vytisknout velikost písma Test Audi RS 6 Avant: sakramentsky schopné kombi

Posledné vydanie ostrého kombi Audi RS 6 Avant už nemá desaťvalec prevzatý z Lamborghini a zároveň ponúkne nižší výkon. Lenže to ešte neznamená, že musí byť najnovšia generácia nutne horšia. Je to presne naopak.
Test Audi RS 6 Avant: sakramentsky schopné kombi
Zoznam kapitol
  1. Úvod, Keď skrížite kombi s DTM
  2. Kauza hmotnosť
  3. Vyložene rodinný typ, Na dobrú noc
  4. DTM nielen podľa difúzora, Postav sa na (vonkajšie) zadné
  5. Kde urobili „súdruhovia z NDR“ chybu?
  6. Cena alebo koberček za tisíc päťsto, Technické údaje
  7. Fotogaléria

Záujemcovia o rodinné vozidlo so schopnosťami superšportu už majú dlhšiu dobu dvere dokorán otvorené v automobilke Audi. Tá má pod "céčkovým" označením v ponuke veľmi ráznu odpoveď na M5 z dielne svojho odvekého mníchovského rivala. V minulosti už sme sa stretli s C5, C6 a najnovšie sa na trhu objavila verzia C7, ktorá určite má na čo nadväzovať a zároveň tiež bolo aj čo vylepšovať.

Predchádzajúca generácia C6 totiž bola doslova stelesnením kombinácie superšportového automobilu a praktického kombi. Pod kapotou sa rozvaľoval dosť veľký desaťvalec disponujúci maximálnym výkonom 580 koní. Predpokladám, že každý dobre vie, odkiaľ tento motor pochádzal. Áno, samozrejme ide o značku Lamborghini.

audirs6_22.JPGaudirs6_24.JPG 
Predchádzajúca RS 6 bola výkonná, ale dosť ťažká. To sa snaží súčasná verzia napraviť.

Akokoľvek vyzerá na papieri a v tabuľkách všetko maixmálne lákavo, veľmi často sa na konto predchádzajúcej RS 6 Avant môžete dočítať čosi o dôkladnej nedotáčavosti. Úprimne sa musím priznať, že s generáciou C6 mám len veľmi stručné letiskové skúsenosti a to ešte navyše iba z miesta spolujazdca, takže budem musieť tentokrát svojim kolegom veriť, avšak problém týkajúci sa nedotáčavosti je vcelku logický. Veľký a ťažký motor umiestnený pri prednej náprave nie je tým skutočným ideálom. K tomu ešte môžeme pridať celkovo vysokú hmotnosť. Konkrétne číslo má hodnotu 2148 kg a ako už bolo naznačené, jej rozloženie nebolo práve ideálne.

Celkovo bola predposledná RS 6 Avant väčšinovo odsúdená na pálenie benzínu v ľavom pruhu nemeckých diaľnic, prípadne to mal byť pre Passaty nedostihnuteľný súper diaľnic slovenských a zároveň veľká ruleta o preukaz umožňujúci riadenie motorového vozidla. Nemožno sa tak čudovať tomu, že inžinieri v C7 naozaj dôkladne zapracovali predovšetkým na týchto negatívach a ako sa dočítate ďalej, svoju úlohu takmer splnili.

Keď skrížite kombi s DTM

Čo sa mi na Audi RS 6 vždy páčilo, to bola po prvé kombinácia motora z Lamborghini a karosérie kombi, po druhé v podstate veľká nenápadnosť. Keď si vezmem, že rovnaký motor používali vyhlásené superšporty, vyzerala RS 6 absolútne nenápadne. Nová generácia je od pohľadu agresívna, tak agresívna možno ani nikdy nebola, ale napriek tomu z nej asi úplne na vetvy nebudete. Pýtate sa prečo?

audirs6_33.JPGaudirs6_27.JPG
Agresívny nárazník, vzadu veľký difúzor a do neho pekne zasadené koncovky výfuku. Napriek tomu stále platí, že je RS 6 Avant vzhľadom k svojim schopnostiam skôr nenápadné auto. 

V záujme čo najlepších predajov trh doslova zaplavili všemožné pakety a veľa rôznych doplnkov. Trend je jednoznačný, ak na to máš, môžeš si kúpiť, čo chceš. Odborníkom na tento prístup je BMW, ale ani Audi nezostáva pozadu. Vo finále tak na cestách často stretnete zaujímavo vyzerajúci sedan alebo kombi, ktorý však nemá pod kapotou nič iné ako obyčajný diesel. Vizuálne kúzlo vrcholných verzií sa jednoducho vytratilo. Platí to úplne všeobecne, platí to logicky teda tiež pre RS 6 Avant.

Že sa nepozeráte na 2.0 TDI vo verzii S-Line, to prezradí bližšia prehliadka. Obrie nasávacie otvory v nárazníku, vytiahnuté blatníky (na každej strane o 31 mm), ktoré dôkladne vypĺňajú v štandardnom prevedení dvadsaťpalcové zliatinové kolesá, spojlery z pravého karbónu a na zadnom nárazníku obrí difúzor, ktorý akoby sa sem nasťahoval zo špeciálu DTM. Taktiež samozrejme používa ako základný stavebný materiál karbón a okrem toho sú do neho veľmi vkusne zasadené dve koncovky výfuku, ktorých rozmer úplne zodpovedá potenciálu a schopnostiam automobilu.

Súčasné Audi RS 6 Avant vyzerá výborne a vyzerá tiež agresívne. Tipli by ste mu ale zrýchlenie z nuly na stovku za 3,9 s? Tento kombík je stále ešte svojím spôsobom celkom nenápadný, a to sa mi na ňom páči.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY