vytisknout velikost písma Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Nemecký autoklub ADAC tentoraz upustil od vianočných tém a začal preverovať vlastnosti autožiaroviek H7. Pri skúškach sa zameral na svietivosť aj na životnosť.
Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Technici nemeckého autoklubu ADAC vybrali pätnásť autožiaroviek H7 najrôznejších cenových kategórií, od lacných až po takzvane prémiové. Najlacnejšia autožiarovka v teste stála šesť eur za pár, najdrahšia - teda šesťnásobok.

Ukázalo sa, že žiarovky dokážu ponúknuť buď jasné svetlo, alebo dlhú životnosť, zriedkakedy oboje naraz. V kvalite svetla pritom boli omnoho menšie rozdiely ako v životnosti.

ADAC rozdelil testované žiarovky do troch kategórií podľa toho, ako ich propagujú ich výrobcovia: na štandardné autožiarovky, autožiarovky s vysokou svietivosťou a autožiarovky s dlhou životnosťou.

Na prvom mieste sa umiestnila žiarovka GE Extra Life, ktorá vedľa predĺženej životnosti preukázala tiež slušné vlastnosti svetelného lúča. Ako jediná si vyslúžila hodnotenie "dobrá".

Autožiarovka Bosch Plus 90 doslova zažiarila v skúškach svietivosti, ale pri priemernej životnosti len 270 hodín by ju motorista musel každoročne meniť.

"Bronzová" žiarovka Phillips Lifetime x4 predstavuje opačný extrém. Svieti priemerne, ale podľa testu ADACu vydrží až päť rokov.

Najhoršie si viedla žiarovka Car1 CO2001, ktorá prepadla v hodnotení svietivosti aj životnosti.

Za pozornosť stojí umiestnenie najdrahších "prémiových" žiaroviek. Phillips X-treme Vision za 20,99 eur aj Bosch Longlife Daytime za dych vyrážajúcich 33,98 eur skončili hlboko v druhej polovici výsledkovej tabuľky.

Celý test s podrobným vysvetlením metodiky, fotografiami a odporúčaniami nájdete na webe ADAC.de (v nemčine).

Model autožiarovky H7KategóriaHodnotenie ADAC
General Electric Extra Life s dlhou životnosťou dobrá
Bosch Plus90 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips Lifetime x4 s dlhou životnosťou uspokojivá
Cartechnic H7 štandardná uspokojivá
Osram Standard H7 štandardná
 uspokojivá
Car1 CO 2041 Longlife s dlhou životnosťou uspokojivá
Philips Vision + 30 % štandardná
 uspokojivá
General Electric Megalight Ultra +120 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Osram Night Braker plus s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips X-treme Vision s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Pure Light štandardná uspokojivá
Neolux Hammer s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Longlife Daytime s dlhou životnosťou uspokojivá
Osram Ultra Life s dlhou životnosťou uspokojivá
Car1 CO2001 štandardná dostatočná

 

 

 

 

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY