vytisknout velikost písma Test Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi – najvýkonnejší diesel vo svojej triede

Vyskúšali sme ďalšieho významného hráča medzi obľúbenými kombíky nižšej strednej triedy. Horúca novinka to nie je, ale má rozhodne čo ponúknuť.
Test Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi – najvýkonnejší diesel vo svojej triede
Zoznam kapitol
  1. (Veľmi) postupné odhaľovanie, (Veľmi) decentný facelift, Ponuka verzií a testovaný voz
  2. Porovnanie s konkurenciou, Prvý dojem, Sedadlá na mieru
  3. Za volantom, Štartujeme, Nedotáčavý, ale rýchly
  4. A vystupujeme, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria

(Veľmi) postupné odhaľovanie

Len upozorníme, že za tieto peniaze nezoženiete rýchlejší dieselový automobil svojej kategórie, ktorý navyše vyniká znamenitým riadením s klasickým kvapalinovým posilňovačom. Model Chevrolet Cruze sa ako strategický "globálny" model koncernu General Motors predstavil už na parížskom autosalóne v roku 2008, avšak vtedy bol k dispozícii výhradne ako štvordverový sedan.

A ako je známe, najmä v Európe autám s trojpriestorovou karosériou klasického strihu príliš nejde karta, napriek tomu je Cruze v súčasnosti najpredávanejším modelom značky Chevrolet v celosvetovom meradle. Ďalšie karosárske verzie na seba nechali celkom dlho čakať a sedan bol až po celkom dlhej dobe doplnený o niečo praktickejšiu päťdverovp verziu hatchback s výklopnou zadnou stenou.

P1140051.JPGP1140075.JPGP1140063.JPG
Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi v najvyššej výbave LTZ a jediným bezpríplatkovým lakom

Európski zákazníci, často posadnutí objemom a využiteľnosťou batožinového priestoru, pri Cruze doteraz celkom trpeli. Ale až v rámci modifikácií určenej pre faceliftovaný Cruze modelového roku 2013 sa dočkali. Vlani tak konečne prišla tretia karosárska varianta v podobe praktického päťdverového kombi s označením Station Wagon (SW).

Pri čerstvej priamej konkurencii v podobe nových vozidiel Hyundai i30 a Kia ceed vlani u nás Cruze v predajoch trochu zaostával.

(Veľmi) decentný facelift

Treba uznať, že spomínaný minuloročný facelift zrovna rozsiahly nebol. Najdôležitejšou zmenou sa stalo v prípade radu Cruze už spomínané zavedenie tretej karosárskej verzie kombi, inak zvonku išlo predovšetkým o upravený predný nárazník s novými oddielmi pre hmlovky a upravenú masku chladiča. Interiér zostal prakticky nedotknutý, zmenili sa len niektoré schémy farieb, vzorov a odtieňov čalúnnických materiálov.

P1140054.JPGP1140058.JPGP1140062.JPG
Vlaňajší facelift sa dotkol hlavne tvarovanie predku, ponuky pohonných jednotiek a liatych kolies

Na palube sa novinkou stáva možnosť priplatiť si za sedempalcový farebný dotykový displej v hornej časti stredovej konzoly, ktorý je súčasťou multimediálneho systému MyLink. Ten by mal ťažiť z možností širokého prepojenia so smartfónmi a ďalšími zariadeniami cez Bluetooth a USB. V rámci faceliftu bola rozšírená ponuka pohonných jednotiek.

K dovtedy ponúkaným agregátom 1,6 i/91 kW, 1,8 i/104 kW a 2,0 VCDi/120 kW pribudli preplňovaný zážihový štvorvalec 1,4 Turbo/103 kW (známy napríklad z modelov Opel Astra Turbo) a menší dieselový agregát 1,7 D/91 kW. Obidva nové motory sú kombinované výhradne so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami a systémom štart / stop. Verzia 1,6 i a 1,8 i si ďalej musí vystačiť s päťstupňovou prevodovkou, pričom pre varianty 1,8 i a 2,0 VCDi zostáva v ponuke aj alternatíva v podobe šesťstupňového "automatu".

P1140064.JPGP1140065.JPGP1140083.JPG

A jedna perlička: motory 1,8 i a 2,0 VCDi si zachovávajú klasický a dnes už takmer raritný kvapalinový posilňovač riadenia! Iba pri priamom porovnaní s niektorým z konkurentov opatreným ekologicky milovaným posilňovačom elektrickým vynikne, o aký významný prvok aktívnej bezpečnosti sme kvôli niekoľkým kvapkám paliva v uplynulých rokoch prišli ...

Ponuka verzií a skúsený voz

O pohonných jednotkách bola reč v predchádzajúcej kapitole. Najmladšia karosárska verzia modelového radu Chevrolet Cruze sa dodáva vo výbavových stupňoch LS (iba 1,6 i), LS + (1,6 i, alebo 1,7 D), LT + (1,6 i, 1,8 i, 1,4 Turbo, 1,7 D a 2,0 VCDi) a LTZ (1,8 i, 1,8 i AT, 1,4 Turbo, 2,0 VCDi a 2,0 VCDi AT).

Od prvého dňa tohto mesiaca sa vozidlá Chevrolet Cruze SW predávajú v časovo nijako neohraničenej tzv. akčnej ponuke, ktorá ceny všetkých verzií plošne znižuje v priemere o 2 300 €, takže kombík Cruze môžete mať za 11 668 €. Ani za príplatok na rozdiel od konkurencie nedostanete populárne nasvetľovanie zákrut, denné svietenie osobitnými zdrojmi, xenónové svetlomety ani duálnu klimatizáciu, čo je dôsledkom staršej konštrukcie.

Vyhrievanie predných sedadiel dostanete výhradne v kombinácii s príplatkovým koženým čalúnením za 1 200 €, nastaviteľné bedrové opierky v ponuke nie sú vôbec a jedinou bezpríplatkovou farbou je biela. Tou bol opatrený aj nami skúšaný automobil, ktorý disponoval väčším z dieselových motorov v kombinácii s manuálne radenou prevodovkou a najvyšším výbavovým stupňom LTZ.

P1140081.JPGP1140082.JPGP1140084.JPG
Vo výbave tohto vozidla bolo aj bezklíčkové zamykanie a štartovanie

K základnej cene 18 224 € pridával bezkľúčové zamykanie a štartovanie, navigačný systém nahradzujúci vyššie spomínanú sústavu MyLink a sedemnásťpalcové liate ráfiky, čím jeho cena narástla na 19 330 €. Na začiatku nášho testu mal tento automobil najazdených 8 800 km.

Chevrolet Cruze SW 2,0 VCDi LTZ
Rok výroby 2012
Cena testovaného vozidla (s DPH) 19 330 € (akcia)
Cena základného prevedenia (s DPH) 11 668 € (akcia)
   
Výbava  
Posilňovač riadenia Áno, hydraulický
Airbagy 6x
El. ovládanie podvozku ABS, ESC, BAS
Centrálne zamykanie Áno, na DO, bezkľúčové
El. ovládanie okien Áno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadiel Áno vr. vyhrievania
Čalúnenie látka/vinyl
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféra Áno
Nastaviteľná bedrová opierka Nie
Nastaviteľný volant Áno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadlá Delené a sklopné
Tempomat Áno
Klimatizácia Áno, aut.
Autorádio CD, MP3, AUX, USB
Bluetooth Áno
Navigácia Áno
Predné hmlovky Áno
Nárazníky vo farbe vozu Áno
Hliníkové disky Áno
Xenonové svetlomety Nie
Denné svietenie Áno
Palubný počítač Áno
Kožený poťah volantu Áno
Vyhrievané sedadlá Nie
Vyhrievaný volant Nie
Parkovací asistent Áno, vr. kamery
Štart/stop systém Nie
Metalíza Nie
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY