vytisknout velikost písma Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Facelift nestojí za reč, ale nehľadiac na neho je Audi S8 so vznetovým osemvalcom nádherný spôsob, ako rýchlo a príjemne prekonávať veľké vzdialenosti. Najlepšie po nemeckej diaľnici, ale nestratí sa ani na horších, užších a kľukatejších cestách.
Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Stručná historia; Motory a technika
  2. Design exteriéru a interiéru; Ergonómia; Sedadlá
  3. Fantastický motor; Jazdné vlastnosti
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Prísne vzaté nie je toto Audi A8 žiadna veľká novinka. Jedná sa o nie príliš rozsiahly facelift modelu, ktorého medzinárodnej prezentácie som sa zúčastnil už v roku 2010. Pretože ale vrcholný model automobilky z Ingolstadtu navštívil redakčné parkovisko naposledy pred 11 (!) rokmi, využijeme túto príležitosť, aby sme sa na aktuálnu generáciu A8 zamerali trochu podrobnejšie.

IMG_1206.jpgIMG_1213.jpgIMG_1216.jpg
Hlavnou novinkou faceliftovaného Audi A8 sú LED svetlomety

Audi A8 je historicky relatívne mladý model. Bol uvedený na trh v roku 1994 ako dôkaz rastúceho sebavedomia značky, ktorá v 80. rokoch pod vedením Ferdinanda Piecha vyrástla v naozajstného konkurenta pre BMW a Mercedes. Už od začiatku mala A8 hliníkovú karosériu nazývanú Audi Space Frame (ASF) a pohon všetkých kolies quattro. Neskôr pribudli aj lacné vstupné motorizácie s pohonom predných kolies.

Aktuálna generácia A8 s interným označením D4/4H je tretia v poradí. Stále má konštrukciu z ľahkého kovu, ale dnes už v tom nie je sama. Hliníkovou karosériou sa pýši aj Jaguar XJ. Mercedes-Benz triedy S má síce ochrannú klietku okolo priestoru pre cestujúcich z ocele, ale podiel hliníka v konštrukcii karosérie presahuje 50 percent.

Predchodca: Audi V8

Už od roku 1988 ponúkalo Audi veľký sedan s veľavravným označením V8. Bol to prvý model značky s vidlicovým osemvalcom a taktiež prvý, v ktorom bol pohon všetkých kolies spojený s automatickou prevodovkou.

Audi napriek tomu tvrdí, že A8, konkrétne v špecifikácii 3.0 TFSI quattro, je najľahším zástupcom svojej triedy. Auto, ktoré nám na niekoľko dní robilo spoločnosť, malo ale pod kapotou iné agregáty: vznetový osemvalec 4.2 TDI. Okrem toho je A8 v ponuke s ešte veľmi žiadaným 3.0 TDI a novým 4.0 TFSI, ktorý nedávno prišiel ako náhrada za starnúci atmosféricky plnený V8 4,2 l Predĺžená verzia sa navyše vyrába aj s dvanásťvalcom.
Základná technika vozidla sa pri facelifte nemenila. Silu motora tak naďalej rozdeľuje stály pohon všetkých kolies so samosvorným medzinápravovým diferenciálom, ktorý v predvolenom nastavení rozdeľuje hnaciu silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Prevodovka je osemstupňová samočinná a pérovanie zaisťujú vzduchové mechy. Predná náprava používa náročné päťprvkové zavesenie, zadné kolesá visia na lichobežníkových ramenách.

V ďalšej kapitole sa podrobnejšie pozrieme na exteriér aj interiér vlajkovej lodi Audi. Najviac nás pritom bude zaujímať, čo všetko sa v rámci faceliftu zmenilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY