vytisknout velikost písma Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tuning je vec, ktorá sa nezastaví pred žiadnym automobilom (pár dôkazov by sme našli aj v Ženeve) a elektromobily nie sú výnimkou, čo sa týka aj vozidiel značky Tesla. Táto spoločnosť však prišla s vyhlásením, v ktorom svojich zákazníkov od ďalších vylepšení odrádza. Môže to údajne priniesť viac škody ako úžitku.

"Pokiaľ si zákazník náš voz prispôsobí alebo zmení nabíjaciu infraštruktúru pomocou ďalších doplnkov, voz nemusí pracovať správne, čo by mohlo poškodiť náš biznis". Aj takéto vyhlásenia môžete nájsť v rozsiahlej výročnej správe. Tá ďalej hovorí o tom, že automobiloví nadšenci môžu vyhľadávať možnosti elektrickej obdoby chiptuningu za účelom zvýšenia výkonu. Potom by sa mohlo ľahko stať, že dôjde k narušeniu bezpečnosti vozidla.

Ako príklad zlých uprav sú uvádzané tiež neštandardné sedadlá, kolesá a pneumatiky, prípadne aj inštalácia výkonnejších reproduktorov. Ďalším rizikom je údajne použitie nesprávnych dobíjacích káblov, čo by mohlo viesť v konečnom dôsledku až k úrazu vysokým prúdom.

Zo správy ale nakoniec vyplýva, že to, čoho sa Tesla bojí najviac, sú nehody, ktoré by kvôli dodatočným úpravám mohli nastať, a ktoré by na túto automobilku upútali nežiaducu pozornosť verejnosti. A to by prirodzene viedlo k narušeniu obchodných aktivít.

Otázkou je, ako sa k podobnej informácii postaví napríklad spoločnosť Saleen, ktorá minulý rok predstavila upravenú verziu Tesly Model S. Tuning okrem iného zahŕňa novo nastavený podvozok, samosvorný diferenciál a pozmenený stály prevod.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY