vytisknout velikost písma Test dieselov v reálnej prevádzke: Najlepšie emisie má BMW a Volkswagen

Šesť naftových vozidiel koncernu Volkswagen sa umiestnilo na popredných priečkach teste zisťujúceho reálne emisie NOx v prevádzke. Spolu s BMW radu 3 ako jediné plne vyhovujú norme Euro 6.
Test dieselov v reálnej prevádzke: Najlepšie emisie má BMW a Volkswagen

Stále viac organizácií sa teraz zaoberá meraním emisií osobných áut v reálnej prevádzke. Jedno také teraz vykonala organizácia Equa, ktorá zamerala sa na emisie oxidov dusíka NOx. Tie sú v posledných niekoľkých mesiacoch veľmi sledovanou hodnotou predovšetkým kvôli afére Dieselgate. Asi sa pýtate, ako teda dopadol Volkswagen a jeho naftové autá? 

166400945.jpg177252689.jpg178072539.jpg

19173695.jpg24353661.jpg782855541.jpg

Najlepšie reálne emisie NOx medzi dieselmi normovanými podľa Euro 6 má BMW radu 3 s dvojlitrovým dieselom. Druhé najlepšie má VW Touran 1.6 TDI 81 kW a tretie je VW Scirocco 2.0 TDI 110 kW. Naopak najhoršie emisie majú Audi A8 3.0 TDi, SsangYong Korando 2.2 D a Fiat 500X 1.6 Multijet 

Prekvapivo sa hneď šesť vozidiel koncernu VW so štvorvalcovými motormi 1.6 TDI a 2.0 TDI umiestnilo na prvých priečkach. Spolu s BMW 320d tak plne vyhovujú emisnému štandardu Euro 6. Na opačnom konci sa umiestnil len Volkswagen Polo 1.4 TDI a Audi A8 3.0 TDI. Všetky vozidlá v teste majú zodpovedať norme Euro 6. Equa Air Quality Index hodnotí vozidlá známkou od A do H s tým, že A je najlepšie a H najhorší výsledok.

Test prebieha v bežnej prevádzke vopred vybranou trasou, ktorá obsahuje mestskú, mimomestskú a diaľničnú prevádzku. Jazdí sa v rôznych teplotných podmienkach a vodiči testovaných áut sa vyhýbajú extrémnemu spôsobu jazdy. Test má čo najviac zodpovedať reálnemu používaniu auta.

A čo jednotlivé indexy Equa znamenajú? To uvádzame v nasledujúcej tabuľke:

Čo znamenajú jednotlivé indexy EQUA?
index rozsah emisí
NOx g/km
vysvětlivky
A 0,00 0,08 zodpovedá norme Euro 6 pre diesely a Euro 4 pre benzíny
B 0,08 0,12 zodpovedá odchýlke 1,5 pre Euro 6 v reálnej prevádzke
C 0,12 0,18 zodpovedá Euro 5, zodpovedá odchýlke 2,1 pre Euro 6 v reálnej prevádzke
D 0,18 0,25 zodpovedá norme Euro 4 pre diesely
E 0,25 0,50 zodpovedá norme Euro 3 pre diesely
F 0,50 0,75 nezodpovedá norme, 6x až 8x vyššie emisie než Euro 6
G 0,75 1,00 nezodpovedá norme, 8x až 12x vyššie emisie než Euro 6
H 1,00 - nezodpovedá norme, 12x alebo vyššie emisie než Euro 6

A teraz už výsledky testovania naftových áut, ktoré majú v laboratóriu zodpovedať emisnej norme Euro 6: 

EQUA Air Quality Index: Skutočné emisie NOx dieselov v reálnej prevádzke
značka model modelový
rok
objem
motoru
výkon v k poháněná
kola
převo-
dovka
index
BMW 3 Series 2013 2.0 187 2 M A
Volkswagen Touran 2016 1.6 110 2 M A
Volkswagen Scirocco 2015 2.0 150 2 M A
Volkswagen Passat 2016 1.6 120 2 M A
Volkswagen Golf SV 2015 2.0 150 2 A A
Škoda Superb 2016 2.0 150 2 M A
Audi A5 2014 2.0 163 2 M A
BMW 2 Series 2014 2.0 152 2 A B
BMW 2 Series 2014 2.0 193 2 M B
Volvo S60 2016 2.0 150 2 M B
Volvo S80 2014 2.0 181 2 M C
Audi A6 2014 2.0 191 2 A C
Škoda Octavia 2016 2.0 184 4 A C
Range Rover Evoque 2016 2.0 181 4 A C
Jaguar XF 2016 3.0 300 2 A C
Jaguar XE 2016 2.0 181 2 A C
Ford Fiesta 2015 1.5 95 2 M C
Audi A6 2014 2.0 190 2 A C
Audi A4 2016 2.0 150 2 M C
Mercedes-Benz C-Class 2014 1.6 138 2 M D
Citroën DS5 2014 1.6 117 2 M D
BMW 2 Series 2014 2.0 184 2 M D
Volvo XC90 2016 2.0 225 4 A D
Peugeot 308 2015 2.0 183 2 A D
Mazda 2 2016 1.5 106 2 M D
Mazda CX-5 2015 2.2 150 4 A D
Mazda CX-3 2015 1.5 106 2 M D
Mazda 6 2015 2.2 176 2 M D
Mazda 6 2013 2.2 150 2 M D
Citroën C4 Cactus 2014 1.6 100 2 M D
BMW X1 2016 2.0 190 4 A D
BMW 1 Series 2015 1.5 116 2 M D
Mercedes-Benz S-Class 2013 3.0 262 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 152 2 M E
Audi A4 2016 2.0 150 2 A E
Volvo V40 2015 2.0 190 2 M E
Toyota RAV4 2016 2.0 143 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 160 2 M E
Vauxhall Astra 2016 1.6 136 2 M E
Mercedes-Benz GLS-Class 2016 3.0 258 4 A E
Mercedes-Benz GLC-Class 2016 2.1 171 4 A E
Mercedes-Benz E-Class 2016 3.0 258 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 204 2 A E
Mercedes-Benz C-Class 2016 2.1 171 2 A E
Mazda 6 2013 2.2 176 2 A E
Kia Sportage 2016 1.7 116 2 M E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 A E
Kia Optima 2016 1.7 141 2 M E
Hyundai i20 2015 1.4 90 2 M E
Ford S-Max 2015 2.0 181 2 M E
Citroën C4 Picasso 2015 1.6 120 2 M E
BMW 4 Series 2015 2.0 184 2 A E
Volvo S60 2014 2.0 181 2 A F
Volvo XC60 2016 2.4 220 4 A F
Volkswagen Polo 2015 1.4 90 2 M F
Ssangyong Turismo 2016 2.2 179 2 A F
BMW X3 2014 2.0 190 4 A F
Vauxhall Zafira Tourer 2014 1.6 136 2 M G
Infiniti Q30 2016 1.5 110 2 M G
Audi A8 2013 3.0 251 4 A H
Ssangyong Korando 2016 2.2 179 2 M H
Fiat 500X 2015 1.6 120 2 M H
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY