vytisknout velikost písma Test BMW 335i xDrive M Performance: kto nešetrí...

BMW M3 novej generácie má svoju premiéru za sebou a chystá sa vstúpiť na trh. Končí tak definitívne tému hľadania vhodných alternatív v podobe Alpiny B3 alebo vyladeného 335i? Nekončí. Kto z nejakého určitého dôvodu nutne potrebuje M3 ako štvorkolku, ten bude musieť hľadať stále a jednou takouto prípadnou eventualitou by mohla byť 335i xDrive s nákladom dielov od M Performance.
Test BMW 335i xDrive M Performance: kto nešetrí...
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér už takmer prehnaný
  2. Hlavne nezabudni na diódy, Spomienka na M135
  3. Športový univerzál, Záver
  4. Fotogaléria

Máme Vianoce, poďme teda začať jedným vianočným dotazom. Čo má spoločné BMW 335i xDrive s vianočným stromčekom? To konkrétne testované s ním má spoločnú jednu dôležitú vec. Pri objednávaní vozidla ktosi zaškrtal toľko príplatkov z dielne M Performance, že je nakoniec auto ovešané (áno, tušíte správne) ako vianočný stromček.

Niet sa ale príliš čomu diviť, testovací exemplár mal predovšetkým za úlohu ukázať, čo všetko je možné. Aj vzhľadom ku konečnej sume pohybujúcej sa okolo 65 tisíc eur nepredpokladám, že by niektorý z majiteľov do toho išiel takto naplno, obzvlášť, keď za rovnaké peniaze si už zaobstará podstatne rýchlejšiu Alpinu B3. Uznávam, že sa ale môžem mýliť. Nájdu sa predsa takí, ktorí si ozdobia svoj ​​vlastný stromček tak, že nie je pomaly vidieť nič iné, ako rôzne čačky, svetielka a podobné záležitosti.

335_09.jpg335_12.jpg 
M Performance obsahuje veľké množstvo rôznych príplatkových prvkov. Ovešaná 335i xDrive toho je jasným dôkazom.

Program BMW M Performance je veľmi bohatý, a to čo sa týka ponuky vlastných dielov, tak aj po stránke modelov, ktoré si takto možno upraviť. Kto bude mať záujem, ten si môže vyladiť napríklad aj veľkú X5. Ale späť k testovanému kúsku, ten totiž stojí za to.

Pre niekoho možno až príliš ozdobená trojka ma na prvý pohľad zaujala. Klamal by som, keby som tvrdil opak. A zaujala ma vlastne zakaždým, keď som mal možnosť si ju prezrieť. Kombinácia bielej karosérie a čierny doplnkov svoje čaro má. Pridajte pár nálepiek, poriadne kolesá, výrazný nárazník, difúzor alebo karbónový spojler na veko kufra a výsledok? Sakra príťažlivý sedan, ktorý sa nemusí hanbiť ani vedľa omnoho špeciálnejšej Alpiny B3.

Tá v porovnaní s testovaným strojom vyzerá ako úplne obyčajná trojka postavená na zaujímavých kolesách. Inak povedané, pozornosť máte zaručenú. Ak chcete byť jej stredom, kupujte a priplácajte, ako vám chutí.

335_07.jpg335_33.jpg 
Dvadsaťpalcové kolesá, dierované kotúče, vzadu difúzor ... Keď na to máte, môžete si urobiť M3 napríklad aj z obyčajného dieselu. Teda samozrejme na pohľad.

Interiér už takmer prehnaný

BMW nevynechalo vo svojom programe ani interiér, takže aj sem si môžete kúpiť takmer čokoľvek. Spomínam na test luxusného kabrioletu 640d s bielou kožou vo vnútri. Vtedy som si hovoril, že toto snáď nemôže, čo sa týka charakteru "poriadne sa predviesť", už nič predbehnúť. Ale áno, v rámci tohto testu som sa presvedčil, že môže. Karbóny sa nasťahovali, kam sa len dalo a kam to nešlo, tam sa nasťahovala Alcantara. Pridať ešte môžeme červenú kožu alebo superšportový volant.

Presne ten je stelesnením tvrdenia, že všetkého veľa škodí, aj keď ponúkne dobrý tvar a je potiahnutý Alcantarou. Osobne mám pocit, že mi v rukách kĺže, takže dávam prednosť klasike, na druhú stranu ide o vec, ktorá jednoducho urobí dojem.

Ale to nechajme bokom, pretože M Performance volant má displej a diódy indikujúce správny moment k preradeniu a na to sa pozrieme v ďalšej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY