vytisknout velikost písma Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tuning je vec, ktorá sa nezastaví pred žiadnym automobilom (pár dôkazov by sme našli aj v Ženeve) a elektromobily nie sú výnimkou, čo sa týka aj vozidiel značky Tesla. Táto spoločnosť však prišla s vyhlásením, v ktorom svojich zákazníkov od ďalších vylepšení odrádza. Môže to údajne priniesť viac škody ako úžitku.

"Pokiaľ si zákazník náš voz prispôsobí alebo zmení nabíjaciu infraštruktúru pomocou ďalších doplnkov, voz nemusí pracovať správne, čo by mohlo poškodiť náš biznis". Aj takéto vyhlásenia môžete nájsť v rozsiahlej výročnej správe. Tá ďalej hovorí o tom, že automobiloví nadšenci môžu vyhľadávať možnosti elektrickej obdoby chiptuningu za účelom zvýšenia výkonu. Potom by sa mohlo ľahko stať, že dôjde k narušeniu bezpečnosti vozidla.

Ako príklad zlých uprav sú uvádzané tiež neštandardné sedadlá, kolesá a pneumatiky, prípadne aj inštalácia výkonnejších reproduktorov. Ďalším rizikom je údajne použitie nesprávnych dobíjacích káblov, čo by mohlo viesť v konečnom dôsledku až k úrazu vysokým prúdom.

Zo správy ale nakoniec vyplýva, že to, čoho sa Tesla bojí najviac, sú nehody, ktoré by kvôli dodatočným úpravám mohli nastať, a ktoré by na túto automobilku upútali nežiaducu pozornosť verejnosti. A to by prirodzene viedlo k narušeniu obchodných aktivít.

Otázkou je, ako sa k podobnej informácii postaví napríklad spoločnosť Saleen, ktorá minulý rok predstavila upravenú verziu Tesly Model S. Tuning okrem iného zahŕňa novo nastavený podvozok, samosvorný diferenciál a pozmenený stály prevod.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY