vytisknout velikost písma Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Celoročné pneumatiky musia mať označenie M + S, aby ste ich u nás mohli používať aj v zime. Test ukázal, že na suchu celoročné pneumatiky nijako skvelo nefungujú. Pneumatiky Bridgestone a Hankook v teste prepadli
Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Spolu s aktuálnymi testami zimných pneumatík s rozmerom 185/65 R15 a tiež 225/45 R17 priniesol nemecký autoklub ADAC aj nový test celoročných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 a rýchlostnom indexe V (do 240 km/h).

Celoročné pneumatiky získavajú na obľube. Môže za to predovšetkým miernejší charakter posledných zím a tiež fakt, že motoristi ušetria za sezónne prezúvanie.

Na našom trhu celoročné pneumatiky vyhovujú dikcii zákona pre "povinné" zimné pneumatiky, ak je na nich uvedený symbol M + S (mud and snow, blato a sneh). Nemecký autoklub ADAC sa na takéto pneumatiky dostupné aj na našom trhu pozrel a testoval ich rovnako ako zimné pneumatiky. Podrobil ich teda rovnakým skúškam na suchu, vode, snehu i ľade. A ako to dopadlo?

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotřeba opotřebení
Michelin CrossClimate 3,4 2,2 2,5 3,4 2,3 2,7 1,6 1,5
Vredestein Quadrac 5 3,4 3,4 3,4 2,8 2,4 2,9 1,8 2,0
Nokian Weatherproof 3,8 3,8 2,9 1,8 2,9 2,8 2,2 2,5
Goodyear Vector 4 Season Gen 2 3,9 3,9 2,5 2,1 2,3 2,7 2,1 2,0
Pirelli Cinturato All Season 3,9 3,8 3,1 3,9 2,3 3,1 2,0 2,0
Bridgestone A001 4,9 4,2 2,8 4,9 2,9 3,3 2,8 2,5
Hankook Kinergy 4S H740 5,0 4,0 5,0 2,7 2,6 3,2 1,8 2,5
Letná pneumatika 5,5 1,4 2,0 5,5 4,0 - 2,8 -
Zimná pneumatika 3,6 3,6 2,1 2,4 2,8 - 2,5 -

Metodiku ADACu sme si vysvetlili v predchádzajúcich testoch. Ako môžete vidieť, priemernú známku "uspokojivý" dostali iba pneumatiky Michelin a Vredestein. Ostatné dostali horšiu známku "dostatočná" a pneumatiky Bridgestone a Hankook dokonca v teste prepadli. Bridgestone nezvládol test na snehu, Hankook potom na vode. ADAC pre porovnanie pridal ešte priemerné výsledky kvalitných letných a zimných pneumatík.

Víťazný Michelin CrossClimate prišiel o lepší výsledok kvôli vlastnostiam na snehu, oproti tomu Goodyear Vector 4 Season si skazil celkové hodnotenie zlými vlastnosťami na suchu. Ale opäť záleží na tom, aké vlastnosti preferujete. Test ADACu berte skôr ako informáciu o silných a slabších stránkach jednotlivých modelov pneumatík.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY