vytisknout velikost písma Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Facelift nestojí za reč, ale nehľadiac na neho je Audi S8 so vznetovým osemvalcom nádherný spôsob, ako rýchlo a príjemne prekonávať veľké vzdialenosti. Najlepšie po nemeckej diaľnici, ale nestratí sa ani na horších, užších a kľukatejších cestách.
Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Stručná historia; Motory a technika
  2. Design exteriéru a interiéru; Ergonómia; Sedadlá
  3. Fantastický motor; Jazdné vlastnosti
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Prísne vzaté nie je toto Audi A8 žiadna veľká novinka. Jedná sa o nie príliš rozsiahly facelift modelu, ktorého medzinárodnej prezentácie som sa zúčastnil už v roku 2010. Pretože ale vrcholný model automobilky z Ingolstadtu navštívil redakčné parkovisko naposledy pred 11 (!) rokmi, využijeme túto príležitosť, aby sme sa na aktuálnu generáciu A8 zamerali trochu podrobnejšie.

IMG_1206.jpgIMG_1213.jpgIMG_1216.jpg
Hlavnou novinkou faceliftovaného Audi A8 sú LED svetlomety

Audi A8 je historicky relatívne mladý model. Bol uvedený na trh v roku 1994 ako dôkaz rastúceho sebavedomia značky, ktorá v 80. rokoch pod vedením Ferdinanda Piecha vyrástla v naozajstného konkurenta pre BMW a Mercedes. Už od začiatku mala A8 hliníkovú karosériu nazývanú Audi Space Frame (ASF) a pohon všetkých kolies quattro. Neskôr pribudli aj lacné vstupné motorizácie s pohonom predných kolies.

Aktuálna generácia A8 s interným označením D4/4H je tretia v poradí. Stále má konštrukciu z ľahkého kovu, ale dnes už v tom nie je sama. Hliníkovou karosériou sa pýši aj Jaguar XJ. Mercedes-Benz triedy S má síce ochrannú klietku okolo priestoru pre cestujúcich z ocele, ale podiel hliníka v konštrukcii karosérie presahuje 50 percent.

Predchodca: Audi V8

Už od roku 1988 ponúkalo Audi veľký sedan s veľavravným označením V8. Bol to prvý model značky s vidlicovým osemvalcom a taktiež prvý, v ktorom bol pohon všetkých kolies spojený s automatickou prevodovkou.

Audi napriek tomu tvrdí, že A8, konkrétne v špecifikácii 3.0 TFSI quattro, je najľahším zástupcom svojej triedy. Auto, ktoré nám na niekoľko dní robilo spoločnosť, malo ale pod kapotou iné agregáty: vznetový osemvalec 4.2 TDI. Okrem toho je A8 v ponuke s ešte veľmi žiadaným 3.0 TDI a novým 4.0 TFSI, ktorý nedávno prišiel ako náhrada za starnúci atmosféricky plnený V8 4,2 l Predĺžená verzia sa navyše vyrába aj s dvanásťvalcom.
Základná technika vozidla sa pri facelifte nemenila. Silu motora tak naďalej rozdeľuje stály pohon všetkých kolies so samosvorným medzinápravovým diferenciálom, ktorý v predvolenom nastavení rozdeľuje hnaciu silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Prevodovka je osemstupňová samočinná a pérovanie zaisťujú vzduchové mechy. Predná náprava používa náročné päťprvkové zavesenie, zadné kolesá visia na lichobežníkových ramenách.

V ďalšej kapitole sa podrobnejšie pozrieme na exteriér aj interiér vlajkovej lodi Audi. Najviac nás pritom bude zaujímať, čo všetko sa v rámci faceliftu zmenilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY