vytisknout velikost písma Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale je to stále BMW!

Má len štyri valce, ale ponúka 218 koní, pohon všetkých kolies a slušnú spotrebu. To je nové BMW 525d xDrive s karosériou Touring.
Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale je to stále BMW!
Zoznam kapitol
  1. Návrat k decentnejším líniám, Ponuka verzií
  2. Skúsený voz, V znamení M Sport, Kľudné sebavedomie
  3. Povedomý interiér, Batožinový priestor tak akurát
  4. Ten pocit…, V hlavnej úlohe ekológia, Poďme na cesty
  5. Štvorkolka na spôsob BMW, A vystupujeme, Technické údaje, Nameraná hodnota
  6. Fotogaléria (147x foto)

Návrat k decentnejším líniám

Súhra okolností zariadila, že tento týždeň by sme pokojne mohli nazvať týždňom BMW xDrive. V testoch sme vám totiž predstavili najprv BMW 650i xDrive Gran Coupé, nasledoval sedan BMW 320d xDrive a teraz pre vás máme BMW 525d xDrive Touring. Tri autá jednej značky, každé pre úplne iných zákazníkov, napriek tomu snáď u žiadneho z nich nie je pochýb o tom, z brán akej automobilky vyšli.

P1140669.JPGP1140707.JPGP1140704.JPG
BMW 525d xDrive Touring

Aktuálna generácia sedanu vyššej strednej triedy BMW 5 (F10) sa predstavila na sklone roku 2009 a v zápätí ho na trhoch doplnila praktickejšia verzia kombi (F11) s tradičným označením Touring. Oproti predchádzajúcej "bangleovskej" generácii E60, na ktorej vzhľad si rad zástancov značky dodnes nezvykol, pôsobí trochu elegantnejším, hoci možno konzervatívnejším dojmom. Po štylistickej stránke má F10/F11 bližšie skôr ku staršej generácii E39.

V priebehu roku 2011 sa rozbehla obmena palety pohonných jednotiek, ktoré priniesla hlavne zážihové i vznetové preplňované štvorvalce zamerané na spotrebu. Ofenzíva modelov s pohonom všetkých kolies xDrive potom priniesla aj BMW 525d xDrive Touring, ktorú vidíte na priložených snímkach a ktorá prešla naším najnovším testom.

Ponuka verzií

V súčasnosti je modelový rad BMW 5 Touring (F11) k dostaniu s niekoľkými štvor a šesťvalcovými motormi dodávanými v rôznych stupňoch. Začnime tými zážihovými. Verzia 520i a 528i majú dvojlitrové štvorvalce N20 s výkonom 184, resp. 245 koní (135/180 kW) a 530i s radovým šesťvalcom N53 s objemom 3,0 l zostáva v súčasnosti jedinou "päťkou" s atmosférickým plnením.

P1140682.JPGP1140695.JPGP1140696.JPG
Verziee 520d a 525d majú vznetový štvorvalec 2,0 l TwinPower

Náročnejším požiadavkám vyhovie preplňovaný trojliter N55 pre 535i s výkonom 306 koní (225 kW), prípadne osemvalec N63 s objemom 4,4 la výkonom 407 koní (300 kW). Základom ponuky dieselov je dvojliter TwinPower s turbodúchadlom typu twin-scroll. Ide o jediné dúchadlo s náhonom vedeným dvomi samostatnými vetvami (jedna pre dva valce) až k lopatkovému kolesu.

Konštrukcia týchto oddelených nábehov spolu s klapkami a tryskami potom umožňuje presnejšie hospodárenie s masou výfukových plynov, z čoho ťaží predovšetkým rýchlosť odozvy motora na zošliapnutie plynového pedálu. Štvorvalce TwinPower sa dodávajú vo verziách 520d a 525d s výkonom 184 a 218 koní (135, resp. 160 kW).

Voľbou pre náročnejších, avšak na spotrebu zameraných vodičov je potom trojlitrové šesťvalce verzií 530d a 535d s výkonmi 258, resp. 313 koní (190/230 kW). Skutočnou špičkou je potom medzi vznetovými verziami model BMW M550d xDrive Touring s trochu bizarným, trojnásobne preplňovaným trojlitrom, ktorý dosahuje výkon plných 381 koní (280 kW), avšak v priemere by mal podľa trochu nadsadeného tvrdenia výrobcu vykázať priemernú spotrebu len 6,4 l / 100 km.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY