vytisknout velikost písma Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla niekoľkokrát odložila príchod svojho SUV označeného ako Model X. Ten síce technicky vychádza z už dlhšiu dobu predávaného súrodenca v podobe Model S, ale napriek tomu boli s vývojom problémami. Elon Musk nakoniec našiel vinníka, ktorého teraz aj žaluje. Je ním nemecká spoločnosť Hoerbiger Automotive Comfort Systems.

Tá mala od februára 2014 do mája 2015 vyvinúť mechanizmus zadných nahor otváraných dverí, ktoré sú hlavným ťahákom Tesly Model X. Lenže podľa Wall Street Journal sa nepodarilo postaviť funkčný prototyp, ktorý by plnil nároky americkej automobilky. Občas zo systému unikal olej, občas sa prehrial a prestal pracovať.

Všetko vyvrcholilo v máji 2015, kedy Tesla vyhľadala iného dodávateľa a ten dal hore otvárané dvere dohromady. Elon Musk teraz pôvodného dodávateľa žaluje. Nielen, že kvôli nemu údajne došlo k oneskoreniu, ale tiež musela byť údajne novému dodávateľovi vyplatená špeciálna prémia, pretože na svoju úlohu veľa času nemal.

Lenže nemecká spoločnosť vidí celú vec trochu inak a naopak po Tesle požaduje vyplatenie všetkých peňazí za čas, ktorý na projekte strávila.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY