vytisknout velikost písma Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Rovnaké len na pohľad

Krátko po uvedení na trh sme vyskúšali najnovšiu generáciu Audi A4 na českých a slovenských cestách. A nielen tam, samozrejme sme ju vzali aj na letisko. Znamená prémiová značka - a prémiová cena - konečne aj prémiovú jazdu?
Test Audi A4 2.0 TDI 110 kW Design: Rovnaké len na pohľad
Zoznam kapitol
  1. Úvod testu; predstavenie auta
  2. Interiér a vnútorný priestor
  3. Dynamika, brzdy a spotreba
  4. Správanie na ceste
  5. Ceny a výbava; verdikt
  6. Technické údaje: kompletná fotogaléria

Nikto by sa vám nemohol čudovať, keby ste považovali najnovšie Audi A4 len za mierny facelift doterajšej generácie, označovanej ako B8. Povedomé tvary karosérie ale ukrývajú toľko technických zmien, že si B9 zaslúži byť považovaná za nový model.

Z hľadiska techniky sa Audi A4 modelového roku 2016 vyznačuje dramatickým zlepšením aerodynamických vlastností, nižšou hmotnosťou, prepracovanou konštrukciou náprav a modernejšou ponukou asistenčných elektronických systémov. Čo tieto zmeny znamenajú z hľadiska užívateľskej skúsenosti, rozoberieme postupne v nasledujúcich kapitolách.

Audi A4 2.0 TDI 206.jpgAudi A4 2.0 TDI 194.jpgAudi A4 2.0 TDI 201.jpgNikto by sa mohol čudovať, keby ste považovali najnovšie Audi A4 len za mierny facelift doterajšej generácie. Povedomé tvary karosérie ale ukrývajú rad technických zmien

Dizajn novej A4 spočíva v spojení aktuálnej "tváre" značky, charakterizované ostro rezanou maskou Single Frame a LED svetlometmi, s profilom odkazujúcim na predchádzajúcej generácie A4. Pri pohľade zboku má karoséria zámerne potlačený "klin", aby pôsobila skôr elegantným než dravým dojmom, a oblasť D-stĺpika odkazuje hlboko do histórie modelu. Audi uvádza senzačne nízku hodnotu súčiniteľa aerodynamického odporu - 0,23 pri sedane. Tým nová A4 prekonáva nielen priamu konkurenciu, ale aj takého šampióna nízkych jazdných odporov, akým je Toyota Prius (0,24).

Audi A4 2.0 TDI 183.jpgAudi A4 2.0 TDI 191.jpgAudi A4 2.0 TDI 195.jpg
Audi A4 2.0 TDI 186.jpgAudi A4 2.0 TDI 193.jpgAudi A4 2.0 TDI 198.jpgDizajn vsádza spojenie aktuálnej "tváre" značky, charakterizovanej ostro rezanou maskou Single Frame a LED svetlometmi, s profilom odkazujúcim na predchádzajúce generácie A4; najmä oblasť D-stĺpika odkazuje hlboko do histórie modelu

Audi tiež tvrdí, že nový model je až o 120 kilogramov ľahší. Prinajmenšom z časti ide však o výsledok tých najtransparentnejších homologizačných trikov: napríklad palivová nádrž má objem iba 40 litrov. Ale neľakajte sa, 54-litrová nádrž sa dodáva za príplatok nula eur v rámci výbavy na želanie.

Na vrchole V6, v základe len prednokolka

Jadro palety motorov tvoria štvorvalce v niekoľkých stupňoch naladení a s rôznymi kombináciami pohonu a prevodovky. Audi ale zachovalo aj naftový šesťvalec 3.0 TDI, ktorý sa dodáva len s automatom a pohonom všetkých kolies. Dobrou správou je zmiznutie variátorového Multitronicu, samočinné prevodovky sú teraz dvojspojkové (s výnimkou šesťvalca, ten má meničový tiptronic).

"Naše" auto malo najdostupnejší vznetový motor, 2.0 TDI v prevedení naladenom na 110 kW (150 k) so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Áno, aj najnovšia A4 zostáva v základe predokolka. Motor má ale uložený pozdĺžne a rozhodne ju tak nemožno považovať za derivát Superbu/Passatu, ako sa dá občas dopočuť alebo dokonca aj dočítať. (Táto domnienka má pravdepodobne pôvod v ére Passatu B5, ktorý zdieľal platformu s prvou generáciou A4.)

Audi A4 2.0 TDI 208.jpgAudi A4 2.0 TDI 189.jpgAudi A4 2.0 TDI 212.jpgZa ostro rezanou maskou sa schováva známy štvorvalec 2.0 TDI v prevedení Euro 6, tu však uložený pozdĺžne; od koncernových modelov strednej triedy na platforme MQB sa A4 líši napríklad i náročnejšou konštrukciou zavesenia

O tom svedčia aj konštrukcie náprav. Zatiaľ čo spomínané koncernové modely strednej triedy si musia vpredu vystačiť s tlmičovými vzperami, A4 sa pýši náročne konštruovanými päťprvkovými závesmi vpredu i vzadu. Takéto usporiadanie umožňuje lepšie oddelenie priečnych síl od pozdĺžnych a tým aj lepšie odfiltrovanie nežiadúcich síl pri súčasnom zachovaní optimálneho postavenie kolesa voči vozovke. Uvidíme, či to bude znamenať nejaký citeľný prínos v správaní na ceste - jazdné vlastnosti neboli najsilnejšou stránkou ani pri B8, o predchádzajúcich generáciách radšej nehovoriac.

Ešte predtým, než začneme jazdiť, si ale prezrieme nový interiér a porovnáme jeho priestrannosť s inými autami strednej triedy.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY