vytisknout velikost písma Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Tesla upraví Model S tak, aby s ním Nemci mohli jazdiť cez 200 km/h

Elektrická Tesla Model S je aktuálne najrýchlejší elektromobil, ktorý má homologizáciu pre cestnú prevádzku a môžete si ho kúpiť. A je tiež veľmi obchodne úspešná. V Kalifornii sú k videniu na každom kroku, v Nórsku dokonca útočiaí na pozíciu najpredávanejšieho auta.

Zrýchlenie 0-96 km/h za 4,2 s a najvyššiu rýchlosť 210 km/h sú jazdné výkony nepochybne dostatočné pre väčšinu trhov sveta. Len na jedinom ale zákazníci bežne a legálne využívajú rýchlostný potenciál svojich áut na maximum.

Na nemeckých diaľniciach bez rýchlostného obmedzenia sa často jazdí vysoko nad 200 km/h. A na to nie sú mnohé autá stavaná. Tesla preto svojim zákazníkom v Nemecku ponúkne bezplatný tuning, zameraný na stabilitu a kultivovanosť vo vysokých rýchlostiach. Prisľúbil to šéf Teslu Elon Musk pri svojej pondelňajšej návšteve v Mníchove.

Pretože jazda vysokou rýchlosťou vyčerpá batérie ďaleko rýchlejšie, chce Tesla vybudovať v Nemecku sieť rýchlonabíjacích staníc, ktorým hovorí "Supercharger". Ku koncu roka 2014 by celá nemecká populácia mala mať v dosahu aspoň jednu takú stanicu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY