vytisknout velikost písma Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peniaze navyše?

Volkswagen vyslal medzi hot-hatchbacky veľkú zbraň. Tá má natoľko ťažký kaliber, že začína stavať na vedľajšiu koľaj aj prémiovejšie modely Audi. Prečo kupovať drahšie S3, keď to isté ponúkne už Golf R?
Test Audi S3 Limousine 2.0 TFSI quattro: Máte peniaze navyše?
Zoznam kapitol
  1. Audi S3 v kocke
  2. Úvod, Interiér poznáme
  3. Cestovanie mu nejde?, Na okreskách bez súpera
  4. Cena nie je zlá, lenže výbava?, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Vyzerá to tak trochu ako streľba do vlastných radov. Nemecký koncern vyslal na trh skvelé auto, ktoré ponúkne úplne všetko. Golf R sa vie hrať na obyčajný hatchback, ale vie tiež načapovať poriadnu dávku adrenalínu. Nakoniec výkon 300 koní a stovka za 4,9 s hovorí za všetko.

Audi S3 to nebude mať vôbec ľahké, pretože ponúka identické parametre a prakticky totožnú techniku​​. Objektívnych dôvodov, prečo uprednostniť S3 pred Golfom R, veľa nie je. Jedným takým racionálnejším je väčšia ponuka karosérii. Môžete si kúpiť sedan alebo kabriolet. Alebo si môžete zaobstarať S3 jednoducho preto, že to je Audi. Každopádne vždy platí, že musíte mať svojím spôsobom zbytočné peniaze navyše.

Ak ich investujete do testovaného Audi S3 s karosériou sedan, ľutovať nebudete. Dostanete pekné auto, efektnejší interiér a predovšetkým budete mať k dispozícii stroj s výbornými jazdnými vlastnosťami. Okreskám budete v drvivej väčšine prípadov kraľovať a len ťažko nájdete súpera, ktorý by vám mohol výrazne odísť. Budete rýchli, veľmi rýchli. Je tu ale jeden problém. Nebudete o tom vedieť.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY