádiom Sony s farebným displejom, ôsmimi reproduktormi a systémom Ford SYNC s hlasovým ovládaním a Bluetooth, sadu City s cúvacím asistentom a elektricky sklopnými zrkadlami, sadu Winter s vyhrievaním čelného skla a predných sedadiel, tempomat a sadu liatych, šestnásťpalcových ráfikov.

Ford Fiesta Titanium 1,0 EcoBoost PowerShift
Rok výroby2014
Cena testovaného vozidla (s DPH)18 180 eur
Cena základného prevedenia (s DPH)15 690 eur
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy7x
El. riadenie podvozkuABS, ESP, TCS, EBA
Centrálne zamykanieÁno, diaľkové
El. ovládanie okienÁno, 2x
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania a el. priklápania
Čalúnenielátka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraÁno
Nastaviteľná bedrová opierkaNie
Nastaviteľný volantAno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut.
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁno
NavigáciaNie
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie
Denné svietenieÁno, LED
Palubný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vzadu
Štart/stop systémNie
MetalízaÁno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY