vytisknout velikost písma Tesla zvažuje európsku fabriku. Predaja ale musia prekonať 160 000 ks

Tesla zvažuje európsku fabriku. Predaja ale musia prekonať 160 000 ks

Tesla nedávno slávnostne odovzdala prvým britským zákazníkom nové exempláre sedanu Model S a pri tejto príležitosti sa Elon Musk, šéf spoločnosti, nechal počuť, že v dlhodobejšom pláne je tiež európska fabrika. Všetko ale závisí od dopytu, respektíve na predajných číslach.

Tesla vybuduje európsky závod v momente, keď miestne predaje prekonajú 160 000 kusov ročne. Že to hneď tak nebude, to naznačujú tohtoročné čísla, podľa ktorých sa za prvý štvrťrok predalo v Európe 3467 exemplárov. Akokoľvek toto číslo možno nevyzerá príliš zaujímavo, je vyššie ako údaj za rovnaké obdobie z amerického trhu.

Aktuálne je na programe dňa továreň v Číne, ktorá by mala vzniknúť v horizonte troch až štyroch rokov. V Európe sa bude rozširovať montážny závod v holandskom Tilburgu, kde sú kompletizované autá dovezené do Európy.

Budúci rok sa začne vyrábať elektrické SUV a nasledovať bude základný model vo veľkosti BMW 3. Aj vďaka týmto novinkám si Elon Musk verí na prekročenie globálnej produkcie 500 000 automobilov ročne. Európsky trh mu bude zásluhou EÚ v tomto smere veľmi naklonený.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY