vytisknout velikost písma Test Dacia Sandero TCe: knieža Drakula vracia úder

Rumunské vozy Dacia nadobúdajú na vážnosti. Aj u nás už patria k vyhľadávaným modelom, sú totiž veľmi lacné a priestranné. Vyskúšali sme základný model aktuálnej ponuky.
Test Dacia Sandero TCe: knieža Drakula vracia úder
Zoznam kapitol
  1. Stávka na peňaženky, Celkom moderná technika
  2. Vzhľadom neurazí, Sparťanský a účelný
  3. Ta ergónomia…, Hromy blesky
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria (výber)
  6. Fotogaléria (kompletná, 124x foto)

Stávka na peňaženky

Prvý model Dacia Sandero sa ako skrátená verzia sedanu Logan v predajoch objavil v polovici roku 2008. Vznikol vo francúzskom vývojovom ústredí Renaultu v spolupráci s brazílskymi a rumunskými konštruktérmi a prvýkrát sa ukázal už na sklonku roku 2007 v Brazílii ako Renault Sandero. Ide o jednoduché, cenovo dostupné päťdverové malé auto s vyššou stavbou a veľmi priestranným interiérom.

Druhá generácia modelu Dacia Sandero sa spolu s opäť technicky príbuzným sedanom Logan predstavila na jesennom autosalóne v Paríži a krátko potom sa začala predávať vo väčšine európskych krajín. Na niektorých trhoch ide dokonca o vôbec najlacnejší osobný automobil. Oproti svojmu predchodcovi nová Dacia Sandero narástla vo väčšine smerov, a aj keď základné proporcie výhradne päťdverovej karosérie zostali zachované, zmenilo sa celkom výrazne tvarovanie prednej i zadnej časti karosérie.

U nás je Dacia Sandero k dostaniu za ceny od 6 tisíc eur, a ak sa rozhodnete pre nákup na splátky, bude predĺžená záruka na 5 rokov (inak je záruka štandardne trojročná, za príplatok ju možno ale predĺžiť až na šesť rokov, vždy ale s limitom 100 000 km). Stupne výbavy sú tri, nesú mená Access, Ambiance a Arctica, pričom k obom vyšším možno priplácať za verziu Stepway s plastováním karosérie, zvýšenou svetlou výškou, metalízou a ďalšími doplnkami.

Celkom moderná technika

Pri vozidle tejto cenovej kategórie nikto žiadne výkriky modernej techniky očakávať nebude, napriek tomu je potrebné uviesť, že nová Dacia Sandero nie je žiadnou skládkou obstarožných komponentov Renaultu. Základom je konvenčný zážihový štvorvalec 1,2 16v s výkonom 75 koní (55 kW), ktorý je možné za príplatok 700 € prevádzkovať aj na LPG. K dispozícii je tiež moderný, preplňovaný trojvalec TCe, ktorý z objemu 0,9 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) a nájdeme ho aj v najnovších vozidlách značky Renault vrátane nedávno testovaného Clia.

04.jpg11.jpg08.jpg
Dacia Sandero druhej generácie, jedno z najdostupnejších áut na našom trhu

Sandero je možné obstarať aj vznetovým štvorvalcom 1,5 dCi, ktorý je dostupný vo výkonových verziách 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je však potrebné dôkladne zvážiť, pretože slabší z dieselov je o 2 000 € drahší ako 1,2 16v a o 1 500 € drahší ako 0,9 TCe, čo sú pri vozidle tejto triedy celkom výrazné argumenty. Prevodovky pre všetky motory sú výhradne manuálnej päťstupňovej.

Základné prevedenie Access zahŕňa aspoň stabilizáciu ESC, štyri airbagy, posilňovač riadenia a delené zadné operadlo. Ambiance pridáva diaľkovo ovládané centrálne uzamykanie a elektrické ovládanie predných okien a za 700 € dostanete paket Cool Music rádiom s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizáciu. Tento paket je štandardom pre verziu Arctica, ktorá je zároveň bohatšia o palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant či elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá.

P1150250.JPGP1150253.JPG14.jpg
Sandero je po všetkých stránkach robustným vozom

K testu sme prevzali najlepšie vybavené Sandero so zážihovým preplňovaným trojvalcom TCe a celou škálou doplnkovej výbavy. Z nej spomeňme predovšetkým pätnásťpalcové liate ráfiky (+ 300 €), metalický lak (+ 333 €), tempomat s obmedzovačom rýchlosti v kombinácii s koženým poťahom volantu a radiacej páky (dokopy + 300 €), elektrické ovládanie zadných okien (+ 100 €), rezervné koleso (+ 50 €) a multimediálny systém Media Nav s navigáciou a celkom príjemnou cenou 200 €.

Tým sa cena vozidla na snímkach zvýšila zo základných 8 600 € až na výsledných 10 000 €, čo je za takéto auto už celkom dosť.
 

Dacia Sandero Arctica 0,9 Tce
Rok výroby 2013
Cena testovaného vozu (s DPH) 10 124 €
Cena základného prevedenia (s DPH) 6 197 €
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áo
Airbagy 4x
El. riadenie podvozku ABS, AFU, ESC, ASR, CSV
Centrálné zamykanie Áno, s DO
El. ovládanie okien Áno, 4x
El. ovládanie zrkadiel Áno, vrátane vyhrievania
Čalúnenie látka
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno
Nastaviteľná bedrová opierka Nie
Nastaviteľný volant Áno, výškovo
Zadné operadlá Delená a sklopná
Tempomat Áno
Klimatizácia Áno, man.
Autorádio CD, MP3, AUX, USB
Bluetooth Áno
Navigácia Áno
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozidla Áno
Hliníkové disky Áno
Xenonové svetlomety Nie
Denné svietenie Áno
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadla Nie
Vyhrievaný volant Nie
Parkovací asistent Nie
Štart/stop systém Áno
Metalíza Áno
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY