vytisknout velikost písma Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tesla zákazníkom radí: Nesnažte sa naše elektromobily vylepšiť

Tuning je vec, ktorá sa nezastaví pred žiadnym automobilom (pár dôkazov by sme našli aj v Ženeve) a elektromobily nie sú výnimkou, čo sa týka aj vozidiel značky Tesla. Táto spoločnosť však prišla s vyhlásením, v ktorom svojich zákazníkov od ďalších vylepšení odrádza. Môže to údajne priniesť viac škody ako úžitku.

"Pokiaľ si zákazník náš voz prispôsobí alebo zmení nabíjaciu infraštruktúru pomocou ďalších doplnkov, voz nemusí pracovať správne, čo by mohlo poškodiť náš biznis". Aj takéto vyhlásenia môžete nájsť v rozsiahlej výročnej správe. Tá ďalej hovorí o tom, že automobiloví nadšenci môžu vyhľadávať možnosti elektrickej obdoby chiptuningu za účelom zvýšenia výkonu. Potom by sa mohlo ľahko stať, že dôjde k narušeniu bezpečnosti vozidla.

Ako príklad zlých uprav sú uvádzané tiež neštandardné sedadlá, kolesá a pneumatiky, prípadne aj inštalácia výkonnejších reproduktorov. Ďalším rizikom je údajne použitie nesprávnych dobíjacích káblov, čo by mohlo viesť v konečnom dôsledku až k úrazu vysokým prúdom.

Zo správy ale nakoniec vyplýva, že to, čoho sa Tesla bojí najviac, sú nehody, ktoré by kvôli dodatočným úpravám mohli nastať, a ktoré by na túto automobilku upútali nežiaducu pozornosť verejnosti. A to by prirodzene viedlo k narušeniu obchodných aktivít.

Otázkou je, ako sa k podobnej informácii postaví napríklad spoločnosť Saleen, ktorá minulý rok predstavila upravenú verziu Tesly Model S. Tuning okrem iného zahŕňa novo nastavený podvozok, samosvorný diferenciál a pozmenený stály prevod.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY