vytisknout velikost písma Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Nemecký autoklub ADAC tentoraz upustil od vianočných tém a začal preverovať vlastnosti autožiaroviek H7. Pri skúškach sa zameral na svietivosť aj na životnosť.
Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Technici nemeckého autoklubu ADAC vybrali pätnásť autožiaroviek H7 najrôznejších cenových kategórií, od lacných až po takzvane prémiové. Najlacnejšia autožiarovka v teste stála šesť eur za pár, najdrahšia - teda šesťnásobok.

Ukázalo sa, že žiarovky dokážu ponúknuť buď jasné svetlo, alebo dlhú životnosť, zriedkakedy oboje naraz. V kvalite svetla pritom boli omnoho menšie rozdiely ako v životnosti.

ADAC rozdelil testované žiarovky do troch kategórií podľa toho, ako ich propagujú ich výrobcovia: na štandardné autožiarovky, autožiarovky s vysokou svietivosťou a autožiarovky s dlhou životnosťou.

Na prvom mieste sa umiestnila žiarovka GE Extra Life, ktorá vedľa predĺženej životnosti preukázala tiež slušné vlastnosti svetelného lúča. Ako jediná si vyslúžila hodnotenie "dobrá".

Autožiarovka Bosch Plus 90 doslova zažiarila v skúškach svietivosti, ale pri priemernej životnosti len 270 hodín by ju motorista musel každoročne meniť.

"Bronzová" žiarovka Phillips Lifetime x4 predstavuje opačný extrém. Svieti priemerne, ale podľa testu ADACu vydrží až päť rokov.

Najhoršie si viedla žiarovka Car1 CO2001, ktorá prepadla v hodnotení svietivosti aj životnosti.

Za pozornosť stojí umiestnenie najdrahších "prémiových" žiaroviek. Phillips X-treme Vision za 20,99 eur aj Bosch Longlife Daytime za dych vyrážajúcich 33,98 eur skončili hlboko v druhej polovici výsledkovej tabuľky.

Celý test s podrobným vysvetlením metodiky, fotografiami a odporúčaniami nájdete na webe ADAC.de (v nemčine).

Model autožiarovky H7KategóriaHodnotenie ADAC
General Electric Extra Life s dlhou životnosťou dobrá
Bosch Plus90 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips Lifetime x4 s dlhou životnosťou uspokojivá
Cartechnic H7 štandardná uspokojivá
Osram Standard H7 štandardná
 uspokojivá
Car1 CO 2041 Longlife s dlhou životnosťou uspokojivá
Philips Vision + 30 % štandardná
 uspokojivá
General Electric Megalight Ultra +120 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Osram Night Braker plus s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips X-treme Vision s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Pure Light štandardná uspokojivá
Neolux Hammer s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Longlife Daytime s dlhou životnosťou uspokojivá
Osram Ultra Life s dlhou životnosťou uspokojivá
Car1 CO2001 štandardná dostatočná

 

 

 

 

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY