vytisknout velikost písma Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“

Rumunsko-francúzske SUV malo podľa svojich pôvodných plánov namierené na východné trhy, rozbité cesty alebo rovno do lesa. Lenže zákazníci sa našli aj v mestách a rozhodne ich nebolo málo. Z ich pohľadu však niesol Duster niekoľko chýb, ktoré bolo potrebné napraviť. A preto prišiel facelift.
Test Dacia Duster 1.5 dCi 4x4: naprav „chyby“
Zoznam kapitol
  1. Úvod
  2. Na pohľad klasika, Navigácia za babku?
  3. Výborný do mesta
  4. A inak jazdí ako?, Verdikt
  5. Fotogaléria

Predstavovať Daciu Duster je úplne zbytočné. Na trhu sa prvýkrát ukázala v roku 2010 ako lacná alternatíva k automobilov kategórie SUV (alebo crossover). Na rozdiel od drvivej väčšiny z nich ale okrem nízkej ceny dokázal Duster ponúknuť tiež vysoko nadpriemerné schopnosti v teréne. Aby aj nie, keď v pohone všetkých kolies má prsty Nissan.

Podľa pôvodných predstáv sa Duster mal predávať prevažne na východných trhoch, prípadne pod značkou Renault niekde v Južnej Amerike. Proste všade tam, kde sa nájde mnoho menej solventných zákazníkov, prípadne záujemcov, ktorí chcú (alebo musia) jazdiť mimo cesty. Nikoho z marketingových plánovačov nenapadlo, že by sa Duster mohol stať tak populárny aj v celej Európe. Asi za to môže čiastočne finančná kríza, každopádne táto Dacia predstavovala strelu do čierneho a vozidlo sa okrem vidieka začal objavovať aj v mestách, kde slúžilo ako lacná náhrada za klasické SUV.

dacia34.JPGdacia28.JPG
Omladený Duster sa nemal zmeniť. Cieľom faceliftu bolo iba vyjsť v ústrety zákazníkom, ktorým toto auto pôvodne určené nebolo.

A práve v tom bol problém. Duster je v podstate jednoduchý off-road a pri takých autách hľadíte vo väčšej miere na všetko ostatné, len nie na pohodlie, čo bola jedna z veľkých rezerv, ktorú si rumunské SUV nieslo vo svojom genetickom kóde. Keď zaspomínam na testy predfaceliftových verzií, vždy sa mi vybaví auto, s ktorým sme jazdili všade možne a bola to veľká zábava, avšak ako prišlo na cestné presuny, nič extra. Duster bol predovšetkým dosť hlučný.

Pridať môžeme aj ďalších pár drobných prehreškov. Napríklad sťahovanie predných okien umiestnené na stredovom paneli. To nie každému úplne vyhovuje. Interiér pôsobil dosť lacno a celý ten lacný dojem podčiarkli slušne povedané krycie látky v batožinovom priestore. Tedy presnejšia povedané také akési handry.

dacia_int_08.JPGdacia_int_20.JPG 
Presťahovanie ovládačov na sťahovanie okien alebo plato kryjúce kufor. Dva príklady asanovaných chýb pôvodnej verzie.

Áno, majiteľom by to mohlo byť jedno, ale keď už vlastne samotní zákazníci zatiahli Duster medzi mestské SUV, bolo celkom vhodné na všetkých týchto "chybách" zapracovať. A presne v tomto duchu sa niesol facelift predstavený minulý rok na autosalóne vo Frankfurte.

Celá kauza modernizovaného Dusteru sa dá zhrnúť celkom pohodlne do jednej vety. Duster zostal rovnaký, ale je podstatne pohodlnejší. Ktoré konkrétne oblasti majú toto na svedomí, to si povieme v nasledujúcich kapitolách.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY