vytisknout velikost písma Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: pripravené pre Čínu

Model Audi A3 sa historicky vôbec prvýkrát dočkal prevedenie klasického tříprostorového sedanu. Samozrejme ide o vec určenú pre všetky možné trhy, len nie pre ten európsky. Dokáže aj tak zaujať a presvedčiť pár záujemcov rozhodnutých pre kúpu klasického hatchbacku?
Test Audi A3 Sedan 1.8 TFSI: pripravené pre Čínu
Zoznam kapitol
  1. Iba upravený hatchback?, Kupé alebo sedan?
  2. A8 v provedení mini
  3. Benzínový vrchol
  4. Jazdné schopný až na drobný detail, Starý problém: príplatky, Technické údaje
  5. Fotogaléria

Aktuálna generácia Audi A3 postavená na platforme MQB sa dočkala jednej zaujímavej premiéry. Po trojdverovom základnom hatchbacku a päťdverovej variante Sportback dorazil na trh tiež klasický trojpriestorový sedan. Na tom by nebolo nič až také zvláštne, keby to nebolo za celú existenciu tohto modelu vôbec prvýkrát. Audi nikdy predtým nič podobné v spojení so svojou trojkovou radou neponúklo.

Dôvody príchodu nového sedanu netreba dlho vyhľadávať. Sedan je záležitosťou veľmi obľúbenou na východných trhoch na čele s Čínou a svojich početných zástancov má tiež v Amerike. Asi nie je potrebné pripomínať, o aké veľké trhy ide a aký veľký potenciál v nich automobilky vidia. Trebárs taká Škoda si špeciálne pre Čínu pripravila trojpriestorový Rapid.

Presne toto sú hlavné odbytiská pre premiérový malý sedan odvodený od A3. Odhady hovoria o tom, že by sa v budúcom roku malo celosvetovo predať 115 000 exemplárov. Len pre porovnanie, konkurenčný Mercedes - Benz má pre rok 2014 svoje vyhliadky stanovené na 71 000 kusov. Ale to sa všetko ešte len uvidí.

audi_a3_04.JPGaudi_a3_03.JPG 
Sedan je oproti päťdverovej verzii dlhší o 150 mm a naopak o 9 mm nižší. Vyzerá veľmi dobre.

Iba upravený hatchback?

V minulosti by sme našli veľa prípadov, ako sa celkom horúcou niťou ušil z pôvodného hatchbacku sedan iba tým, že mu bol naštepený iná zadok. Často sa výsledok po stránke designu príliš nepodaril, ale hlavné je, že je na vybraných trhoch čo ponúkať. Myslieť si, že sa táto situácia týka tiež A3 Sedanu by bol jeden veľký omyl. Oproti Sportbacku je vozidlo dlhšie o 150 mm , širšie o 11 mm a nižšie o deväť milimetrov. A ak niekde skutočne nemá rezervy, tak to je hlavne jeho vzhľad, respektíve dizajn.

Audi A3 Sedan (respektíve Limuzína, ako znie jej presný slovenský názov) meria na dĺžku 4456 mm, 1796 mm na šírku a 1416 mm na výšku. Rázvor náprav dostal hodnotu 2637 mm. Rozmerovo ide v podstate o rovnaký voz , akým bola predchádzajúca A4 zaradená o kategóriu vyššie.

Aby sme mali informačný úvod kompletný, pripojme ešte informáciu o výrobe. A3 Sedan sa vyrába v Maďarsku, konkrétne v meste Györ. Pre Audi to nie je žiadna novinka, pretože na rovnakom mieste táto značka mala svoje motorárne už pekne dlho. Ostatne za všetko najlepšie hovorí fakt, že táto fabrika oslavuje dvadsaťročné výročie. Pre čínskych zákazníkov je výroba A3 Sedan umiestnená do závodu Foshan, čo je mesto v južnej Číne.

audi_a3_09.JPGaudi_a3_10.JPG 
Zozadu pripomína nový variant Audi A3 Lexus IS predchádzajúcu generáciu. V praxi pôsobí viac ako kupé než sedan.

Kupé alebo sedan?

O Audi A3 Sedane si môžete myslieť čo chcete, ale jedna vec je takmer istá, dizajn sa stopercentne podaril. Novinka má byť vstupnou bránou medzi limuzíny značky Audi a má tiež kombinovať koncepciu sedan a kupé. S niečím podobným prišla táto automobilka už pred rokmi, kedy predstavovala súčasnú generáciu vlajkovej lodi A8. Mimochodom tú A3 pripomína vo viacerých ohľadoch, ale k tomu sa ešte dostaneme.

Klasické proporcie majú jednoznačne svoje čaro, nový nemecký sedan pôsobí veľmi dynamicky. Svoj nemalý podiel na tom ale mal v prípade testovacieho exempláru paket S line. Ten pridá iné nárazníky, bočné prahy, dozadu difúzor, iná je aj maska ​​chladiča, hmlovky a zabudnúť nesmieme na plakety s príslušným nápisom. Zároveň záujemcov si získa športový podvozok nižší o 10 mm, veľké kolesá, športové sedadlá, volant a tak ďalej.

Štandardom sú osemnásťpalcové disky, ktoré možno vymeniť za devätnástky, ktorými sa chválil aj náš exemplár. Kolesá sú obuté do pneumatík s rozmermi 235/35 R19. Čo je na pohľad výborné, nemusí byť v praxi úplne prínosné. Akonáhle vezmete klasický český kanál, ozve sa taká rana, že sa vám z toho zježia všetky vlasy na hlave. Zároveň si budete musieť dávať veľký pozor na to, ako a kadiaľ idete, pretože nizučké pneumatike v kombinácii s väčším výmolmi môžu znamenať okrem iného aj odretý disk. Stačí naozaj málo.

Každopádne Audi A3 vyzerá veľmi dobre a neostáva nič, než sa tešiť na príchod vrcholnej S3 s trojpriestorovou karosériou, ktorá bude vyzerať podobne, ako testované auto, ale ponúkne ešte viac emócií. Celá vec má iba jeden drobný detail. Človek si na prvý pohľad nie je príliš istý, či okolo neho ide A3, A4 alebo A5. Univerzálny dizajn vsádza predovšetkým na to, aby všetci bezpečne rozoznali, že ide o Audi. Spoznať konkrétny model už nie je tak dôležité.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY