vytisknout velikost písma Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Elektrická Tesla Model S je aktuálne najrýchlejší elektromobil, ktorý má homologizáciu pre cestnú prevádzku a môžete si ho kúpiť. A je tiež veľmi obchodne úspešná. V Kalifornii sú k videniu na každom kroku, v Nórsku dokonca útočiaí na pozíciu najpredávanejšieho auta.

Zrýchlenie 0-96 km/h za 4,2 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h sú jazdné výkony nepochybne dostatočné pre väčšinu trhov sveta. Len na jedinom ale zákazníci bežne a legálne využívajú rýchlostný potenciál svojich áut na maximum.

Na nemeckých diaľniciach bez rýchlostného obmedzenia sa často jazdí vysoko nad 200 km/h. A na to nie sú mnohé autá stavaná. Tesla preto svojim zákazníkom v Nemecku ponúkne bezplatný tuning, zameraný na stabilitu a kultivovanosť vo vysokých rýchlostiach. Prisľúbil to šéf Teslu Elon Musk pri svojej pondelňajšej návšteve v Mníchove.

Pretože jazda vysokou rýchlosťou vyčerpá batérie ďaleko rýchlejšie, chce Tesla vybudovať v Nemecku sieť rýchlonabíjacích staníc, ktorým hovorí "Supercharger". Ku koncu roka 2014 by celá nemecká populácia mala mať v dosahu aspoň jednu takú stanicu.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY