vytisknout velikost písma Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Koniec leta, letisková plocha, nad ktorou sa trasie vzduch, a uprostred toho stojí vrčiace BMW M4 so stiahnutou strechou. Sú veci, ktoré vás jednoducho zahrejú na duši...
Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Prvé stretnutie
  2. Smer letisko, V priamke neuveriteľne rýchle
  3. Zrodený pre jazdu bokom
  4. Deň druhý: okreska
  5. Je vám zima?, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Tento spôsob zimy sa mi zdá trochu nešťastný. Teploty dosť nízke na to, aby vám vonku bolo chladno, ale nie tak nízke, aby konečne napadol sneh a človek si mohol užiť zimné radovánky, ako sa nám to pošťastilo pred pár rokmi s Porsche 911 Carrera 4S. Ale viete čo? Už od konca augusta schovávame presne pre túto príležitosť auto, ktoré by vám mohlo zdvihnúť náladu, ktoré jednoducho zahreje na duši - BMW M4 Cabrio.

O novej generácii M3/M4 toho bolo napísané naozaj veľa a veľa som o tomto aute tiež čítal. Moje očakávania preto neboli vôbec malé. Teda presnejšie povedané som sa na test dosť tešil, takže som hneď o desiatej dopoludní (skôr to nešlo) naklusal do BMW, vyzdvihol kľúče a zamieril do podzemnej garáže. Testovacie autá bývajú rozmiestnené tak rôzne po garáži, takže namiesto obchádzania som naslepo stláčal diaľkové ovládanie, za rohom sa ozvalo typické cvaknutie centrálneho zamykania a zasvietili sa svetlá. Takže to je ono - kabrio, ktoré má pod kapotou výkon 431 koní, kabrio, ktoré dá stovku za 4,4 s, kabrio, ktoré svojou rýchlosťou strčí do vrecka kde koho...

bmw_m4_071.JPGbmw_m4_072.JPGNová generácia M3 / M4 sa podarila. Od prvého pohľadu viete, čo je zač. Takže "dobrý deň" a nastupujeme.

Nezostáva než otvoriť bezrámové dvere, najlepšie tak, aby som ich hneď neodrel o stenu (priestoru okolo auta na rozdávanie fakt nie je) a naštartovať. Šesťvalec naskočí tak zlovestne, ako keby ste ho zobudili, keď bol práve v tej najtvrdšej fáze spánku, čo sa rozlieha po celej garáži. Rýchlo sa ale umúdri a za príjemného vrčania garáž opúšťame.

Prvé stretnutie

Súčasná generácia BMW M3 / M4 sa mi veľmi páči. Podľa môjho skromného názoru síce rôzne doplnky z programu M Performance pre obyčajné motorizácie a rôzne M pakety nakoniec trochu zničili dizajnové kúzlo vrcholných BMW, ale to vás toľko zaujímať nemusí. Predovšetkým pohľad na prednú časť dáva jasne najavo, že sa tu nebudeme hrať na športové auto. Poriadne diery v nárazníku, hrče na kapote, štyri koncovky výfuku vzadu, obrovské kotúče, vytiahnuté blatníky. Toto nie je nejaká náhražka s dieselom pod kapotou, toto je čistokrvný športový automobil.

bmw_m4_070.JPGbmw_m4_063.JPG
Nárazník s naozaj funkčnými otvormi, prifúknutá kapota, štyri koncovky výfuku... Kdeže, toto auto sa nehrá na športiak ako niektorými inými prvkami od M Performance dozdobené BMW. 

A pristane mu to ako so strechou, tak bez strechy. No dobre, bez strechy mu to pristane o niečo viac. Ani neviem prečo, ale mal som za to, že strecha bude plátená. To je samozrejme omyl. Strecha je plechová a zložená z troch dielov. Na manipuláciu potrebujete dvadsať sekúnd a môžete pritom ísť maximálne 18 km/h.

Prvý dojem zvláda M4 Cabrio výborne, ale usadnutie do interiéru by snáď mohlo byť pre niekoho aj sklamaním. Iste, je tu perfektná koža, vynikajúce spracovanie, všetko tak, ako má byť. Lenže fakt, že sedíte v rakete, ktorá prišla o strechu, vám pripomenie snáď len malé logo na volante, príjemne tvarované sedačky a karbónové dekory. Všetko ostatné vyzerá rovnako, ako si to pamätám z testov mnohých iných BMW. Je to tak správne, alebo to je naopak zle?

bmw_m4_018.JPGbmw_m4_035.JPG
Športový volant, športové sedačky, nejaká tie logá a? A už nič. Jeden by povedal, že interiér je taký štandardný. Ergonómii však nebudete chcieť nič vytýkať. 

Ergonómii nie je čo vytknúť, volant skvele padne do ruky, na pozíciu za volantom nemožno povedať nič zlé a ak budete chcieť skúšať potenciál M4 na viac ako päťdesiat percent, nič iné vás vlastne ani zaujímať nemusí. Takže áno, je to takto správne. Ide predsa o športové auto.

A ide aj o štvormiestny kabriolet. Ak automaticky považujete zadné miesta za zbytočné, ako som to robil ja, ste na omyle. Zbytočné nie sú, je tu naopak prekvapivo dosť priestoru aj pre vyššie postavy a to aj v prípade, kedy nebudete mať strechu zloženú. Keby to snáď niekoho zaujímalo, tak kufor ponúkne objem až 370 litrov. Ak strechu zložíte, scvrkne sa jeho objem na 220 litrov. Ale aj s tým sa dá prežiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY