vytisknout velikost písma Test BMW X4 xDrive35i: Varili v Mníchove guláš

"Varila myšička kašičku ....", to určite každý pozná. U BMW sa evidentne týmto inšpirovali. Akurát miesto kaše uvarili poriadny guláš zmiešaný zo všetkého možného a celé to zabalili pod meno X4. Lenže viete čo? Ono to funguje. A nielen predajne.
Test BMW X4 xDrive35i: Varili v Mníchove guláš
Zoznam kapitol
  1. BMW X3 základom, Prvé dojmy: Opäť to isté BMW
  2. Je BMW X4 praktické?, Je BMW X4 pohodlné?
  3. A čo keď sa budem chcieť baviť?, Zobrazovanie náklonov? To je vtip?
  4. Guláš, ktorý chutí, Technické údaje
  5. Fotogaléria

BMW sa pred niekoľkými rokmi pustilo do segmentu, ktorému sa každý druhý smial. Veľmi dobre si spomínam, ako sa vtedy písalo, že sa ľudia od BMW zbláznili, keď chcú dávať dohromady kategórii veľkých SUV a kupé.

Lenže X6 sa prezentovalo rovnako ako napríklad Porsche Cayenne. V médiách sa píše o tom, ako je to celé zle, zákazníci naproti tomu berú showroomy útokom a všetci chcú presne tieto autá. 

Myslieť si môžeme, čo chceme, ale čísla hovoria nekompromisne. BMW X6 má na svojom konte vyše 250 000 predaných automobilov. A to je univerzálny argument, ktorý možno použiť na akúkoľvek kritiku. 

Dalo sa čakať, že BMW nenechá tento úspech ležať len tak ladom. A tak ešte pred uvedením BMW X6 druhej generácie dorazilo menšia X4. Nebudem ďaleko od pravdy, keď napíšem, že ide (minimálne na prvý pohľad) o absolútnu zmenšeninu pôvodného konceptu. Menší brat ponúkajúci to isté, akurát za relatívne nižšiu cenu. Hneď ako sme toto auto uvidel, bola mi jasná jedna vec. X4 je pre automobilku stávka na istotu. Toto bude predajný úspech.

x44.jpgx441.jpg
BMW X4 nadväzuje priamo na BMW X6. V bežnej prevádzke budete mať problém spoznať, kto z tejto dvojice okolo vás práve prešiel. 

Fakticky ide o ďalšiu zmes rôznych segmentov. V mníchovskej kuchyni už uvarili napríklad 3 GT alebo 5 GT. X4 je len ďalší guláš. A mieša toho dohromady toľko, že to snáď ani nemá cenu rozoberať, takže sa radšej pozrime na fakty.

BMW X3 základom

Zjednodušene povedané je X4 športovo ladená X3. Technický základ majú obidve autá rovnaký, zhodujú sa napríklad aj rázvorom náprav, novinka je ale výrazne nižšia. Presne povedané činí rozdiel 36 mm. Avšak pozor, tento rozdiel sa netýka výhradne karosérie, ale svetlej výšky. Aj tú majú obidve autá rovnakú, hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať. Podvozok ponúkne na pomery SUV slušných 204 mm.

x4_39.JPGx4_13.JPG
Techniku ​​daroval model X3. Rovnaký je rázvor náprav, karoséria je v prípade X4 výrazne nižšia. Určite však nejde o malé auto, ako by sa snáď mohlo na pohľad zdať. 

BMW X4 je oproti X3 aj o štrnásť milimetrov dlhšie a cestujúci sedia o dva centimetre nižšie vpredu, respektíve o 28 mm nižšie vzadu. Tlačové správy hovoria rovnako o športovo naladenom podvozku, a to všetko je zavŕšené karosériou tváriacou sa ako kupé. 

Do testu sa nám dostavilo vrcholné benzínové prevedenie xDrive35i s preplňovaným šesťvalcom, s M Paketom a červeným lakom karosérie. Je to presne to isté auto, aké môžete vidieť na plagátoch. 

Keď si všetko spomínané preložíme, zistíme, že by X4 malo byť auto mnohých tvárí. Na jednu stranu to je auto so športovými ambíciami, športovým podvozkom, ktorý ale má na druhú stranu podvozok dosť vysoký na to, že by snáď mohlo aj niečo prejsť v teréne. No ak tomu všetkému tu máme gény z X3, čo je vlastne také klasické a relatívne veľké SUV. Že by X4 bolo aj praktické? Zdá sa, že máme čo testovať.

x4_42.JPGx4_29.JPGTestované "skoro M" dostalo okrem iného agresívny predný nárazník. Bohužiaľ to, čo sa tvári ako veľké nasávacie otvory, je len efektný plast bez ďalšieho významu.

Prvé dojmy: Zase to isté BMW

Nerád by som sa niekoho dotkol, ale momentálne nie je BMW práve dvakrát kreatívne. Keď sa obzriem a zaspomínam na autá tejto značky, ktoré sme za posledných pár mesiacov testovali, musím sa priznať, že mi všetky tak trochu splývajú v jedno. Dizajn aj interiér sa stále opakujú. Je to dobre, alebo to je zle? Asi na tom nakoniec nezáleží, pretože je to skrátka fakt. A ten je opäť podložený predajnými číslami. BMW sa drží overenej praxe, čo je samozrejme logické. 

Nevýhodou je, že sú si autá navzájom podobné. BMW má veľmi širokú ponuku a dôkladne vypĺňa medzery na trhu. S tým sa potom rozdiely zmenšujú. Pekne to demonštruje práve rada 3 Touring, 3 GT, X3 a X4. U posledného menovaného navyše platí, že je na prvý pohľad skoro rovnaký ako jeho väčší súrodenec X6. 

Prvé myšlienky sa preto nemohli nemotať okolo toho, že som rovnaké auto už testoval. Okrem dizajnu vás v tom utvrdí aj interiér. Toto usporiadanie sme skúšali toľkokrát, že vás rovno odkážem do sekcie testov BMW, kde si môžete vybrať skoro čokoľvek a budete vedieť, o čom je dnes reč. Jedným dychom ale musím dodať, že "zase to isté BMW" zároveň znamená opäť veľmi dobre spracovaný interiér, prehľadne rozmiestnené ovládače alebo napríklad výborný systém iDrive. Ale to už poznáme.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY