vytisknout velikost písma Tesla vstupuje do pretekov. Upravený model Roadster vyrazí na Pikes Peak

Tesla vstupuje do pretekov. Upravený model Roadster vyrazí na Pikes Peak

Automobilka Tesla sa čoraz viac dostáva do všeobecného povedomia. Doteraz sa ale žiadny z týchto elektromobilov neobjavil na nejakej súťaži, čo sa však veľmi skoro zmení. Na tohtoročnom Pikes Peak bude možnosť vidieť upravený model Roadster, ktorý predstavuje pre Teslu jej závodný debut.

Pod označením e0 PP02 s ním odštartuje litovský tím Drive e0. Ten sa na rovnakom závode predstavil už minulý rok, lenže ako si môžete prezrieť na videu, špeciál PP01 preteky nedokončil.

Prepracovaná Tesla Roadster používa dva elektromotory, pričom auto má výkon až 500 koní a krútiaci moment dosahuje na 800 Nm. Elektrická energia je uložená v 40 kWh li-ion batériách.

Závodná Tesla Roadster používa pohon zadných kolies a celková hmotnosť činí 1060 kg. Za volantom sa predstaví Jānis Horeliks.

Pre úplnosť dodajme, že sa Tesla Roadster už nevyrába. Počas produkcie vzniklo približne 2500 exemplárov. Tohtoročný Pikes Peak sa pôjde 29. júna.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY