vytisknout velikost písma Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Celoročné pneumatiky musia mať označenie M + S, aby ste ich u nás mohli používať aj v zime. Test ukázal, že na suchu celoročné pneumatiky nijako skvelo nefungujú. Pneumatiky Bridgestone a Hankook v teste prepadli
Test celoročných pneumatík 205/55 R16 V: Na suchu sú skoro nanič

Spolu s aktuálnymi testami zimných pneumatík s rozmerom 185/65 R15 a tiež 225/45 R17 priniesol nemecký autoklub ADAC aj nový test celoročných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 a rýchlostnom indexe V (do 240 km/h).

Celoročné pneumatiky získavajú na obľube. Môže za to predovšetkým miernejší charakter posledných zím a tiež fakt, že motoristi ušetria za sezónne prezúvanie.

Na našom trhu celoročné pneumatiky vyhovujú dikcii zákona pre "povinné" zimné pneumatiky, ak je na nich uvedený symbol M + S (mud and snow, blato a sneh). Nemecký autoklub ADAC sa na takéto pneumatiky dostupné aj na našom trhu pozrel a testoval ich rovnako ako zimné pneumatiky. Podrobil ich teda rovnakým skúškam na suchu, vode, snehu i ľade. A ako to dopadlo?

pneumatika známka sucho mokro sneh ľad hluk spotřeba opotřebení
Michelin CrossClimate 3,4 2,2 2,5 3,4 2,3 2,7 1,6 1,5
Vredestein Quadrac 5 3,4 3,4 3,4 2,8 2,4 2,9 1,8 2,0
Nokian Weatherproof 3,8 3,8 2,9 1,8 2,9 2,8 2,2 2,5
Goodyear Vector 4 Season Gen 2 3,9 3,9 2,5 2,1 2,3 2,7 2,1 2,0
Pirelli Cinturato All Season 3,9 3,8 3,1 3,9 2,3 3,1 2,0 2,0
Bridgestone A001 4,9 4,2 2,8 4,9 2,9 3,3 2,8 2,5
Hankook Kinergy 4S H740 5,0 4,0 5,0 2,7 2,6 3,2 1,8 2,5
Letná pneumatika 5,5 1,4 2,0 5,5 4,0 - 2,8 -
Zimná pneumatika 3,6 3,6 2,1 2,4 2,8 - 2,5 -

Metodiku ADACu sme si vysvetlili v predchádzajúcich testoch. Ako môžete vidieť, priemernú známku "uspokojivý" dostali iba pneumatiky Michelin a Vredestein. Ostatné dostali horšiu známku "dostatočná" a pneumatiky Bridgestone a Hankook dokonca v teste prepadli. Bridgestone nezvládol test na snehu, Hankook potom na vode. ADAC pre porovnanie pridal ešte priemerné výsledky kvalitných letných a zimných pneumatík.

Víťazný Michelin CrossClimate prišiel o lepší výsledok kvôli vlastnostiam na snehu, oproti tomu Goodyear Vector 4 Season si skazil celkové hodnotenie zlými vlastnosťami na suchu. Ale opäť záleží na tom, aké vlastnosti preferujete. Test ADACu berte skôr ako informáciu o silných a slabších stránkach jednotlivých modelov pneumatík.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY