vytisknout velikost písma Test BMW 435i: GT ako sa patrí

Trojka s karosériou kupé si vyslúžila spolu s kabrioletom samostatné postavenie. Ak bol hlavným dôvodom vzhľad, potom urobili mníchovskí správne rozhodnutie. Toto kupé je po stránke designu veľmi, ale naozaj veľmi podarené.
Test BMW 435i: GT ako sa patrí
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Je špeciálne?
  2. Počty, Stále rovnaká pesnička
  3. Motor hlavnou zbraňou, Lenže ono to športové nie je
  4. Volanie diaľok, GT ako sa patrí, Technické údaje
  5. Fotogaléria

BMW usilovne pracuje na kompletnej postupke. Celkom dlhú dobu k jej skompletizovaniu nebolo ďaleko, lenže chýbala štvorka. Tá sa nám ukázala ako koncept prvýkrát pred rokom na autosalóne v Detoritu, aby sa o pár mesiacov neskôr (presne povedané v polovici júna 2013) s definitívnou platnosťou odhalila širokej verejnosti. Na rozdiel od minulosti už teda v ponuke nehľadajme model 3 Coupe, súčasnosť nesie označenie 4.

Dôvody? Štvorka má byť špeciálny automobil. Vlastne v BMW použili rovnakú taktiku, akú pred rokmi aplikovalo Subaru na svoje vrcholné STI, z ktorého namiesto Imprezy WRX STI urobili nový model označený jednoducho ako WRX STI. A podobných prípadov by sme v histórii našli viac (viď. napríklad Toyota Verso).

bmw435_20.JPGbmw435_19.JPG
Kupé je oproti sedanu výrazne nižšie a širšie. Nechýbajú ani bezrámové dvete. 

Je špeciálne?

Na úvod sa ponúka jednoduchá otázka: Aká je realita ? Je štvorka naozaj tak špeciálna? Nemám vo zvyku príliš rozpisovať dizajn, ale tu sa zrejme patrí urobiť výnimku. Môžete a nemusíte so mnou súhlasiť, avšak som toho názoru, že sa štvorkové BMW veľmi podarilo. U modelov tejto značky mi poslednou dobou začína vadiť jednotvárnosť, s ktorou prichádza jeden za druhým a vždy sa vzhľadovo opakuje to isté, ale v kupé akoby známe tvary dostali svoje maximálne naplnenie.

Ako sme písali už skôr (a ako je v BMW poslednej dobe zvykom) , na trh dorazila štvorka rovno v niekoľkých prevedeniach. Záujemca môže zvoliť Sport Line, Modern Line, Luxury Line alebo prípadne najostrejšie vyzerajúci M Sport Paket, čo bol náš prípad. Auto vďaka tomu dostalo agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, sem tam sa na karosérii objavuje logo M... Stará známa pesnička. Ale znova sa budem opakovať, nič to nemení na fakte, že je testovaná konfigurácia veľmi atraktívna. Súdiac podľa reakcií okoloidúcich nie som jediný, kto si to myslí.

bmw435_12.JPGbmw435_15.JPG
Športový M paket pridá agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, občas zahliadnete na karosérii písmeno M... Celok vyzerá dohromady výborne.

Takže, aby som odpovedal na otázku, štvorkové kupé špeciálne je. Svojim dizajnom rozhodne áno. Je elegantné, má krásnu siluetu, je vyvážené, vyzerá agresívne a od pohľadu sľubuje čertovsky zaujímavú jazdu. Škoda, že realita nie je tak ostrá (obzvlášť, keď na veku kufra nájdete označenie 435i), ako na prvý pohľad vyzerá. Áno, do nástupu M3 ide o vrchol ponuky.

Stará známa a značne obohraná pravda hovorí, že nie je všetko zlato, čo sa blyští. Spomínam si, ako som pod článkom, v ktorom sme štvorku prvýkrát predstavovali, čítal rozhorčený komentár na tému, prečo u takého auta sú ešte vôbec vzadu použité klasické žiarovky, prečo tam nie sú diódy. Odpoveď asi tušíme všetci, avšak pri bližšej prehliadke nejde nič, než sucho konštatovať, že žiarovky u takého auta vyzerajú (ospravedlňujem sa za ten výraz) jednoducho hlúp. Tým skôr, keď si uvedomíme, že BMW v blízkej dobe plánuje nasadiť laserová svetla. Naozaj sa absenciou diód vzadu toľko ušetrí?

Uznávam, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potrebuje šetriť jednoducho zamrzí.

V nasledujúcej kapitole sa pozrieme na to, ako veľmi sa štvorka líši od starého trojkového kupé a aké rozdiely nájdeme pri porovnaní so základným sedanom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY