vytisknout velikost písma Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tuning je vec, ktorá sa nezastaví pred žiadnym automobilom (pár dôkazov by sme našli aj v Ženeve) a elektromobily nie sú výnimkou, čo sa týka aj vozidiel značky Tesla. Táto spoločnosť však prišla s vyhlásením, v ktorom svojich zákazníkov od ďalších vylepšení odrádza. Môže to údajne priniesť viac škody ako úžitku.

"Pokiaľ si zákazník náš voz prispôsobí alebo zmení nabíjaciu infraštruktúru pomocou ďalších doplnkov, voz nemusí pracovať správne, čo by mohlo poškodiť náš biznis". Aj takéto vyhlásenia môžete nájsť v rozsiahlej výročnej správe. Tá ďalej hovorí o tom, že automobiloví nadšenci môžu vyhľadávať možnosti elektrickej obdoby chiptuningu za účelom zvýšenia výkonu. Potom by sa mohlo ľahko stať, že dôjde k narušeniu bezpečnosti vozidla.

Ako príklad zlých uprav sú uvádzané tiež neštandardné sedadlá, kolesá a pneumatiky, prípadne aj inštalácia výkonnejších reproduktorov. Ďalším rizikom je údajne použitie nesprávnych dobíjacích káblov, čo by mohlo viesť v konečnom dôsledku až k úrazu vysokým prúdom.

Zo správy ale nakoniec vyplýva, že to, čoho sa Tesla bojí najviac, sú nehody, ktoré by kvôli dodatočným úpravám mohli nastať, a ktoré by na túto automobilku upútali nežiaducu pozornosť verejnosti. A to by prirodzene viedlo k narušeniu obchodných aktivít.

Otázkou je, ako sa k podobnej informácii postaví napríklad spoločnosť Saleen, ktorá minulý rok predstavila upravenú verziu Tesly Model S. Tuning okrem iného zahŕňa novo nastavený podvozok, samosvorný diferenciál a pozmenený stály prevod.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY