vytisknout velikost písma Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Nemecký autoklub ADAC tentoraz upustil od vianočných tém a začal preverovať vlastnosti autožiaroviek H7. Pri skúškach sa zameral na svietivosť aj na životnosť.
Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Technici nemeckého autoklubu ADAC vybrali pätnásť autožiaroviek H7 najrôznejších cenových kategórií, od lacných až po takzvane prémiové. Najlacnejšia autožiarovka v teste stála šesť eur za pár, najdrahšia - teda šesťnásobok.

Ukázalo sa, že žiarovky dokážu ponúknuť buď jasné svetlo, alebo dlhú životnosť, zriedkakedy oboje naraz. V kvalite svetla pritom boli omnoho menšie rozdiely ako v životnosti.

ADAC rozdelil testované žiarovky do troch kategórií podľa toho, ako ich propagujú ich výrobcovia: na štandardné autožiarovky, autožiarovky s vysokou svietivosťou a autožiarovky s dlhou životnosťou.

Na prvom mieste sa umiestnila žiarovka GE Extra Life, ktorá vedľa predĺženej životnosti preukázala tiež slušné vlastnosti svetelného lúča. Ako jediná si vyslúžila hodnotenie "dobrá".

Autožiarovka Bosch Plus 90 doslova zažiarila v skúškach svietivosti, ale pri priemernej životnosti len 270 hodín by ju motorista musel každoročne meniť.

"Bronzová" žiarovka Phillips Lifetime x4 predstavuje opačný extrém. Svieti priemerne, ale podľa testu ADACu vydrží až päť rokov.

Najhoršie si viedla žiarovka Car1 CO2001, ktorá prepadla v hodnotení svietivosti aj životnosti.

Za pozornosť stojí umiestnenie najdrahších "prémiových" žiaroviek. Phillips X-treme Vision za 20,99 eur aj Bosch Longlife Daytime za dych vyrážajúcich 33,98 eur skončili hlboko v druhej polovici výsledkovej tabuľky.

Celý test s podrobným vysvetlením metodiky, fotografiami a odporúčaniami nájdete na webe ADAC.de (v nemčine).

Model autožiarovky H7KategóriaHodnotenie ADAC
General Electric Extra Life s dlhou životnosťou dobrá
Bosch Plus90 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips Lifetime x4 s dlhou životnosťou uspokojivá
Cartechnic H7 štandardná uspokojivá
Osram Standard H7 štandardná
 uspokojivá
Car1 CO 2041 Longlife s dlhou životnosťou uspokojivá
Philips Vision + 30 % štandardná
 uspokojivá
General Electric Megalight Ultra +120 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Osram Night Braker plus s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips X-treme Vision s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Pure Light štandardná uspokojivá
Neolux Hammer s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Longlife Daytime s dlhou životnosťou uspokojivá
Osram Ultra Life s dlhou životnosťou uspokojivá
Car1 CO2001 štandardná dostatočná

 

 

 

 

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY