vytisknout velikost písma Test dieselov v reálnej prevádzke: Najlepšie emisie má BMW a Volkswagen

Šesť naftových vozidiel koncernu Volkswagen sa umiestnilo na popredných priečkach teste zisťujúceho reálne emisie NOx v prevádzke. Spolu s BMW radu 3 ako jediné plne vyhovujú norme Euro 6.
Test dieselov v reálnej prevádzke: Najlepšie emisie má BMW a Volkswagen

Stále viac organizácií sa teraz zaoberá meraním emisií osobných áut v reálnej prevádzke. Jedno také teraz vykonala organizácia Equa, ktorá zamerala sa na emisie oxidov dusíka NOx. Tie sú v posledných niekoľkých mesiacoch veľmi sledovanou hodnotou predovšetkým kvôli afére Dieselgate. Asi sa pýtate, ako teda dopadol Volkswagen a jeho naftové autá? 

166400945.jpg177252689.jpg178072539.jpg

19173695.jpg24353661.jpg782855541.jpg

Najlepšie reálne emisie NOx medzi dieselmi normovanými podľa Euro 6 má BMW radu 3 s dvojlitrovým dieselom. Druhé najlepšie má VW Touran 1.6 TDI 81 kW a tretie je VW Scirocco 2.0 TDI 110 kW. Naopak najhoršie emisie majú Audi A8 3.0 TDi, SsangYong Korando 2.2 D a Fiat 500X 1.6 Multijet 

Prekvapivo sa hneď šesť vozidiel koncernu VW so štvorvalcovými motormi 1.6 TDI a 2.0 TDI umiestnilo na prvých priečkach. Spolu s BMW 320d tak plne vyhovujú emisnému štandardu Euro 6. Na opačnom konci sa umiestnil len Volkswagen Polo 1.4 TDI a Audi A8 3.0 TDI. Všetky vozidlá v teste majú zodpovedať norme Euro 6. Equa Air Quality Index hodnotí vozidlá známkou od A do H s tým, že A je najlepšie a H najhorší výsledok.

Test prebieha v bežnej prevádzke vopred vybranou trasou, ktorá obsahuje mestskú, mimomestskú a diaľničnú prevádzku. Jazdí sa v rôznych teplotných podmienkach a vodiči testovaných áut sa vyhýbajú extrémnemu spôsobu jazdy. Test má čo najviac zodpovedať reálnemu používaniu auta.

A čo jednotlivé indexy Equa znamenajú? To uvádzame v nasledujúcej tabuľke:

Čo znamenajú jednotlivé indexy EQUA?
index rozsah emisí
NOx g/km
vysvětlivky
A 0,00 0,08 zodpovedá norme Euro 6 pre diesely a Euro 4 pre benzíny
B 0,08 0,12 zodpovedá odchýlke 1,5 pre Euro 6 v reálnej prevádzke
C 0,12 0,18 zodpovedá Euro 5, zodpovedá odchýlke 2,1 pre Euro 6 v reálnej prevádzke
D 0,18 0,25 zodpovedá norme Euro 4 pre diesely
E 0,25 0,50 zodpovedá norme Euro 3 pre diesely
F 0,50 0,75 nezodpovedá norme, 6x až 8x vyššie emisie než Euro 6
G 0,75 1,00 nezodpovedá norme, 8x až 12x vyššie emisie než Euro 6
H 1,00 - nezodpovedá norme, 12x alebo vyššie emisie než Euro 6

A teraz už výsledky testovania naftových áut, ktoré majú v laboratóriu zodpovedať emisnej norme Euro 6: 

EQUA Air Quality Index: Skutočné emisie NOx dieselov v reálnej prevádzke
značka model modelový
rok
objem
motoru
výkon v k poháněná
kola
převo-
dovka
index
BMW 3 Series 2013 2.0 187 2 M A
Volkswagen Touran 2016 1.6 110 2 M A
Volkswagen Scirocco 2015 2.0 150 2 M A
Volkswagen Passat 2016 1.6 120 2 M A
Volkswagen Golf SV 2015 2.0 150 2 A A
Škoda Superb 2016 2.0 150 2 M A
Audi A5 2014 2.0 163 2 M A
BMW 2 Series 2014 2.0 152 2 A B
BMW 2 Series 2014 2.0 193 2 M B
Volvo S60 2016 2.0 150 2 M B
Volvo S80 2014 2.0 181 2 M C
Audi A6 2014 2.0 191 2 A C
Škoda Octavia 2016 2.0 184 4 A C
Range Rover Evoque 2016 2.0 181 4 A C
Jaguar XF 2016 3.0 300 2 A C
Jaguar XE 2016 2.0 181 2 A C
Ford Fiesta 2015 1.5 95 2 M C
Audi A6 2014 2.0 190 2 A C
Audi A4 2016 2.0 150 2 M C
Mercedes-Benz C-Class 2014 1.6 138 2 M D
Citroën DS5 2014 1.6 117 2 M D
BMW 2 Series 2014 2.0 184 2 M D
Volvo XC90 2016 2.0 225 4 A D
Peugeot 308 2015 2.0 183 2 A D
Mazda 2 2016 1.5 106 2 M D
Mazda CX-5 2015 2.2 150 4 A D
Mazda CX-3 2015 1.5 106 2 M D
Mazda 6 2015 2.2 176 2 M D
Mazda 6 2013 2.2 150 2 M D
Citroën C4 Cactus 2014 1.6 100 2 M D
BMW X1 2016 2.0 190 4 A D
BMW 1 Series 2015 1.5 116 2 M D
Mercedes-Benz S-Class 2013 3.0 262 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 152 2 M E
Audi A4 2016 2.0 150 2 A E
Volvo V40 2015 2.0 190 2 M E
Toyota RAV4 2016 2.0 143 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 160 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 136 2 M E
Mercedes-Benz GLS-Class 2016 3.0 258 4 A E
Mercedes-Benz GLC-Class 2016 2.1 171 4 A E
Mercedes-Benz E-Class 2016 3.0 258 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 204 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 171 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 176 2 A E
Kia Sportage 2016 1.7 116 2 M E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 A E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 M E
Hyundai i20 2015 1.4 90 2 M E
Ford S-Max 2015 2.0 181 2 M E
Citroën C4 Picasso 2015 1.6 120 2 M E
BMW 4 Series 2015 2.0 184 2 A E
Volvo S60 2014 2.0 181 2 A F
Volvo XC60 2016 2.4 220 4 A F
Volkswagen Polo 2015 1.4 90 2 M F
Ssangyong Turismo 2016 2.2 179 2 A F
BMW X3 2014 2.0 190 4 A F
Vauxhall Zafira Tourer 2014 1.6 136 2 M G
Infiniti Q30 2016 1.5 110 2 M G
Audi A8 2013 3.0 251 4 A H
Ssangyong Korando 2016 2.2 179 2 M H
Fiat 500X 2015 1.6 120 2 M H
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY