vytisknout velikost písma Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla niekoľkokrát odložila príchod svojho SUV označeného ako Model X. Ten síce technicky vychádza z už dlhšiu dobu predávaného súrodenca v podobe Model S, ale napriek tomu boli s vývojom problémami. Elon Musk nakoniec našiel vinníka, ktorého teraz aj žaluje. Je ním nemecká spoločnosť Hoerbiger Automotive Comfort Systems.

Tá mala od februára 2014 do mája 2015 vyvinúť mechanizmus zadných nahor otváraných dverí, ktoré sú hlavným ťahákom Tesly Model X. Lenže podľa Wall Street Journal sa nepodarilo postaviť funkčný prototyp, ktorý by plnil nároky americkej automobilky. Občas zo systému unikal olej, občas sa prehrial a prestal pracovať.

Všetko vyvrcholilo v máji 2015, kedy Tesla vyhľadala iného dodávateľa a ten dal hore otvárané dvere dohromady. Elon Musk teraz pôvodného dodávateľa žaluje. Nielen, že kvôli nemu údajne došlo k oneskoreniu, ale tiež musela byť údajne novému dodávateľovi vyplatená špeciálna prémia, pretože na svoju úlohu veľa času nemal.

Lenže nemecká spoločnosť vidí celú vec trochu inak a naopak po Tesle požaduje vyplatenie všetkých peňazí za čas, ktorý na projekte strávila.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY