vytisknout velikost písma Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“

Rumunsko-francúzske SUV malo podľa svojich pôvodných plánov namierené na východné trhy, rozbité cesty alebo rovno do lesa. Lenže zákazníci sa našli aj v mestách a rozhodne ich nebolo málo. Z ich pohľadu však niesol Duster niekoľko chýb, ktoré bolo potrebné napraviť. A preto prišiel facelift.
Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohľad klasika, Navigácia za babku?
  3. Výborný do mesta
  4. A inak jazdí ako?, Verdikt
  5. Fotogaléria

Predstavovať Daciu Duster je úplne zbytočné. Na trhu sa prvýkrát ukázala v roku 2010 ako lacná alternatíva k automobilov kategórie SUV (alebo crossover). Na rozdiel od drvivej väčšiny z nich ale okrem nízkej ceny dokázal Duster ponúknuť tiež vysoko nadpriemerné schopnosti v teréne. Aby aj nie, keď v pohone všetkých kolies má prsty Nissan.

Podľa pôvodných predstáv sa Duster mal predávať prevažne na východných trhoch, prípadne pod značkou Renault niekde v Južnej Amerike. Proste všade tam, kde sa nájde mnoho menej solventných zákazníkov, prípadne záujemcov, ktorí chcú (alebo musia) jazdiť mimo cesty. Nikoho z marketingových plánovačov nenapadlo, že by sa Duster mohol stať tak populárny aj v celej Európe. Asi za to môže čiastočne finančná kríza, každopádne táto Dacia predstavovala strelu do čierneho a vozidlo sa okrem vidieka začal objavovať aj v mestách, kde slúžilo ako lacná náhrada za klasické SUV.

dacia34.JPGdacia28.JPG
Omladený Duster sa nemal zmeniť. Cieľom faceliftu bolo iba vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorým toto auto pôvodne určené nebolo.

A práve v tom bol problém. Duster je v podstate jednoduchý off-road a pri takých autách hľadíte vo väčšej miere na všetko ostatné, len nie na pohodlie, čo bola jedna z veľkých rezerv, ktorú si rumunské SUV nieslo vo svojom genetickom kóde. Keď zaspomínam na testy predfaceliftových verzií, vždy sa mi vybaví auto, s ktorým sme jazdili všade možne a bola to veľká zábava, avšak ako prišlo na cestné presuny, nič extra. Duster bol predovšetkým dosť hlučný.

Pridať môžeme aj ďalších pár drobných prehreškov. Napríklad sťahovanie predných okien umiestnené na stredovom paneli. To nie každému úplne vyhovuje. Interiér pôsobil dosť lacno a celý ten lacný dojem podčiarkli slušne povedané krycie látky v batožinovom priestore. Tedy presnejšia povedané také akési handry.

dacia_int_08.JPGdacia_int_20.JPG 
Presťahovanie ovládačov na sťahovanie okien alebo plato kryjúce kufor. Dva príklady asanovaných chýb pôvodnej verzie.

Áno, majiteľom by to mohlo byť jedno, ale keď už vlastne samotní zákazníci zatiahli Duster medzi mestské SUV, bolo celkom vhodné na všetkých týchto "chybách" zapracovať. A presne v tomto duchu sa niesol facelift predstavený minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Celá kauza modernizovaného Dusteru sa dá zhrnúť celkom pohodlne do jednej vety. Duster zostal rovnaký, ale je podstatne pohodlnejší. Ktoré konkrétne oblasti majú toto na svedomí, to si povieme v nasledujúcich kapitolách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY