vytisknout velikost písma Test BMW X6 xDrive50i: Úspešný navzdory kritike

Nepoznám žiadne iné auto, ktoré by tak rozčuľovalo svoje okolie. Lenže napriek kritike má tento model na konte vyše štvrť milióna predaných exemplárov. Nie je dôvod, aby zostalo len pri jednej generácii. Tú novú, v poradí druhú, sme vyskúšali v zatiaľ vrcholnej verzii s benzínovým osemvalcom pod kapotou.
Test BMW X6 xDrive50i: Úspešný navzdory kritike
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Dizajn: Svoju veľkosť maskuje
  2. Interiér priestranný, kým sa nepozriete do tabuliek, Chcelo by sa povedať dokonalý, ale...
  3. Ako bude asi jazdiť X6 M?, Z diaľníc až do mesta
  4. Veľmi zaujímavá kúpa?, Verdikt, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Škaredé, obludné, zbytočné, nezmyselné, predražené a neviem, aké ešte. Teda aby som bol úprimný, ako tak pátram v pamäti, nemôžem si vybaviť moment, kedy by som od niekoho počul niečo ako "BMW X6? Super, fakt pekné auto ..." Na koncepciu, ktorú BMW oficiálne označuje ako Sport Activity Vehicle nadávajú snáď úplne všetci. Lenže on to napriek tomu predajný prepadák nie je. Život je plný paradoxov.

Keď BMW v júni minulého roka novú generáciu modelu X6 predstavilo, v tlačovej správe uviedlo informáciu, že druhé vydanie bude nadväzovať na viac ako 250 000 predaných automobilov. Už v mnohých prípadoch sa potvrdilo, že jedna vec sú internetové diskusie, veľakrát aj všeobecne prevládajúci názor medzi novinármi, ale druhá a úplne iná vec je realita. Typickejší príklad ako BMW X6 vlastne asi nenájdeme.

Či sa nám to páči, alebo nie, tento model predstavuje zásah do čierneho, ak nie priamo predajný hit. Nemožno sa preto čudovať, že v BMW úplne samozrejme uviedli na trh druhú generáciu, ktorá (opäť sa chce dodať "celkom samozrejme") vyzerá dosť podobne, ako tá predchádzajúca. Víťazný tím sa predsa nemení.

_DSC0861.JPG P90089323.jpg
Druhá generácia BMW X6 dostala výraznejšie blatníky a nové prelisy na dvere, základ ale zostal prakticky nezmenený. 

Recept, podľa ktorého nová X6 vznikla, je úplne rovnaký, ako to bolo pri prvej generácie. V BMW inžinieri vzali súčasné vydanie X5, ktoré upravili, nasadili karosériu riadne prifúknutého kupé a výsledok bol na svete.

Mimochodom X5 a X6 majú identický rázvor náprav, ktorý je navyše zhodný s tým, čo ponúkala odstupujúca generácia. V porovnaní s ňou je novinka o 32 mm dlhšia, o päť milimetrov širšia a o štyri milimetre nižšia. No, čo do základných rozmerov sa toho naozaj veľa nezmenilo.

Z všeobecných údajov môžeme ešte pridať napríklad fakt, že druhá generácia X6 schudla o 40 kg, prípadne že je až o 22% úspornejšia a ponúkne o desať litrov väčší batožinový priestor.

Dizajn: Svoju veľkosť maskuje

Prezrite si priložené fotky a potom sa spýtajte sami seba, ako veľké to auto asi je? Ako veľké asi môžu byť tá smiešne vyzerajúce kolesá? A ako veľké asi budú tie hranaté koncovky výfuku? BMW X6 má špeciálnu vlastnosť. Aj keď meria takmer päť metrov na dĺžku a dva metre na šírku, na pohľad to nespoznáte. Podľa fotiek nemáte najmenšiu šancu a kým sa vedľa X6 nepostaví nejaké iné auto pre porovnanie, ani v reále neodhadnete, čo je toto za tank.

_DSC0800.JPG IMG_20150215_140109.jpg
Na prvý pohľad nespoznáte, ako veľké toto auto je. Až v kontexte ostatných naplno vynikne, o aký tank sa jedná. 

Tie smiešne vyzerajúce malé kolesá sú devätnásťpalcové, takže nie sú vôbec malé. Tento rozmer je tým najmenším, čo k X6 dostanete bez ohľadu na vybranú motorizáciu. Je zaujímavé, že aj predtým testovaná X4 stála na devätnástkach a aj tam tie kolesá vyzerali ako podstatne menšie. Keby to niekoho zaujímalo, tak koncovky výfuku majú uhlopriečku 27 centimetrov. Áno, sú to poriadne kanóny.

K dizajnu X6 je potrebné dodať ešte jednu vec súvisiacu s X4. Na prvý pohľad nespoznáte, či odomykáte X6 alebo X4. Nie je to žiadna nadsázka alebo preháňanie. Rozdiel medzi týmito autami je asi tak rovnaký, ako keď si v obchode vyberáte topánky a porovnávate veľkosti 40 a 42. Budem úprimný - keď na ceste stretnem novú X6, s istotou nepoznám, či to naozaj X6 je. Som zvedavý, kam až toto zjednocovanie môže zájsť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY