vytisknout velikost písma Test BMW 335i xDrive M Performance: kto nešetrí...

BMW M3 novej generácie má svoju premiéru za sebou a chystá sa vstúpiť na trh. Končí tak definitívne tému hľadania vhodných alternatív v podobe Alpiny B3 alebo vyladeného 335i? Nekončí. Kto z nejakého určitého dôvodu nutne potrebuje M3 ako štvorkolku, ten bude musieť hľadať stále a jednou takouto prípadnou eventualitou by mohla byť 335i xDrive s nákladom dielov od M Performance.
Test BMW 335i xDrive M Performance: kto nešetrí...
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Interiér už takmer prehnaný
  2. Hlavne nezabudni na diódy, Spomienka na M135
  3. Športový univerzál, Záver
  4. Fotogaléria

Máme Vianoce, poďme teda začať jedným vianočným dotazom. Čo má spoločné BMW 335i xDrive s vianočným stromčekom? To konkrétne testované s ním má spoločnú jednu dôležitú vec. Pri objednávaní vozidla ktosi zaškrtal toľko príplatkov z dielne M Performance, že je nakoniec auto ovešané (áno, tušíte správne) ako vianočný stromček.

Niet sa ale príliš čomu diviť, testovací exemplár mal predovšetkým za úlohu ukázať, čo všetko je možné. Aj vzhľadom ku konečnej sume pohybujúcej sa okolo 65 tisíc eur nepredpokladám, že by niektorý z majiteľov do toho išiel takto naplno, obzvlášť, keď za rovnaké peniaze si už zaobstará podstatne rýchlejšiu Alpinu B3. Uznávam, že sa ale môžem mýliť. Nájdu sa predsa takí, ktorí si ozdobia svoj ​​vlastný stromček tak, že nie je pomaly vidieť nič iné, ako rôzne čačky, svetielka a podobné záležitosti.

335_09.jpg335_12.jpg 
M Performance obsahuje veľké množstvo rôznych príplatkových prvkov. Ovešaná 335i xDrive toho je jasným dôkazom.

Program BMW M Performance je veľmi bohatý, a to čo sa týka ponuky vlastných dielov, tak aj po stránke modelov, ktoré si takto možno upraviť. Kto bude mať záujem, ten si môže vyladiť napríklad aj veľkú X5. Ale späť k testovanému kúsku, ten totiž stojí za to.

Pre niekoho možno až príliš ozdobená trojka ma na prvý pohľad zaujala. Klamal by som, keby som tvrdil opak. A zaujala ma vlastne zakaždým, keď som mal možnosť si ju prezrieť. Kombinácia bielej karosérie a čierny doplnkov svoje čaro má. Pridajte pár nálepiek, poriadne kolesá, výrazný nárazník, difúzor alebo karbónový spojler na veko kufra a výsledok? Sakra príťažlivý sedan, ktorý sa nemusí hanbiť ani vedľa omnoho špeciálnejšej Alpiny B3.

Tá v porovnaní s testovaným strojom vyzerá ako úplne obyčajná trojka postavená na zaujímavých kolesách. Inak povedané, pozornosť máte zaručenú. Ak chcete byť jej stredom, kupujte a priplácajte, ako vám chutí.

335_07.jpg335_33.jpg 
Dvadsaťpalcové kolesá, dierované kotúče, vzadu difúzor ... Keď na to máte, môžete si urobiť M3 napríklad aj z obyčajného dieselu. Teda samozrejme na pohľad.

Interiér už takmer prehnaný

BMW nevynechalo vo svojom programe ani interiér, takže aj sem si môžete kúpiť takmer čokoľvek. Spomínam na test luxusného kabrioletu 640d s bielou kožou vo vnútri. Vtedy som si hovoril, že toto snáď nemôže, čo sa týka charakteru "poriadne sa predviesť", už nič predbehnúť. Ale áno, v rámci tohto testu som sa presvedčil, že môže. Karbóny sa nasťahovali, kam sa len dalo a kam to nešlo, tam sa nasťahovala Alcantara. Pridať ešte môžeme červenú kožu alebo superšportový volant.

Presne ten je stelesnením tvrdenia, že všetkého veľa škodí, aj keď ponúkne dobrý tvar a je potiahnutý Alcantarou. Osobne mám pocit, že mi v rukách kĺže, takže dávam prednosť klasike, na druhú stranu ide o vec, ktorá jednoducho urobí dojem.

Ale to nechajme bokom, pretože M Performance volant má displej a diódy indikujúce správny moment k preradeniu a na to sa pozrieme v ďalšej kapitole.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY