vytisknout velikost písma Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Elektrická Tesla Model S je aktuálne najrýchlejší elektromobil, ktorý má homologizáciu pre cestnú prevádzku a môžete si ho kúpiť. A je tiež veľmi obchodne úspešná. V Kalifornii sú k videniu na každom kroku, v Nórsku dokonca útočiaí na pozíciu najpredávanejšieho auta.

Zrýchlenie 0-96 km/h za 4,2 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h sú jazdné výkony nepochybne dostatočné pre väčšinu trhov sveta. Len na jedinom ale zákazníci bežne a legálne využívajú rýchlostný potenciál svojich áut na maximum.

Na nemeckých diaľniciach bez rýchlostného obmedzenia sa často jazdí vysoko nad 200 km/h. A na to nie sú mnohé autá stavaná. Tesla preto svojim zákazníkom v Nemecku ponúkne bezplatný tuning, zameraný na stabilitu a kultivovanosť vo vysokých rýchlostiach. Prisľúbil to šéf Teslu Elon Musk pri svojej pondelňajšej návšteve v Mníchove.

Pretože jazda vysokou rýchlosťou vyčerpá batérie ďaleko rýchlejšie, chce Tesla vybudovať v Nemecku sieť rýchlonabíjacích staníc, ktorým hovorí "Supercharger". Ku koncu roka 2014 by celá nemecká populácia mala mať v dosahu aspoň jednu takú stanicu.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY