vytisknout velikost písma Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do tretice podľa rovnakého receptu

Rok 2013 končí a my sme pre vás počas neho vyskúšali desiatky nových i ojazdených áut. A pokryli sme v ňom tiež takmer kompletnú obmenu modelov rumunskej automobilky Dacia. Faceliftovaný Duster vám detailne predstavíme až po Novom roku, ale teraz vám ponúkame redakčný test tretej karosárske verzie radu Sandero/Logan v podobe horúcej novinky Dacia Logan MCV.
Test Dacia Logan MCV 1,5 dCi: do tretice podľa rovnakého receptu
Zoznam kapitol
  1. Zmena identity, Ponuka verzií
  2. Čo sme to skúšali, Technické riešenia
  3. Na prvý pohľad, Na palube
  4. Pre batožinu, Na ceste
  5. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  6. Fotogaléria

Zmena identity

Nové kombi Dacia Logan MCV bolo predstavené na tohtoročnom jarnom autosalóne v Ženeve a na slovenský trh vstúpilo až v polovici tohtoročného októbra ako tretia karosárska verzia modelového radu Sandero/Logan. V čase premiéry sa niektorí pohoršovali nad tým, že nový Logan MCV neodvezie na rozdiel od svojho rovnomenného predchodcu sedem, ale "len" päť cestujúcich, avšak nič hrozné sa nestalo: pre tých, ktorí vyžadujú enormný vnútorný priestor a možnosť prepravy až siedmich cestujúcich, je tu totiž samostatný model Dacia Lodgy.

Vďaka tomu Logan MCV nevyzerá ako kríženec dodávky a mikrobusu, ale skôr ako bežné kombi. Staršie verzie Dacia Sandero a Dacia Logan sme pre vás otestovali v priebehu tohto roka, v tomto teste sa teda sústredíme hlavne na odlišnosti plynúce z novej karosérie a použitie vznetového motora (zatiaľ skúšané Sandero a Logan mali zážihové trojvalce 0,9 TCe).

Škála stupňov výbavy a motorov je v kombi MCV identická so sedanom Dacia Logan a hatchbackom Dacia Sandero (ten sa trochu vymyká oplastovanými verziami Stepway), ako aj cenník, v ktorom je kombi Logan MCV vo všetkých verziách o 700 eur drahší ako sedan Logan a o cca 500 eur drahší ako Sandero. Nový Logan MCV je aktuálne pri lízingu od RCI (alias Dacia Finance) k dispozícii síce bez zľavy, ale v kombinácii s niekoľkými benefitmi vrátane vítané päťročnej záruky.

Tá je síce obmedzená na 100 000 km, avšak Logan si bežný zákazník s ročným nábehom cez 20 000 km väčšinou nekupuje a vo firme pôjde najneskôr po troch rokoch z domu. Stupne výbavy nesú označenie Access, Ambiance a Arctica. Základné prevedenie Access zahŕňa aspoň stabilizáciu ESC, štyri airbagy, posilňovač riadenia a delené zadné operadlo.

Ponuka verzií

Ambiance v Logane MCV pridáva diaľkovo ovládané centrálne zamykanie a elektrické ovládanie predných okien a za 700 eur dostanete paket Cool Music rádiom s CD, MP3, USB a Bluetooth a klimatizáciu. Tento paket je štandardom pre verziu Arctica, ktorá je zároveň bohatšia napríklad o palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a volant či elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá.

IMG_1878.JPGIMG_1880.JPGIMG_1881.JPG
Dacia Logan MCV je treťou karosárskou verziou radu Sandero/Logan

Základom je konvenčný zážihový štvorvalec 1,2 16v s výkonom 75 koní (55 kW), ktorý je jedinou pohonnou jednotkou pre základnú verziu Access aj stredný stupeň Ambiance. V Ambiance možno za príplatok 700 eur prevádzkovať tento motor aj na LPG. V najvyššej výbave Arctica je k dispozícii aj moderný, preplňovaný trojvalec TCe, ktorý z objemu 0,9 l dosahuje výkon 90 koní (66 kW) a nájdeme ho aj v najnovších vozidlách značky Renault vrátane aktuálneho modelu Clio.

Aj Logan MCV možné zabezpečiť vznetovým štvorvalcom 1,5 dCi, ktorý je dostupný vo výkonových verziách 75 a 90 koní (55, resp. 66 kW). Tento krok je však potrebné dôkladne zvážiť, pretože slabší z dieselov je o 2 tisíc eur drahší ako 1,2 16v a o 1 500 eur drahší ako 0,9 TCe, čo sú pri vozidle tejto triedy celkom pádne argumenty. Prevodovky pre všetky motory sú výhradne manuálne päťstupňové.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY