vytisknout velikost písma Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Celoročné pneumatiky musia mať označenie M + S, aby ste ich u nás mohli používať aj v zime. Test ukázal, že na suchu celoročné pneumatiky nijako skvelo nefungujú. Pneumatiky Bridgestone a Hankook v teste prepadli
Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Spolu s aktuálnymi testami zimných pneumatík s rozmerom 185/65 R15 a tiež 225/45 R17 priniesol nemecký autoklub ADAC aj nový test celoročných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 a rýchlostnom indexe V (do 240 km/h).

Celoročné pneumatiky získavajú na obľube. Môže za to predovšetkým miernejší charakter posledných zím a tiež fakt, že motoristi ušetria za sezónne prezúvanie.

Na našom trhu celoročné pneumatiky vyhovujú dikcii zákona pre "povinné" zimné pneumatiky, ak je na nich uvedený symbol M + S (mud and snow, blato a sneh). Nemecký autoklub ADAC sa na takéto pneumatiky dostupné aj na našom trhu pozrel a testoval ich rovnako ako zimné pneumatiky. Podrobil ich teda rovnakým skúškam na suchu, vode, snehu i ľade. A ako to dopadlo?

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotřeba opotřebení
Michelin CrossClimate 3,4 2,2 2,5 3,4 2,3 2,7 1,6 1,5
Vredestein Quadrac 5 3,4 3,4 3,4 2,8 2,4 2,9 1,8 2,0
Nokian Weatherproof 3,8 3,8 2,9 1,8 2,9 2,8 2,2 2,5
Goodyear Vector 4 Season Gen 2 3,9 3,9 2,5 2,1 2,3 2,7 2,1 2,0
Pirelli Cinturato All Season 3,9 3,8 3,1 3,9 2,3 3,1 2,0 2,0
Bridgestone A001 4,9 4,2 2,8 4,9 2,9 3,3 2,8 2,5
Hankook Kinergy 4S H740 5,0 4,0 5,0 2,7 2,6 3,2 1,8 2,5
Letná pneumatika 5,5 1,4 2,0 5,5 4,0 - 2,8 -
Zimná pneumatika 3,6 3,6 2,1 2,4 2,8 - 2,5 -

Metodiku ADACu sme si vysvetlili v predchádzajúcich testoch. Ako môžete vidieť, priemernú známku "uspokojivý" dostali iba pneumatiky Michelin a Vredestein. Ostatné dostali horšiu známku "dostatočná" a pneumatiky Bridgestone a Hankook dokonca v teste prepadli. Bridgestone nezvládol test na snehu, Hankook potom na vode. ADAC pre porovnanie pridal ešte priemerné výsledky kvalitných letných a zimných pneumatík.

Víťazný Michelin CrossClimate prišiel o lepší výsledok kvôli vlastnostiam na snehu, oproti tomu Goodyear Vector 4 Season si skazil celkové hodnotenie zlými vlastnosťami na suchu. Ale opäť záleží na tom, aké vlastnosti preferujete. Test ADACu berte skôr ako informáciu o silných a slabších stránkach jednotlivých modelov pneumatík.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY