vytisknout velikost písma Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoducho TT

Nová generácia TT vznikla podľa rovnakého receptu ako jej predchodcovia: zabalením techniky kompaktných modelov skupiny TT do dizajnovo prepracovanej karosérie malého kupé. Drobnejších zmien k lepšiemu ale prebehla celá rada. Nové TT je o niečo menšie, ľahšie, technicky vyspelejšie. A ako prvý model Audi dostalo nový virtuálny prístrojový štít.
Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoducho TT
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Prehľad motorizácii
  2. Dizajn; Virtuálne prístroje a Audi connect
  3. Jazda podľa očakávaní, až na…
  4. Praktickosť; Výbavy a ceny; Verdikt
  5. Technické údaje; Kompletná fotogaléria

Ako ten čas letí! Verili by ste, že tento rok to bude 20 rokov, čo Audi ohromilo návštevníkov autosalónu vo Frankfurte futuristickým konceptom malého kupé TT? A o tri roky neskôr ohromilo ešte viac, keď model veľmi podobný pôvodnému konceptu začalo sériovo vyrábať. Pod návrhom, ktorý sa natrvalo zapísal do učebníc automobilového dizajnu, bol podpísaná rad neskorších veľkých mien dizajnérskej branže: okrem iného J Mays, donedávna viceprezident pre dizajn a vrchný kreatívny riaditeľ Ford Motor Company, Martin Smith, až do vlaňajška riaditeľ dizajnu Ford of Europe, alebo Peter Schreyer, súčasný prezident značiek Hyundai a Kia.

MQB a hliník

O dve dekády neskôr je TT pevnou súčasťou ponuky Audi a na trh vstupuje jeho tretia generácia. V porovnaní s predchádzajúcim modelom stratilo nové Audi TT na hmotnosti a trochu aj na rozmeroch. Pri dĺžke 4180 mm a šírke 1832 mm je o dva centimetre kratšie a o osem milimetrov užšie. Rázvor pritom narástol o výrazných 37 mm, na 2505 mm. Základná verzia s predným pohonom váži 1230 kg, čo podľa Audi predstavuje úsporu 50 kg.

Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 190.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 189.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 176.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 185.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 187.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 174.jpgNa prvý pohľad nové, na prvý pohľad TT; testované auto malo exteriérový paket športového vzhľadu S line za 2 500 eur

Nižšia hmotnosť je výsledkom použitia hliníka na kapotu, blatníky, strechu, dvere a výklopnú zadnú stenu. Technický základ poskytla už dobre známa koncernová platforma MQB.

Hoci slovenský web Audi pokojne mieša motorizácie starého a nového TT, tretia generácia malého kupé je v skutočnosti v ponuke iba s dvoma motormi v celkovo šiestich konfiguráciách hnacieho reťazca. Diesely sú zastúpené jednotkou 2.0 TDI 135 kW, v našich končinách spájané najmä so Škodou Octavia RS. Benzín je vždy 2.0 TFSI. V základnom prevedení sa dodáva s manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, ale môžete si priobjednať dvojspojkový S tronic alebo Haldex, prípadne oboje.

Výkonnejší variant motora 2.0 TFSI je vyhradená pre ostrejší športový model TTS, ktorý má štvorkolku vždy. Pre prehľadnosť sme zoradili všetky ponúkané kombinácie motorov a pohonu do tabuľky:

Audi TT a TTS Coupé (2015): porovnanie motorizácii
Motorizácia 2.0 TDI ultra 2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSI 2.0 TFSI (TTS) 2.0 TFSI (TTS)
Prevodovka manuál manuál S tronic S tronic manuál S tronic
Pohon predný predný predný quattro quattro quattro
Výkon (kW/k) 135/184 169/230 169/230 169/230 228/310 228/310
v ot./min. 3500-4000 4500-6200 4500-6200 4500-6200 5800-6200 5800-6200
Toč. moment (Nm) 380 370 370 370 380 380
v ot./min. 1750-3250 1600-4300 1600-4300 1600-4300 1800-5700 1800-5700
0-100 km/h (s) 7,1 6 5,9 5,3 4,9 4,6
Max. rýchlosť (km/h) 241 250 250 250 250 250
Komb. spotreba
(l/100 km)
4,2 5,9 6,3 6,4 7,1 6,8
Hmotnosť (kg) 1340 1305 1335 1410 1440 1410

Audi TT Coupé v bielej farbe Gletscher (ľadovec), ktoré sme dostali od importéra k testu, je najvyšší model pod variantmi TTS. Má dvojspojkovú prevodovku aj pohon všetkých kolies. Za povšimnutie stojí, že hmotnostná penalizácia oproti rovnakému motoru s manuálom a predným pohonom činí 105 kg.

Koncernová skladačka

Všetky dôležité ingrediencie TT poznáme už z iných koncernových modelov. Motor z konštrukčného radu EA888 existuje v mnohých modifikáciách. Táto konkrétna zodpovedá jednotke, ktorú Volkswagen montuje do Golfu GTI s príplatkovou sadou Performance. Pohon všetkých kolies je realizovaný spojkou Haldex 5. generácie a prevodovka je samozrejme v robustnejšom prevedení s "mokrými" spojkami.

Audi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 184.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 177.jpgAudi TT Coupé v testu AutoRevue.cz 168.jpgPredné aj zadné svetlá sú tvorené diódami; zadný spojler sa vysúva automaticky podľa rýchlosti alebo manuálne tlačidlom

Napriek tomu nemožno povedať, že by 3. generácia Audi TT neprinášala žiadnu novú techniku. Inovačné úsilie konštruktérov sa v tomto prípade sústredilo do interiéru, konkrétne na novú generáciu komunikačného a ovládacieho rozhrania.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY