vytisknout velikost písma Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla žaluje nemeckého dodávateľa dverí pre Model X

Tesla niekoľkokrát odložila príchod svojho SUV označeného ako Model X. Ten síce technicky vychádza z už dlhšiu dobu predávaného súrodenca v podobe Model S, ale napriek tomu boli s vývojom problémami. Elon Musk nakoniec našiel vinníka, ktorého teraz aj žaluje. Je ním nemecká spoločnosť Hoerbiger Automotive Comfort Systems.

Tá mala od februára 2014 do mája 2015 vyvinúť mechanizmus zadných nahor otváraných dverí, ktoré sú hlavným ťahákom Tesly Model X. Lenže podľa Wall Street Journal sa nepodarilo postaviť funkčný prototyp, ktorý by plnil nároky americkej automobilky. Občas zo systému unikal olej, občas sa prehrial a prestal pracovať.

Všetko vyvrcholilo v máji 2015, kedy Tesla vyhľadala iného dodávateľa a ten dal hore otvárané dvere dohromady. Elon Musk teraz pôvodného dodávateľa žaluje. Nielen, že kvôli nemu údajne došlo k oneskoreniu, ale tiež musela byť údajne novému dodávateľovi vyplatená špeciálna prémia, pretože na svoju úlohu veľa času nemal.

Lenže nemecká spoločnosť vidí celú vec trochu inak a naopak po Tesle požaduje vyplatenie všetkých peňazí za čas, ktorý na projekte strávila.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY