vytisknout velikost písma Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Taliansky paradox

Kým sme s novým Fiatom 500X nevyšli mimo mesto, mnoho našich sympatií nezískal. Nie je to pri mestskom crossoveri trochu paradox?
Test Fiat 500X 1.6 MultiJet: Taliansky paradox
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Žiadna veľká sláva
  2. Mestský crossover mimo mesto, Je to motokára, Nameraná dynamika
  3. Späť do interiéru, Na pohľad maximálne podarený, Koľko za to?
  4. Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Cesty Fiatu a Suzuki v segmente malých crossoverov sa definitívne rozišli. Zatiaľ čo v Japonsku pripravili namiesto SX4 novú Vitaru, Fiat postavil model 500X ako nástupcu Sedici. Japonský crossover sme si podrobne predstavili nedávno, tentoraz došlo na jeho bývalého talianskeho súrodenca, ktorý dnes predstavuje priamu konkurenciu.

Fiat 500X zdieľa techniku ​​s Jeepom Renegade a spolu s ním sa tiež vyrába na jednej linke. Na pohľad sa obidva automobily od seba dosť líšia, ale spoločný a robustne vyzerajúce základ ich príbuzenský vzťah nezaprie. Napríklad už týmto sa nový Fiat od spomínanej Vitary veľmi líši, pretože tá rozhodne ako robustné auto nepôsobí.

Talianska novinka je v danom segmente zaujímavá ešte ďalšími vlastnosťami. Môže to byť štvorkolka, čo nie je úplne bežné, môžete si zaobstarať aj verziu Cross zameranú vo väčšej miere na terén a hlavne sa môžete spoľahnúť na zadnú viacprvkovú nápravu a teoreticky teda na nadpriemerné jazdné vlastnosti. Uvidíme, aká bude prax.

500x-54.jpg500x-48.jpgNástupca Sedici zdieľa techniku s Jeepom Renegade a dizajn s Fiatom 500. To je takto na prvý pohľad celkom sľubná kombinácia

Žiadna veľká sláva

Náš testovací týždeň by sa dal rozdeliť do dvoch častí, kedy tá prvá nevyznie pre 500X príliš lichotivo, ale tá druhá je naopak veľmi pozitívna. Aby sme mali to zlé za sebou, začneme tým, čím ma tento Fiat neoslovil. A to je spracovanie.

Áno, viem že majú novinárske autá ťažký život, že im každý dáva, čo sa do nich zmestí (i nezmestí), ale asi by sa nemalo stávať, že tá úplne prvá vec, ktorá vás po tom úplne prvom naštartovaní a prvých metroch jazdy zaujme, sú pazvuky v interiéri. Tie nás sprevádzali v 500X od samého začiatku až do konca a na svedomí ich mali strešné okná.

Časom som dospel k záveru, že dôvodom zrejme nebudú zlé okná ako také, ale relatívne ľahko sa krútiaca karoséria. Stačí si skúsiť parkovať na obrubník a už vnútri počujete, ako to okolo vás škrípe. Toto je vec, ktorú by som u tak robustne vyzerajúceho auta postaveného na Jeepe nečakal.

500x-42.jpg500x-51.jpgPrvá vec, ktorú nás sympatický Fiat počastoval po pár metroch jazdy? Škrípajúce strešné okná, hodiny, ktoré nie je možné nastaviť, zle fungujúci ovládač jazdných režimov. Škoda...

Čoskoro sa ukázala ďalšia problematická vec, otočný volič jazdných režimov, ktorý pri otočení vydával zvuky, ako keby do neho niekto nasypal piesok. Ale možno ho niektorá z predchádzajúcich redakcií pokropila nápojom. A konečne "drobnosť" číslo tri, digitálne hodiny. Nastavíte ich na aktuálny čas, vypnete motor, za dve hodiny k autu prídete a zistíte, že ukazujú rovnaký čas, ako keď ste odišli. Skrátka aj hodiny sa vypnú s motorom. Údajne je potrebné nahrať nový softvér, ktorý by túto záhadnú "závadu" mal vyriešiť.

Jednoducho povedané, najazdíte s testovaným Fiatom prvých desať kilometrov a už máte pred očami niekoľko negatívnych vecí, to rozhodne nie je dobrý začiatok, ale ešte to nie je to najhoršie, čoho si človek hneď po krátkej jazde všimne. Tým najhorším je nastavenie podvozku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY