vytisknout velikost písma Test BMW 435i: GT ako sa patrí

Trojka s karosériou kupé si vyslúžila spolu s kabrioletom samostatné postavenie. Ak bol hlavným dôvodom vzhľad, potom urobili mníchovskí správne rozhodnutie. Toto kupé je po stránke designu veľmi, ale naozaj veľmi podarené.
Test BMW 435i: GT ako sa patrí
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Je špeciálne?
  2. Počty, Stále rovnaká pesnička
  3. Motor hlavnou zbraňou, Lenže ono to športové nie je
  4. Volanie diaľok, GT ako sa patrí, Technické údaje
  5. Fotogaléria

BMW usilovne pracuje na kompletnej postupke. Celkom dlhú dobu k jej skompletizovaniu nebolo ďaleko, lenže chýbala štvorka. Tá sa nám ukázala ako koncept prvýkrát pred rokom na autosalóne v Detoritu, aby sa o pár mesiacov neskôr (presne povedané v polovici júna 2013) s definitívnou platnosťou odhalila širokej verejnosti. Na rozdiel od minulosti už teda v ponuke nehľadajme model 3 Coupe, súčasnosť nesie označenie 4.

Dôvody? Štvorka má byť špeciálny automobil. Vlastne v BMW použili rovnakú taktiku, akú pred rokmi aplikovalo Subaru na svoje vrcholné STI, z ktorého namiesto Imprezy WRX STI urobili nový model označený jednoducho ako WRX STI. A podobných prípadov by sme v histórii našli viac (viď. napríklad Toyota Verso).

bmw435_20.JPGbmw435_19.JPG
Kupé je oproti sedanu výrazne nižšie a širšie. Nechýbajú ani bezrámové dvete. 

Je špeciálne?

Na úvod sa ponúka jednoduchá otázka: Aká je realita ? Je štvorka naozaj tak špeciálna? Nemám vo zvyku príliš rozpisovať dizajn, ale tu sa zrejme patrí urobiť výnimku. Môžete a nemusíte so mnou súhlasiť, avšak som toho názoru, že sa štvorkové BMW veľmi podarilo. U modelov tejto značky mi poslednou dobou začína vadiť jednotvárnosť, s ktorou prichádza jeden za druhým a vždy sa vzhľadovo opakuje to isté, ale v kupé akoby známe tvary dostali svoje maximálne naplnenie.

Ako sme písali už skôr (a ako je v BMW poslednej dobe zvykom) , na trh dorazila štvorka rovno v niekoľkých prevedeniach. Záujemca môže zvoliť Sport Line, Modern Line, Luxury Line alebo prípadne najostrejšie vyzerajúci M Sport Paket, čo bol náš prípad. Auto vďaka tomu dostalo agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, sem tam sa na karosérii objavuje logo M... Stará známa pesnička. Ale znova sa budem opakovať, nič to nemení na fakte, že je testovaná konfigurácia veľmi atraktívna. Súdiac podľa reakcií okoloidúcich nie som jediný, kto si to myslí.

bmw435_12.JPGbmw435_15.JPG
Športový M paket pridá agresívnejší nárazník, osemnásťpalcové kolesá, občas zahliadnete na karosérii písmeno M... Celok vyzerá dohromady výborne.

Takže, aby som odpovedal na otázku, štvorkové kupé špeciálne je. Svojim dizajnom rozhodne áno. Je elegantné, má krásnu siluetu, je vyvážené, vyzerá agresívne a od pohľadu sľubuje čertovsky zaujímavú jazdu. Škoda, že realita nie je tak ostrá (obzvlášť, keď na veku kufra nájdete označenie 435i), ako na prvý pohľad vyzerá. Áno, do nástupu M3 ide o vrchol ponuky.

Stará známa a značne obohraná pravda hovorí, že nie je všetko zlato, čo sa blyští. Spomínam si, ako som pod článkom, v ktorom sme štvorku prvýkrát predstavovali, čítal rozhorčený komentár na tému, prečo u takého auta sú ešte vôbec vzadu použité klasické žiarovky, prečo tam nie sú diódy. Odpoveď asi tušíme všetci, avšak pri bližšej prehliadke nejde nič, než sucho konštatovať, že žiarovky u takého auta vyzerajú (ospravedlňujem sa za ten výraz) jednoducho hlúp. Tým skôr, keď si uvedomíme, že BMW v blízkej dobe plánuje nasadiť laserová svetla. Naozaj sa absenciou diód vzadu toľko ušetrí?

Uznávam, je to malinká chyba na kráse, ale samotný fakt, že automobilka typu BMW potrebuje šetriť jednoducho zamrzí.

V nasledujúcej kapitole sa pozrieme na to, ako veľmi sa štvorka líši od starého trojkového kupé a aké rozdiely nájdeme pri porovnaní so základným sedanom.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY