vytisknout velikost písma Test BMW 520d xDrive Sedan: manažérska voľba

Vyskúšali sme tentoraz jednu z lacnejších verzií BMW radu 5 (F10). Môže ísť o variant pre tých, ktorí doteraz jazdili Passatmi.
Test BMW 520d xDrive Sedan: manažérska voľba
Zoznam kapitol
  1. Stojí za úvahu, Ponuka verzií, Testované vozidlo
  2. Čo znamená M Sport?, Za volantom, Odveká otázka priestoru
  3. Na ceste, „Sport“…
  4. Rozhrešenie, Technické údaje, Namerané hodnoty
  5. Fotogaléria (118x foto)

Stojí za úvahu

Model BMW 520d xDrive je cenovo najdostupnejšou verziou aktuálneho radu 5 pre tých, ktorí trvajú na pohone všetkých kolies. Dvojlitrový motor TwinPower Turbo dosahuje výkon 184 koní (135 kW), ale v ponuke je aj slabšie prevedenie 518d s rovnakým vznetovým štvorvalcom, avšak výkonom zníženým na 143 koní (105 kW) a bez možnosti pohonu všetkých kolies xDrive.

IMG_2758.JPGIMG_2768.JPGIMG_2785.JPG
Vyskúšali sme sedan BMW 520d xDrive, najdostupnejšiu päťku s pohonom všetkých kolies

BMW 520d xDrive začína na sume 43 479 eur, čo nie je cena úplne nezaujímavá. Napríklad aspoň v hrubých rysoch porovnateľný Volkswagen Passat 2,0 TDI s výbavou Highline, motorom 2,0 TDI/130 kW, pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou začína podľa aktuálneho cenníka na 33 tisícoch, a to už nie je oproti uvedenému BMW až tak zásadný rozdiel. Takže ak vám práve dobieha leasing na Passate, skúste sa zamyslieť, či nie je čas na zásadnú životnú zmenu...

Ale porovnanie s Passatom nie je práve tým najšikovnejším začiatkom testu BMW, takže to berte ako malú odbočku a začnime od začiatku. Aktuálne generácia sedanu vyššej strednej triedy BMW 5 (F10) sa predstavila na prelome roku 2009 a vzápätí ho na trhoch doplnila praktickejšia verzia kombi (F11) s tradičným označením Touring. Oproti predchádzajúcej "bangleovskej" generácii BMW radu 5 E60, na ktorej vzhľad si rad zástancov značky dodnes nezvykol, pôsobí trochu elegantnejším, hoci možno konzervatívnejším dojmom.

Ponuka verzií

V priebehu roku 2011 sa rozbehla obmena palety pohonných jednotiek, ktorá priniesla hlavne na spotrebu zamerané preplňované štvorvalce, zážihové i vznetové. Postupná ofenzíva modelov s pohonom všetkých kolies xDrive potom dala vzniknúť aj teraz skúšanému sedanu 520d xDrive, ktorý je dostupný výhradne v kombinácii so samočinnou prevodovkou. Presne pred rokom potom podstúpili všetci členovia rodiny 5 facelift, ktorý sme okúsili napríklad pri teste BMW 535d Gran Turismo.

IMG_2761.JPGIMG_2763.JPGIMG_2773.JPG
LED svetlomety / lamely pred chladičim / M Sport paket

Model BMW radu 5 je v súčasnosti k dispozicii s karosériou sedan a kombi, pričom typ 5 GT stojí trochu mimo, lebo má po technickej stránke bližšie skôr k "sedmičke". Zážihové štvorvalce 2,0 l sú v ponuke vo výkonnostných verziách 135 a 180 kW (520i, resp. 528i), šesťvalce 3,0 l s výkonmi 225 a 250 kW (535i a ActiveHybrid 5) a ponuku korunuje osemvalec 4,4 l/330 kW (550i), samozrejme špičkové BMW M5 s výkonom 412 kW stojí trochu inde.

Čo sa nafty týka, sú v predaji vlastne len dva motory. Štvorvalec 2,0 l má verzie 105, 135 a 160 kW (518d, 520d a 525d) a šesťvalec 3,0 l potom 190, 230 a 280 kW (530d, 535d a M550d). Prevodovky sú samočinné, ale slabšia verzia môžete mať (zatiaľ stále) s manuálom, pohon všetkých kolies BMW xDrive sa ponúka k typom 528i, 535i, 550i, 520d, 525d, 530d, 535d a M550d (u neho štandardom).

Testované vozidlo

K testu sme prevzali sedan BMW 520d xDrive sa štandardnou, nemetalickou a bezpríplatkovou bielou farbou, ktorá v dobe trvale rastúcej obľuby tohto odtieňa nevyzerá úplne zle. Pri konfigurácii tohto auta tentoraz u BMW držali rozum na uzde, napriek tomu cenníkovú cenu navýšili príplatkovou výbavou o takmer 14 tisíc eur. Po odpočítaní paketu Joy ale cena vozidla na snímkach zostala na celkom rozumných 51 271 eur.

Z najdôležitejších prvkov príplatkovej výbavy spomeňme predovšetkým paket M Sport s osemnásťpalcovými ráfikmi, anatomickými prednými sedadlami, sadou aerodynamických prvkov, športovým volantom alebo antracitovou stropnicou, adaptívne svetlomety LED, všetky spätné zrkadlá so stmievaním, digitálny prístrojový štít, paket Advantage s vyhrievaním sedadiel alebo predozadným parkovacím asistentom a paket Business pridávajúci napríklad navigáciu Professional a rozšírené možnosti palubnej konektivity.

BMW 520d xDrive Sedan
Rok výroby2014
Cena testovaného vozidla (s DPH)51 270 eur
Cena základného prevedenia (s DPH)36 733 eur
  
Výbava 
Posilňovač riadeniaÁno
Airbagy6x
El. riadenie podvozkuABS, EBD, DSC
Centrálne zamykanieÁno
El. ovládanie okienÁno, 4x, aut.
El. ovládanie zrkadielÁno vr. vyhrievania a priklápania
Čalúnenietextil/koža
Výškovo nastaviteľné sedadlo šoféraAno, el.
Nastaviteľná bedrová opierkaNie
Nastaviteľný volantÁno, výškovo aj pozdĺžne
Zadné operadláDelené a sklopné
TempomatÁno
KlimatizáciaÁno, aut., dvojzónová
AutorádioCD, MP3, AUX, USB
BluetoothÁno
NavigáciaÁno
Predné hmlovkyÁno
Nárazníky vo farbe vozidlaÁno
Zliatinové diskyÁno
Xenónové svetlometyNie (LED)
Denné svietenieÁno, LED
Palubnný počítačÁno
Kožený poťah volantuÁno
Vyhrievané sedadláÁno
Vyhrievaný volantNie
Parkovací asistentÁno, vpredu i vzadu
Štart/stop systémÁno
MetalízaNie
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY