vytisknout velikost písma Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Nemecký autoklub ADAC tentoraz upustil od vianočných tém a začal preverovať vlastnosti autožiaroviek H7. Pri skúškach sa zameral na svietivosť aj na životnosť.
Test autožiaroviek H7: Drahšie nemusí znamenať lepšie

Technici nemeckého autoklubu ADAC vybrali pätnásť autožiaroviek H7 najrôznejších cenových kategórií, od lacných až po takzvane prémiové. Najlacnejšia autožiarovka v teste stála šesť eur za pár, najdrahšia - teda šesťnásobok.

Ukázalo sa, že žiarovky dokážu ponúknuť buď jasné svetlo, alebo dlhú životnosť, zriedkakedy oboje naraz. V kvalite svetla pritom boli omnoho menšie rozdiely ako v životnosti.

ADAC rozdelil testované žiarovky do troch kategórií podľa toho, ako ich propagujú ich výrobcovia: na štandardné autožiarovky, autožiarovky s vysokou svietivosťou a autožiarovky s dlhou životnosťou.

Na prvom mieste sa umiestnila žiarovka GE Extra Life, ktorá vedľa predĺženej životnosti preukázala tiež slušné vlastnosti svetelného lúča. Ako jediná si vyslúžila hodnotenie "dobrá".

Autožiarovka Bosch Plus 90 doslova zažiarila v skúškach svietivosti, ale pri priemernej životnosti len 270 hodín by ju motorista musel každoročne meniť.

"Bronzová" žiarovka Phillips Lifetime x4 predstavuje opačný extrém. Svieti priemerne, ale podľa testu ADACu vydrží až päť rokov.

Najhoršie si viedla žiarovka Car1 CO2001, ktorá prepadla v hodnotení svietivosti aj životnosti.

Za pozornosť stojí umiestnenie najdrahších "prémiových" žiaroviek. Phillips X-treme Vision za 20,99 eur aj Bosch Longlife Daytime za dych vyrážajúcich 33,98 eur skončili hlboko v druhej polovici výsledkovej tabuľky.

Celý test s podrobným vysvetlením metodiky, fotografiami a odporúčaniami nájdete na webe ADAC.de (v nemčine).

Model autožiarovky H7KategóriaHodnotenie ADAC
General Electric Extra Life s dlhou životnosťou dobrá
Bosch Plus90 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips Lifetime x4 s dlhou životnosťou uspokojivá
Cartechnic H7 štandardná uspokojivá
Osram Standard H7 štandardná
 uspokojivá
Car1 CO 2041 Longlife s dlhou životnosťou uspokojivá
Philips Vision + 30 % štandardná
 uspokojivá
General Electric Megalight Ultra +120 s vysokou svietivosťou uspokojivá
Osram Night Braker plus s vysokou svietivosťou uspokojivá
Philips X-treme Vision s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Pure Light štandardná uspokojivá
Neolux Hammer s vysokou svietivosťou uspokojivá
Bosch Longlife Daytime s dlhou životnosťou uspokojivá
Osram Ultra Life s dlhou životnosťou uspokojivá
Car1 CO2001 štandardná dostatočná

 

 

 

 

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY