vytisknout velikost písma Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“

Rumunsko-francúzske SUV malo podľa svojich pôvodných plánov namierené na východné trhy, rozbité cesty alebo rovno do lesa. Lenže zákazníci sa našli aj v mestách a rozhodne ich nebolo málo. Z ich pohľadu však niesol Duster niekoľko chýb, ktoré bolo potrebné napraviť. A preto prišiel facelift.
Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohľad klasika, Navigácia za babku?
  3. Výborný do mesta
  4. A inak jazdí ako?, Verdikt
  5. Fotogaléria

Predstavovať Daciu Duster je úplne zbytočné. Na trhu sa prvýkrát ukázala v roku 2010 ako lacná alternatíva k automobilov kategórie SUV (alebo crossover). Na rozdiel od drvivej väčšiny z nich ale okrem nízkej ceny dokázal Duster ponúknuť tiež vysoko nadpriemerné schopnosti v teréne. Aby aj nie, keď v pohone všetkých kolies má prsty Nissan.

Podľa pôvodných predstáv sa Duster mal predávať prevažne na východných trhoch, prípadne pod značkou Renault niekde v Južnej Amerike. Proste všade tam, kde sa nájde mnoho menej solventných zákazníkov, prípadne záujemcov, ktorí chcú (alebo musia) jazdiť mimo cesty. Nikoho z marketingových plánovačov nenapadlo, že by sa Duster mohol stať tak populárny aj v celej Európe. Asi za to môže čiastočne finančná kríza, každopádne táto Dacia predstavovala strelu do čierneho a vozidlo sa okrem vidieka začal objavovať aj v mestách, kde slúžilo ako lacná náhrada za klasické SUV.

dacia34.JPGdacia28.JPG
Omladený Duster sa nemal zmeniť. Cieľom faceliftu bolo iba vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorým toto auto pôvodne určené nebolo.

A práve v tom bol problém. Duster je v podstate jednoduchý off-road a pri takých autách hľadíte vo väčšej miere na všetko ostatné, len nie na pohodlie, čo bola jedna z veľkých rezerv, ktorú si rumunské SUV nieslo vo svojom genetickom kóde. Keď zaspomínam na testy predfaceliftových verzií, vždy sa mi vybaví auto, s ktorým sme jazdili všade možne a bola to veľká zábava, avšak ako prišlo na cestné presuny, nič extra. Duster bol predovšetkým dosť hlučný.

Pridať môžeme aj ďalších pár drobných prehreškov. Napríklad sťahovanie predných okien umiestnené na stredovom paneli. To nie každému úplne vyhovuje. Interiér pôsobil dosť lacno a celý ten lacný dojem podčiarkli slušne povedané krycie látky v batožinovom priestore. Tedy presnejšia povedané také akési handry.

dacia_int_08.JPGdacia_int_20.JPG 
Presťahovanie ovládačov na sťahovanie okien alebo plato kryjúce kufor. Dva príklady asanovaných chýb pôvodnej verzie.

Áno, majiteľom by to mohlo byť jedno, ale keď už vlastne samotní zákazníci zatiahli Duster medzi mestské SUV, bolo celkom vhodné na všetkých týchto "chybách" zapracovať. A presne v tomto duchu sa niesol facelift predstavený minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Celá kauza modernizovaného Dusteru sa dá zhrnúť celkom pohodlne do jednej vety. Duster zostal rovnaký, ale je podstatne pohodlnejší. Ktoré konkrétne oblasti majú toto na svedomí, to si povieme v nasledujúcich kapitolách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY