vytisknout velikost písma Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peniaze navyše?

Volkswagen vyslal medzi hot-hatchbacky veľkú zbraň. Tá má natoľko ťažký kaliber, že začína stavať na vedľajšiu koľaj aj prémiovejšie modely Audi. Prečo kupovať drahšie S3, keď to isté ponúkne už Golf R?
Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peniaze navyše?
Zoznam kapitol
  1. Audi S3 v kocke
  2. Úvod, Interiér poznáme
  3. Cestovanie mu nejde?, Na okreskách bez súpera
  4. Cena nie je zlá, lenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Vyzerá to tak trochu ako streľba do vlastných radov. Nemecký koncern vyslal na trh skvelé auto, ktoré ponúkne úplne všetko. Golf R sa vie hrať na obyčajný hatchback, ale vie tiež načapovať poriadnu dávku adrenalínu. Nakoniec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s hovorí za všetko.

Audi S3 to nebude mať vôbec ľahké, pretože ponúka identické parametre a prakticky totožnú techniku​​. Objektívnych dôvodov, prečo uprednostniť S3 pred Golfom R, veľa nie je. Jedným takým racionálnejším je väčšia ponuka karosérii. Môžete si kúpiť sedan alebo kabriolet. Alebo si môžete zaobstarať S3 jednoducho preto, že to je Audi. Každopádne vždy platí, že musíte mať svojím spôsobom zbytočné peniaze navyše.

Ak ich investujete do testovaného Audi S3 s karosériou sedan, ľutovať nebudete. Dostanete pekné auto, efektnejší interiér a predovšetkým budete mať k dispozícii stroj s výbornými jazdnými vlastnosťami. Okreskám budete v drvivej väčšine prípadov kraľovať a len ťažko nájdete súpera, ktorý by vám mohol výrazne odísť. Budete rýchli, veľmi rýchli. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vedieť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY