vytisknout velikost písma Tesla vstupuje do pretekov. Upravený model Roadster vyrazí na Pikes Peak

Tesla vstupuje do pretekov. Upravený model Roadster vyrazí na Pikes Peak

Automobilka Tesla sa čoraz viac dostáva do všeobecného povedomia. Doteraz sa ale žiadny z týchto elektromobilov neobjavil na nejakej súťaži, čo sa však veľmi skoro zmení. Na tohtoročnom Pikes Peak bude možnosť vidieť upravený model Roadster, ktorý predstavuje pre Teslu jej závodný debut.

Pod označením e0 PP02 s ním odštartuje litovský tím Drive e0. Ten sa na rovnakom závode predstavil už minulý rok, lenže ako si môžete prezrieť na videu, špeciál PP01 preteky nedokončil.

Prepracovaná Tesla Roadster používa dva elektromotory, pričom auto má výkon až 500 koní a krútiaci moment dosahuje na 800 Nm. Elektrická energia je uložená v 40 kWh li-ion batériách.

Závodná Tesla Roadster používa pohon zadných kolies a celková hmotnosť činí 1060 kg. Za volantom sa predstaví Jānis Horeliks.

Pre úplnosť dodajme, že sa Tesla Roadster už nevyrába. Počas produkcie vzniklo približne 2500 exemplárov. Tohtoročný Pikes Peak sa pôjde 29. júna.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY