vytisknout velikost písma Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla niekoľkokrát odložila príchod svojho SUV označeného ako Model X. Ten síce technicky vychádza z už dlhšiu dobu predávaného súrodenca v podobe Model S, ale napriek tomu boli s vývojom problémami. Elon Musk nakoniec našiel vinníka, ktorého teraz aj žaluje. Je ním nemecká spoločnosť Hoerbiger Automotive Comfort Systems.

Tá mala od februára 2014 do mája 2015 vyvinúť mechanizmus zadných nahor otváraných dverí, ktoré sú hlavným ťahákom Tesly Model X. Lenže podľa Wall Street Journal sa nepodarilo postaviť funkčný prototyp, ktorý by plnil nároky americkej automobilky. Občas zo systému unikal olej, občas sa prehrial a prestal pracovať.

Všetko vyvrcholilo v máji 2015, kedy Tesla vyhľadala iného dodávateľa a ten dal hore otvárané dvere dohromady. Elon Musk teraz pôvodného dodávateľa žaluje. Nielen, že kvôli nemu údajne došlo k oneskoreniu, ale tiež musela byť údajne novému dodávateľovi vyplatená špeciálna prémia, pretože na svoju úlohu veľa času nemal.

Lenže nemecká spoločnosť vidí celú vec trochu inak a naopak po Tesle požaduje vyplatenie všetkých peňazí za čas, ktorý na projekte strávila.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY