vytisknout velikost písma Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

Facelift nestojí za reč, ale nehľadiac na neho je Audi S8 so vznetovým osemvalcom nádherný spôsob, ako rýchlo a príjemne prekonávať veľké vzdialenosti. Najlepšie po nemeckej diaľnici, ale nestratí sa ani na horších, užších a kľukatejších cestách.
Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor
Zoznam kapitol
  1. Úvod; Stručná historia; Motory a technika
  2. Design exteriéru a interiéru; Ergonómia; Sedadlá
  3. Fantastický motor; Jazdné vlastnosti
  4. Ceny a výbava
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Prísne vzaté nie je toto Audi A8 žiadna veľká novinka. Jedná sa o nie príliš rozsiahly facelift modelu, ktorého medzinárodnej prezentácie som sa zúčastnil už v roku 2010. Pretože ale vrcholný model automobilky z Ingolstadtu navštívil redakčné parkovisko naposledy pred 11 (!) rokmi, využijeme túto príležitosť, aby sme sa na aktuálnu generáciu A8 zamerali trochu podrobnejšie.

IMG_1206.jpgIMG_1213.jpgIMG_1216.jpg
Hlavnou novinkou faceliftovaného Audi A8 sú LED svetlomety

Audi A8 je historicky relatívne mladý model. Bol uvedený na trh v roku 1994 ako dôkaz rastúceho sebavedomia značky, ktorá v 80. rokoch pod vedením Ferdinanda Piecha vyrástla v naozajstného konkurenta pre BMW a Mercedes. Už od začiatku mala A8 hliníkovú karosériu nazývanú Audi Space Frame (ASF) a pohon všetkých kolies quattro. Neskôr pribudli aj lacné vstupné motorizácie s pohonom predných kolies.

Aktuálna generácia A8 s interným označením D4/4H je tretia v poradí. Stále má konštrukciu z ľahkého kovu, ale dnes už v tom nie je sama. Hliníkovou karosériou sa pýši aj Jaguar XJ. Mercedes-Benz triedy S má síce ochrannú klietku okolo priestoru pre cestujúcich z ocele, ale podiel hliníka v konštrukcii karosérie presahuje 50 percent.

Predchodca: Audi V8

Už od roku 1988 ponúkalo Audi veľký sedan s veľavravným označením V8. Bol to prvý model značky s vidlicovým osemvalcom a taktiež prvý, v ktorom bol pohon všetkých kolies spojený s automatickou prevodovkou.

Audi napriek tomu tvrdí, že A8, konkrétne v špecifikácii 3.0 TFSI quattro, je najľahším zástupcom svojej triedy. Auto, ktoré nám na niekoľko dní robilo spoločnosť, malo ale pod kapotou iné agregáty: vznetový osemvalec 4.2 TDI. Okrem toho je A8 v ponuke s ešte veľmi žiadaným 3.0 TDI a novým 4.0 TFSI, ktorý nedávno prišiel ako náhrada za starnúci atmosféricky plnený V8 4,2 l Predĺžená verzia sa navyše vyrába aj s dvanásťvalcom.
Základná technika vozidla sa pri facelifte nemenila. Silu motora tak naďalej rozdeľuje stály pohon všetkých kolies so samosvorným medzinápravovým diferenciálom, ktorý v predvolenom nastavení rozdeľuje hnaciu silu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Prevodovka je osemstupňová samočinná a pérovanie zaisťujú vzduchové mechy. Predná náprava používa náročné päťprvkové zavesenie, zadné kolesá visia na lichobežníkových ramenách.

V ďalšej kapitole sa podrobnejšie pozrieme na exteriér aj interiér vlajkovej lodi Audi. Najviac nás pritom bude zaujímať, čo všetko sa v rámci faceliftu zmenilo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY