vytisknout velikost písma Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Celoročné pneumatiky musia mať označenie M + S, aby ste ich u nás mohli používať aj v zime. Test ukázal, že na suchu celoročné pneumatiky nijako skvelo nefungujú. Pneumatiky Bridgestone a Hankook v teste prepadli
Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Spolu s aktuálnymi testami zimných pneumatík s rozmerom 185/65 R15 a tiež 225/45 R17 priniesol nemecký autoklub ADAC aj nový test celoročných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 a rýchlostnom indexe V (do 240 km/h).

Celoročné pneumatiky získavajú na obľube. Môže za to predovšetkým miernejší charakter posledných zím a tiež fakt, že motoristi ušetria za sezónne prezúvanie.

Na našom trhu celoročné pneumatiky vyhovujú dikcii zákona pre "povinné" zimné pneumatiky, ak je na nich uvedený symbol M + S (mud and snow, blato a sneh). Nemecký autoklub ADAC sa na takéto pneumatiky dostupné aj na našom trhu pozrel a testoval ich rovnako ako zimné pneumatiky. Podrobil ich teda rovnakým skúškam na suchu, vode, snehu i ľade. A ako to dopadlo?

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotřeba opotřebení
Michelin CrossClimate 3,4 2,2 2,5 3,4 2,3 2,7 1,6 1,5
Vredestein Quadrac 5 3,4 3,4 3,4 2,8 2,4 2,9 1,8 2,0
Nokian Weatherproof 3,8 3,8 2,9 1,8 2,9 2,8 2,2 2,5
Goodyear Vector 4 Season Gen 2 3,9 3,9 2,5 2,1 2,3 2,7 2,1 2,0
Pirelli Cinturato All Season 3,9 3,8 3,1 3,9 2,3 3,1 2,0 2,0
Bridgestone A001 4,9 4,2 2,8 4,9 2,9 3,3 2,8 2,5
Hankook Kinergy 4S H740 5,0 4,0 5,0 2,7 2,6 3,2 1,8 2,5
Letná pneumatika 5,5 1,4 2,0 5,5 4,0 - 2,8 -
Zimná pneumatika 3,6 3,6 2,1 2,4 2,8 - 2,5 -

Metodiku ADACu sme si vysvetlili v predchádzajúcich testoch. Ako môžete vidieť, priemernú známku "uspokojivý" dostali iba pneumatiky Michelin a Vredestein. Ostatné dostali horšiu známku "dostatočná" a pneumatiky Bridgestone a Hankook dokonca v teste prepadli. Bridgestone nezvládol test na snehu, Hankook potom na vode. ADAC pre porovnanie pridal ešte priemerné výsledky kvalitných letných a zimných pneumatík.

Víťazný Michelin CrossClimate prišiel o lepší výsledok kvôli vlastnostiam na snehu, oproti tomu Goodyear Vector 4 Season si skazil celkové hodnotenie zlými vlastnosťami na suchu. Ale opäť záleží na tom, aké vlastnosti preferujete. Test ADACu berte skôr ako informáciu o silných a slabších stránkach jednotlivých modelov pneumatík.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY