vytisknout velikost písma Tesla zvažuje európsku fabriku. Predaja ale musia prekonať 160 000 ks

Tesla zvažuje európsku fabriku. Predaja ale musia prekonať 160 000 ks

Tesla nedávno slávnostne odovzdala prvým britským zákazníkom nové exempláre sedanu Model S a pri tejto príležitosti sa Elon Musk, šéf spoločnosti, nechal počuť, že v dlhodobejšom pláne je tiež európska fabrika. Všetko ale závisí od dopytu, respektíve na predajných číslach.

Tesla vybuduje európsky závod v momente, keď miestne predaje prekonajú 160 000 kusov ročne. Že to hneď tak nebude, to naznačujú tohtoročné čísla, podľa ktorých sa za prvý štvrťrok predalo v Európe 3467 exemplárov. Akokoľvek toto číslo možno nevyzerá príliš zaujímavo, je vyššie ako údaj za rovnaké obdobie z amerického trhu.

Aktuálne je na programe dňa továreň v Číne, ktorá by mala vzniknúť v horizonte troch až štyroch rokov. V Európe sa bude rozširovať montážny závod v holandskom Tilburgu, kde sú kompletizované autá dovezené do Európy.

Budúci rok sa začne vyrábať elektrické SUV a nasledovať bude základný model vo veľkosti BMW 3. Aj vďaka týmto novinkám si Elon Musk verí na prekročenie globálnej produkcie 500 000 automobilov ročne. Európsky trh mu bude zásluhou EÚ v tomto smere veľmi naklonený.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY