vytisknout velikost písma Test BMW 435i: GT ako sa patrí

Trojka s karosériou kupé si vyslúžila spolu s kabrioletom samostatné postavenie. Ak bol hlavným dôvodom vzhľad, potom urobili mníchovskí správne rozhodnutie. Toto kupé je po stránke designu veľmi, ale naozaj veľmi podarené.
Test BMW 435i: GT ako sa patrí
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Je špeciálne?
  2. Počty, Stále rovnaká pesnička
  3. Motor hlavnou zbraňou, Lenže ono to športové nie je
  4. Volanie diaľok, GT ako sa patrí, Technické údaje
  5. Fotogaléria

BMW usilovne pracuje na kompletnej postupke. Celkom dlhú dobu k jej skompletizovaniu nebolo ďaleko, lenže chýbala štvorka. Tá sa nám ukázala ako koncept prvýkrát pred rokom na autosalóne v Detoritu, aby sa o pár mesiacov neskôr (presne povedané v polovici júna 2013) s definitívnou platnosťou odhalila širokej verejnosti. Na rozdiel od minulosti už teda v ponuke nehľadajme model 3 Coupe, súčasnosť nesie označenie 4.

Dôvody? Štvorka má byť špeciálny automobil. Vlastne v BMW použili rovnakú taktiku, akú pred rokmi aplikovalo Subaru na svoje vrcholné STI, z ktorého namiesto Imprezy WRX STI urobili nový model označený jednoducho ako WRX STI. A podobných prípadov by sme v histórii našli viac (viď. napríklad Toyota Verso).

bmw435_20.JPGbmw435_19.JPG
Kupé je oproti sedanu výrazne nižšie a širšie. Nechýbajú ani bezrámové dvete. 

Je špeciálne?

Na úvod sa ponúka jednoduchá otázka: Aká je realita ? Je štvorka naozaj tak špeciálna? Nemám vo zvyku príliš rozpisovať dizajn, ale tu sa zrejme patrí urobiť výnimku. Môžete a nemusíte so mnou súhlasiť, avšak som toho názoru, že sa štvorkové BMW veľmi podarilo. U modelov tejto značky mi poslednou dobou začína vadiť jednotvárnosť, s ktorou prichádza jeden za druhým a vždy sa vzhľadovo opakuje to isté, ale v kupé akoby známe tvary dostali svoje maximálne naplnenie.

Ako sme písali už skôr (a ako je v BMW poslednej dobe zvykom) , na trh dorazila štvorka rovno v niekoľkých prevedeniach. Záujemca môže zvoliť Sport Line, Modern Line, Luxury Line alebo prípadne najostrejšie vyzerajúci M Sport Paket, čo bol náš prípad. Auto vďaka tomu dostalo agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, sem tam sa na karosérii objavuje logo M... Stará známa pesnička. Ale znova sa budem opakovať, nič to nemení na fakte, že je testovaná konfigurácia veľmi atraktívna. Súdiac podľa reakcií okoloidúcich nie som jediný, kto si to myslí.

bmw435_12.JPGbmw435_15.JPG
Športový M paket pridá agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, občas zahliadnete na karosérii písmeno M... Celok vyzerá dohromady výborne.

Takže, aby som odpovedal na otázku, štvorkové kupé špeciálne je. Svojim dizajnom rozhodne áno. Je elegantné, má krásnu siluetu, je vyvážené, vyzerá agresívne a od pohľadu sľubuje čertovsky zaujímavú jazdu. Škoda, že realita nie je tak ostrá (obzvlášť, keď na veku kufra nájdete označenie 435i), ako na prvý pohľad vyzerá. Áno, do nástupu M3 ide o vrchol ponuky.

Stará známa a značne obohraná pravda hovorí, že nie je všetko zlato, čo sa blyští. Spomínam si, ako som pod článkom, v ktorom sme štvorku prvýkrát predstavovali, čítal rozhorčený komentár na tému, prečo u takého auta sú ešte vôbec vzadu použité klasické žiarovky, prečo tam nie sú diódy. Odpoveď asi tušíme všetci, avšak pri bližšej prehliadke nejde nič, než sucho konštatovať, že žiarovky u takého auta vyzerajú (ospravedlňujem sa za ten výraz) jednoducho hlúp. Tým skôr, keď si uvedomíme, že BMW v blízkej dobe plánuje nasadiť laserová svetla. Naozaj sa absenciou diód vzadu toľko ušetrí?

Uznávam, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potrebuje šetriť jednoducho zamrzí.

V nasledujúcej kapitole sa pozrieme na to, ako veľmi sa štvorka líši od starého trojkového kupé a aké rozdiely nájdeme pri porovnaní so základným sedanom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY