vytisknout velikost písma Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?

Koniec leta, letisková plocha, nad ktorou sa trasie vzduch, a uprostred toho stojí vrčiace BMW M4 so stiahnutou strechou. Sú veci, ktoré vás jednoducho zahrejú na duši...
Test BMW M4 Cabrio: Je vám zima?
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Prvé stretnutie
  2. Smer letisko, V priamke neuveriteľne rýchle
  3. Zrodený pre jazdu bokom
  4. Deň druhý: okreska
  5. Je vám zima?, Technické údaje
  6. Fotogaléria

Tento spôsob zimy sa mi zdá trochu nešťastný. Teploty dosť nízke na to, aby vám vonku bolo chladno, ale nie tak nízke, aby konečne napadol sneh a človek si mohol užiť zimné radovánky, ako sa nám to pošťastilo pred pár rokmi s Porsche 911 Carrera 4S. Ale viete čo? Už od konca augusta schovávame presne pre túto príležitosť auto, ktoré by vám mohlo zdvihnúť náladu, ktoré jednoducho zahreje na duši - BMW M4 Cabrio.

O novej generácii M3/M4 toho bolo napísané naozaj veľa a veľa som o tomto aute tiež čítal. Moje očakávania preto neboli vôbec malé. Teda presnejšie povedané som sa na test dosť tešil, takže som hneď o desiatej dopoludní (skôr to nešlo) naklusal do BMW, vyzdvihol kľúče a zamieril do podzemnej garáže. Testovacie autá bývajú rozmiestnené tak rôzne po garáži, takže namiesto obchádzania som naslepo stláčal diaľkové ovládanie, za rohom sa ozvalo typické cvaknutie centrálneho zamykania a zasvietili sa svetlá. Takže to je ono - kabrio, ktoré má pod kapotou výkon 431 koní, kabrio, ktoré dá stovku za 4,4 s, kabrio, ktoré svojou rýchlosťou strčí do vrecka kde koho...

bmw_m4_071.JPGbmw_m4_072.JPGNová generácia M3 / M4 sa podarila. Od prvého pohľadu viete, čo je zač. Takže "dobrý deň" a nastupujeme.

Nezostáva než otvoriť bezrámové dvere, najlepšie tak, aby som ich hneď neodrel o stenu (priestoru okolo auta na rozdávanie fakt nie je) a naštartovať. Šesťvalec naskočí tak zlovestne, ako keby ste ho zobudili, keď bol práve v tej najtvrdšej fáze spánku, čo sa rozlieha po celej garáži. Rýchlo sa ale umúdri a za príjemného vrčania garáž opúšťame.

Prvé stretnutie

Súčasná generácia BMW M3 / M4 sa mi veľmi páči. Podľa môjho skromného názoru síce rôzne doplnky z programu M Performance pre obyčajné motorizácie a rôzne M pakety nakoniec trochu zničili dizajnové kúzlo vrcholných BMW, ale to vás toľko zaujímať nemusí. Predovšetkým pohľad na prednú časť dáva jasne najavo, že sa tu nebudeme hrať na športové auto. Poriadne diery v nárazníku, hrče na kapote, štyri koncovky výfuku vzadu, obrovské kotúče, vytiahnuté blatníky. Toto nie je nejaká náhražka s dieselom pod kapotou, toto je čistokrvný športový automobil.

bmw_m4_070.JPGbmw_m4_063.JPG
Nárazník s naozaj funkčnými otvormi, prifúknutá kapota, štyri koncovky výfuku... Kdeže, toto auto sa nehrá na športiak ako niektorými inými prvkami od M Performance dozdobené BMW. 

A pristane mu to ako so strechou, tak bez strechy. No dobre, bez strechy mu to pristane o niečo viac. Ani neviem prečo, ale mal som za to, že strecha bude plátená. To je samozrejme omyl. Strecha je plechová a zložená z troch dielov. Na manipuláciu potrebujete dvadsať sekúnd a môžete pritom ísť maximálne 18 km/h.

Prvý dojem zvláda M4 Cabrio výborne, ale usadnutie do interiéru by snáď mohlo byť pre niekoho aj sklamaním. Iste, je tu perfektná koža, vynikajúce spracovanie, všetko tak, ako má byť. Lenže fakt, že sedíte v rakete, ktorá prišla o strechu, vám pripomenie snáď len malé logo na volante, príjemne tvarované sedačky a karbónové dekory. Všetko ostatné vyzerá rovnako, ako si to pamätám z testov mnohých iných BMW. Je to tak správne, alebo to je naopak zle?

bmw_m4_018.JPGbmw_m4_035.JPG
Športový volant, športové sedačky, nejaká tie logá a? A už nič. Jeden by povedal, že interiér je taký štandardný. Ergonómii však nebudete chcieť nič vytýkať. 

Ergonómii nie je čo vytknúť, volant skvele padne do ruky, na pozíciu za volantom nemožno povedať nič zlé a ak budete chcieť skúšať potenciál M4 na viac ako päťdesiat percent, nič iné vás vlastne ani zaujímať nemusí. Takže áno, je to takto správne. Ide predsa o športové auto.

A ide aj o štvormiestny kabriolet. Ak automaticky považujete zadné miesta za zbytočné, ako som to robil ja, ste na omyle. Zbytočné nie sú, je tu naopak prekvapivo dosť priestoru aj pre vyššie postavy a to aj v prípade, kedy nebudete mať strechu zloženú. Keby to snáď niekoho zaujímalo, tak kufor ponúkne objem až 370 litrov. Ak strechu zložíte, scvrkne sa jeho objem na 220 litrov. Ale aj s tým sa dá prežiť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY